Český trucker Adam Lacko dotáhl letošní sezonu evropského šampionátu tahačů do zdárného konce a slaví titul mistra Evropy. Pilot Buggyry vybojoval abs
Český trucker Adam Lacko dotáhl letošní sezonu evropského šampionátu tahačů do zdárného konce a slaví titul mistra Evropy. Pilot Buggyry vybojoval absolutní prvenství předčasně, tři závody před koncem.
Adam Lacko přijížděl k závěrečnému podniku do Jaramy s 45 bodovým náskokem na čele tabulky a bez ohledu na výsledek největšího soupeře Jochena Hahna mu v průběhu víkendu stačilo získat 15 bodů. Pro ně si dojel hned v první jízdě druhou příčkou a zbytek španělského programu tak již absolvuje jako novopečený šampión.
Lackův výkon v barvách Buggyry je o to pozoruhodnější vzhledem k tomu, že českému jezdci musel být po kvalifikaci vyměněn motor a roudnická stáj vše stihla v šibeničním čase.
Rodák z Čeladné si v Super Pole vyjel druhé místo za domácím Antoniem Albacetem a po startu z první řady se až do cíle držel za pilotem rudého MANu. Takové pořadí vydrželo až pod šachovnicovou vlajku, po 12 kolech dokončil Lacko se čtyřsekundovou ztrátou za miláčkem tamního publika.
Adam Lacko absolvoval svou první kompletní sezónu v tehdejším evropském seriálu tahačů už v roce 2003. V posledních letech patřil pokaždé k největším kandidátům na přední příčky, ale titul se mu dlouho vyhýbal. Až letos se vše změnilo. Lacko je novým mistrem Evropy a společně s kolegou Davidem Vršeckým míří i za týmovým zlatem.
Výsledky prvního závodu v Jaramě:
Foto: ETRC
COMMENTS
Skvělý výsledek, skvělá sezóna českého motorsportu! Česká republika má letos dohromady 4 kontinentální šampiony. Kromě Lacka a Fulína ještě dva autokrosaře (Aleše Fučíka v divizi Touring a Petra Nikodéma v divizi Buggy 1600). Něco takového tady už dlouho nebylo.
Ale no tak, pane Josefusi – takový znalec motorsportu jako vy by měl mít nadhled a především smysl pro realitu. 🙂 Z těchto 4 titulů má nějakou hodnotu jen ten Nikodémův v autokrosových šestnáctistovkách. To ostatní je spíš “utrpěný” v minimální konkurenci…
Euro Truck shledávám jako kvalitně obsazený. Touring Autocross a ETCC byly sice obsazené slaběji, avšak oba seriály se jely pod patronátem FIA, což jim dodává na prestiži. V budoucnu už málokdo bude v historických tabulkách studovat, za jakých okolností čeští jezdci titul získali. I když European Touring-Autocross letos trochu připomínal “český šampionát,” není chybou českých závodníků, že jejich zahraniční konkurence byla slaboučká. To se může napřesrok změnit.
Trochu problém by mohl nastat, kdyby tyto dva seriály zanikly. V minulosti získané tituly mistrů aktuálních šampionátů budou mít vždy vyšší hodnotu než v minulosti získané tituly dnes již zaniklých šampionátů. Český fanoušek by proto měl fandit nejen českým jezdcům, ale i zdaru motoristických šampionátů, ve kterých čeští jezdci své tituly v minulosti získali.
Především závody náklaďáků považuju nikoliv za motoristický sport, ale spíš pasport. To už se pak může závodit taky s dodávkami, traktory, kombajny… Ale i když to pominu, tak je skutečnost taková, že tam můžou získat titul jen 3 – kromě Lacka ještě Kiss a Hahn. Steffi je ženská a ostatní mají citelně slabší techniku, takže za normálních okolností nemohou být vpředu. OK, souhlas, že to FIA vyhlašuje jako ME a historie se neptá, kdo tam byl či nebyl, ale to ještě neznamená, že budu jásat nad titulem získaným v konkurenci 2 soupeřů. ME v autokrosový divizi TAX je mistrovstvím Česka (a to ještě Fejfar obětoval letošní výsledky stavbě novýho auta), to jste sám správně nazval. No a stejně tak jste správně poznamenal, že ETCC tady příští rok být nemusí, protože se už letos nacházel ve smrtelný křeči. To samý ovšem platí o WTCC. A sám asi tušíte, jak by Fulín (nic proti němu, samozřejmě mu gratuluju) dopadl v TCR International Series…