Dva roky o něm čeští okruhoví fanoušci neslyšeli. Aleš Jirásek se vrátil a po smolném začátku sezony bojuje o přední příčky v závodech pohárového seri
Dva roky o něm čeští okruhoví fanoušci neslyšeli. Aleš Jirásek se vrátil a po smolném začátku sezony bojuje o přední příčky v závodech pohárového seriálu VW Castrol Cup. Při posledním závodním víkendu na Slovakia Ringu jsme Alešovi položili pár otázek.
Tady na Slovakia Ringu se před sezonou testovalo, byl jsi zde také? Můžeš porovnat nynější čas s předsezónními testy?
Musím uznat, že jsme úplně někde jinde, než při testech. Tam jsme se totiž ještě potýkali se špatným autem. Byli jsme s tím vozem velice nespokojení, jelikož jsem dostával 2,5 sekundy na kolo, což bylo i přes mou závodnickou pauzu příliš. Druhý den si vyzkoušel stejný vůz jezdec, kterého si vybrali pořadatelé VW Castrol Cupu, a ten byl ještě pomalejší, tak nakonec uznali, že je auto špatné, ale my jsme tím pádem přišli o testy. To samé se vlastně opakovalo i na Hungaroringu při závodech a vleklo se to až do Lausitzringu. Tam jsme se po kvalifikaci rozhodli, že s tím autem už nebudeme jezdit a pojedeme domů a řekli jsme jim, že pokud nedostaneme nové auto, tak nebudeme závodit. Přijeli jsme do Poznaně, tam jsme dostali nové auto a najednou nebyla ztráta 2 vteřiny, ale čtyři desetiny, takže jsem byl tam, kde jsme chtěli být na začátku sezony. Proto pro nás začala sezona prakticky až v Poznani. Je také pravda, že jsem si nějakou dobu zvykal na to, že Golf je vlastně polosériová předokolka. Do té doby jsem totiž většinou závodil se silnějšími zadokolkami. Dva roky jsem nezávodil a zezačátku jsem i dělal chyby, což se mi nestávalo, takže ten návrat nebyl takový, jak jsem si jej představoval.
Když ses vrátil do závodů, co přispělo k rozhodnutí pro pohárové závody VW Castrol Cup?
Rozhodla komunikace s Jiřím Lipinou, který tento šampionát loni absolvoval s Tikim Ivoševičem. Řekl mi, že to stojí rozumné peníze, také že máme dopředu nějaké partnery, kteří by na to přispěli, tak jsme se pro to rozhodli. Kdybych nejel tento cup, tak bych asi nejel nic jiného.
Máte nějaký koncepční plán, co bude následovat příští rok?
Na začátku sezony jsme si mysleli, že bychom mohli být do TOP 5, ale ti kluci tady jsou velmi rychlí, moc dobře znají svoje vozy a my jsme oproti tomu byli rádi, že jsme občas nakoukli do desítky. Teď jsme se tedy zase pohnuli někam směrem dopředu, takže by bylo celkem logické, kdybychom tady zůstali i příští rok, ale to už by jsme chtěli bojovat o ty nejvyšší příčky.
Jaké byly Tvé závodnické začátky?
Začínal jsem vlastně v devíti letech v motokárách, tam jsem jezdil do roku 2006, tedy nějakých 7 let a to už jsme měli i tu okruhovou Fabii. Z motokár jsem odešel vlastně proto, že už mi byly malé, já jsem kvůli tomu musel hodně držet diety, abych vůbec mohl udržet krok s konkurencí. Potom jsem přestoupil do Octavia Cupu, kde jsem strávil takové ty okruhové začátky a poté jsme se domluvili s panem Charouzem na závodech s Moslerem. Ten projekt pak byl ukončen, kvůli nějakým nezdarům, tak jsme ještě jeli pár závodů s Lambem, další rok to byly zase Octávky, kde jsem dojel třetí a potom jsme koupili Ginettu a orientovali se především na ME GT4.
Jak hodnotíš kalendář VW Castrol Cupu?
Pokaždé když jedu do Poznaně, tak si říkám, že jedu do Polska naposledy autem, takže ty dva závody v Poznani si klidně mohli odpustit. V rámci možností si ale myslím, že je to velmi dobrý výběr okruhů.
Dají se tyto pohárové Golfy porovnat s Octavia Cupem?
Určitě ano. Octávka byla svým způsobem závodivější vůz, Golf má zase o něco vyšší výkon. Na druhou stranu v Octavia Cupu bylo třeba 5 velmi rychlých jezdců a tady jich je i 14. Jsou tu minimální rozdíly, třeba i v tisícinách sekundy.
Neuvažuješ o návratu do MMČR?
Já bych rád, ale v současné době nemám prostředky, abych se do toho zapojil na takové úrovni, na jaké bych chtěl. Český mistrák mám rád a jsem rád, když se na něj stále jezdí dívat fanoušci.
Kde by jsi se chtěl vidět za pět let?
Rád bych se zúčastnil čtyřiadvacetihodinovky ve Spa a takový top sen je třeba Le Mans, ale to už je zas něco úplně jiného. Reálně to vidím na nějaké závody na rozumné úrovni, za rozumné peníze.
Předokolka nebo zadokolka?
Zadokolka.
Mokro nebo sucho?
Mokro.
foto: Ondřej Laušman
COMMENTS