ADAC GT Masters: První závod v režii Mercedesu, neděle přinesla hromadnou havárii ihned po startu Již při prvním závodu sezóny se potvrdilo, že AD
ADAC GT Masters: První závod v režii Mercedesu, neděle přinesla hromadnou havárii ihned po startu
Již při prvním závodu sezóny se potvrdilo, že ADAC GT Masters je momentálně asi nejvyrovnanější a také nejnapínavější GT série v Evropě. Posádka, která skončila v sobotním závodu na osmém místě ztratila na vítěze necelých 10 sekund a do půl minuty se vešlo hned 18 vozů. Nejlépe se start do sezóny vydařil posádce Buhk/Götz s Mercedesem SLS GT3. Pouhé tři desetiny sekundy ztratilo na vítěze Audi R8 posádky Kelvin van der Linde/René Rast. Christian Engelhart společně s Jaap van Lagenem se v cíli mohli radovat ze třetího místa.
„Je to absolutně úžasné zahájit sezónu vítězstvím. Poslední kola jsem si pouze hlídal náskok před René Rastem, protože jsem věděl, že René je v určitých částech okruhu rychlejší. S Maximilianem jsme vyhráli i první závod Blancpain GT Sprint Series na Nogaru a je to opravdu krásný pocit vyhrát dva závody v šesti dnech.“ řekl po prvním závodu člen vítězné posádky Maximilian Götz.
Nedělní závod poznamenala ihned po startu hromadná havárie sedmi vozů (video). Žádnému z jezdců se naštěstí, podle dostupných informací, nic vážného nestalo. Závod byl přibližně po půl hodině restartován a zkrácen na 48 minut. S největší porcí bodů odjelo z Oscherslebenu duo Linde/Rast díky druhému místu z prvního závodu a následnému vítězství v závodu číslo 2. Kelvin van der Linde se tak stal ve svých sedmnácti letech nejmladším vítězem závodu ADAC GT Masters.
Třetí nejúspěšnější posádce ze sobotního závodu se taktéž povedlo zlepšení o jednu příčku a tak tedy duo Engelhart/Lagen s Porsche 911 bralo body za druhé místo. Skvělý výsledek zaznamenala posádka s vozem BMW Z4 GT3 Claudia Hürtgen/Dominik Baumann, která dojela do cíle s třísekundovou ztrátou na místě třetím.
René Rast po závodu řekl: „Kelvin zajel fantastický závod, nedělal žádné chyby a ustál obrovský tlak ze strany soupeřů. Po převzetí vozu jsem si vytvořil mírný náskok na Porsche, ale úplně se ho setřást nepodařilo. Jsem rád, že to nakonec vyšlo a povedlo se nám vyhrát.“
Kompletní výsledky: ZÁVOD 1, ZÁVOD 2
Průběžné pořadí po prvních dvou závodech na Oscherslebenu
ADAC Formel Masters: Tři závody, tři různí vítězové
První závod se nejvíce vydařil jezdcům týmu Neuhauser Racing. Devatenáctiletý Mikkel Jensen závod vyhrál a druhým nejlepším jezdcem týmu se stal Tim Zimmermann, který obsadil v cíli závodu třetí příčku. Vícemistr loňské sezóny Maximilian Günther dojel do cíle prvního závodu jako druhý. Nováček série Tim Zimmermann po prvním závodu řekl: „Vůbec jsem nečekal, že bych se mohl při premiéře v této sérii umístit na stupních vítězů. Ke konci závodu jsem pouze kontroloval náskok před soupeři a nepouštěl se do zbytečných rizik.“
Druhý závod, který byl odjet v neděli ráno, nabídl krásný boj o vítězství až do posledních metrů. Z prvenství se nakonec radoval v sobotu druhý Maximilian Günther. Prohodil si tak umístění s Jensenem, který tentokrát bral body za druhé místo. Třetí projel cílem kolega Günthera Marvin Dienst. „Jsem jako v sedmém nebi po tomto těžce vybojovaném vítězství“ řekl bezprostředně po skončení druhého závodu vítěz Maximilian Günther.
Na závěr nedělního programu byl odjet také třetí závod víkendu, jehož výsledky již nebyly tak „fádní“ jako v předchozích dvou případech a na stupně vítězů se dostali také jiní jezdci než jen Günther s Jensenem. Z pole position startoval šestnáctiletý mladík Fabian Schiller a první pozici si udržel až do cíle pětadvacetiminutového závodu.
Druhý skončil Tim Zimmermann, který tak dokázal během své premiéry v ADAC Formel Masters vystoupit hned dvakrát na stupně vítězů. Body za třetí místo bral jezdec týmu Lotus Ralph Boschung, který dojel do cíle s bezmála třísekundovou ztrátou. Vítěz posledního závodu na Oscherslebenu Schiller okomentoval závod následovně:
„Toto vítězství pro mě znamená významný krok kupředu. V prvních dvou závodech jsme bojovali s přetáčivostí vozu, ale před třetím závodem jsme udělali na voze nějaké změny, což přineslo výrazné zlepšení. Start se mi sice moc nepovedl, ale v průběhu závodu jsem dokázal jet vyrovnaně a díky tomu závod vyhrát.“
Kompletní výsledky: ZÁVOD 1, ZÁVOD 2, ZÁVOD 3
Průběžné pořadí po prvních třech závodech na Oscherslebenu
ADAC Procar: Malá účast v Divizi 1, oživení díky Mini Cooperům
Nejsilnější divizi D1, která je určena pro vozy S2000 a S1600 s turbem ovládl v obou závodech s naprostým přehledem tým A.M.G. Motorsport, který nasadil do závodů dvě BMW 320si. Za volanty těchto dvou bavoráků usedli dva ruští jezdci a to Mikhail Grachev a Mikhail Stepanov. Přesně v tomto pořadí také dokončili oba závody. V prvním závodu je doplnil na stupních vítězů Chorvat Franjo Kovac s vozem Mini, ve druhém pak Heiko Hammel s Fiestou. Obou závodů se v této nejsilnější třídě zúčastnilo pouze šest pilotů.
Divize 2, která patří vozům S1600 bez turba, byla již podstatně vyrovnanější i přesto, že pořadí na stupních vítězů bylo v obou závodech totožné. Jak v sobotu tak i v neděli vyhrál Alexander Rambow s Peugeotem 207 Sport. Se čtrnáctisekundovou ztrátou v prvním závodu a pěti sekundovým mankem v závodu číslo dva dojel do cíle Andreas Rinke, který závodí s nestarnoucím Citröenem Saxo. Body za třetí místo bral v obou závodech další jezdec s Peugeotem 207 Sport a to Guido Thierfelder.
Poslední třída Divize 3 neboli Mini Challenge byla na Oscherslebenu tou nejvyrovnanější. Úplně první závod pod hlavičkou ADAC Procar vyhrál Steve Kirsch následován Thomasem Tekaatem. Tito dva piloti si v nedělím závodu pořadí přehodili a tak se z vítězství radoval Tekaat a Kirsch dojel do cíle se sedmisekundovou ztrátou na místě druhém. Třetí příčka patřila v obou závodech Henrymu Littigovi.
Kompletní výsledky: ZÁVOD 1, ZÁVOD 2
Průběžné pořadí po prvních dvou závodech na Oscherslebenu
Druhý závodní víkend sérií ADAC se bude konat již 9.5.-11.5. na Zandvoortu.
Připravil Michal Sedlák
Foto: ADAC
COMMENTS