Aleš Loprais málem zničil motor, přesto je průběžně pátý

Aleš Loprais málem zničil motor, přesto je průběžně pátý

Posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora si se svou Tatrou Jamal – Queen 69 užila reprízu závodění v dunách u města San Juan de Marcon

Enge nakonec pojede Dakar s Tošenovským
Enge ve středu pomáhal Macháčkovi
Enge skončil v pátek šestý

Posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora si se svou Tatrou Jamal – Queen 69 užila reprízu závodění v dunách u města San Juan de Marcona a na Rally Dakar 2019 dál bojuje o konečné umístění mezi nejlepšími.

Pondělní etapa byla první ze dvou okružních, které na závodníky čekaly v závěrečné části soutěže. Startovala a končila v San Juanu de Marcona a zahrnovala jen krátké spojovací úseky. O ně ale na Dakaru zase až tolik nejde. O úspěchu a neúspěchu se rozhoduje hlavně na rychlostních zkouškách. Tentokrát měřila 331 kilometrů a zavedla soutěžící do dun, kterými projeli už na začátku rally. Vyjeté stopy zvyšovaly náročnost tratě a také mátly při navigaci, přičemž vše po týdnu intenzivního závodění a krátkých nocí ještě umocňuje únava. A to jak lidí, tak techniky.

Instaforex Loprais Team potěšila před startem pondělní speciálky informace o umazání 22 minut z celkového času, o který posádka Tatry se startovním číslem 507 přišla v neděli, když musela čekat v kaňonu za uvíznutými vozy, které nebylo možné nikudy objet.

Pak už ale šla matematika stranou a Aleše, Ferrana, Petra a jejich Královnu zaměstnávalo na další hodiny výhradně závodění.

„V prvním úseku jsme nabrali ztrátu kvůli prasklé vzduchové hadici. Auto přestalo řadit a brzdit, proto jsme museli zastavit a opravovat,“ líčí průběh dne Aleš Loprais„Potom jsme přišli o výfukové těsnění, takže auto nemělo patřičný výkon. Kvůli jednomu waypointu, který byl posazený vysoko v dunách, Petr skvěle zareagoval a zvednul nás v kabině, takže jsme se i s ní naklonili a on vyhodil regulátor turba, aby auto jelo líp. Nicméně auto se zase začalo extrémně přehřívat, takže jsme v jednu chvíli málem zničili motor, ze kterého se začalo brutálně kouřit a museli jsme hodně chladit.“

Nejdůležitější bylo projet co nejlépe dunami, nikde nezapadnout a posbírat všechny průjezdní body.

„Navigačně to bylo těžké, ale projeli jsme to pěkně a máme všechny waypointy. I když jsem unavený jako pes, jsem spokojený, že jsme v cíli a pokračujeme v naší misi. Dnes to byla krásná etapa, celkově se mi moc líbila, teď je to Dakar se vším všudy. Jen s naší ztrátou samozřejmě spokojený nejsem,“ připouští Loprais, jehož posádka dorazila do cíle sedmé etapy se ztrátou jedné a tři čtvrtě hodiny na nejrychlejšího De Rooye.

I to ale Instaforex Loprais Teamu stačilo, aby v průběžném pořadí uhájil pátou pozici.

V úterý 15. ledna se soutěž přesouvá do Pisca. Osmá etapa měří 575 kilometrů, z nichž se 360 pojede na čas. Závodit se bude letos už podruhé v dunách Ica.

Průběžné pořadí kamionů po 7. etapě:
1. Nikolaejv (Kamaz) 29:50:35 hod
2. Sotnikov (Kamaz) +32:54 min
3. De Rooy (Iveco) +1:15:28 hod
4. Villagra (Iveco) +4:15:15 hod
5. Loprais (Tatra) +5:17:49 hod

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0