ACO vybralo čtyři konstruktéry LMP2, je mezi nimi i Dallara

ACO vybralo čtyři konstruktéry LMP2, je mezi nimi i Dallara

Po devíti měsících práce a dvouměsíčním procesu výběru dospěli ACO, IMSA a FIA k finálnímu rozhodnutí, koho vybrat do čtyřčlenné skupiny výrobců proto

Antonín Sus: “Není to jen posun v před, je to také splnění klukovského snu.”
USCR: Dallara se zajímá o stavbu prototypů P2 a DP
F3 zlevňuje, vzroste o ni zájem?

Po devíti měsících práce a dvouměsíčním procesu výběru dospěli ACO, IMSA a FIA k finálnímu rozhodnutí, koho vybrat do čtyřčlenné skupiny výrobců prototypů LMP2.

Volba nepřekvapivě padla  na Onroak Automotive (Francie), Oreca (Francie, USA), Riley Tech/Multimatic (USA, Kanada, Velká Británie) a překvapivě na Dallaru (Itálie, USA).

Před měsíce byly vydány hrubé rysy nových pravidel pro rok 2017, které mají zajistit dlouhodobou udržitelnost LMP2, a to díky snížení nákladů, garantování stability pravidel a přiblížení výkonnosti k prototypům LMP1.

Kategorii LMP2 bude od roku 2017 pohánět jednotný motor. Jméno dodavatele se dozvíme letos v září. Favoritem je Nissan, který se stará i o pohonné jednotky v LMP3. Naopak v USA bude výběr motorů pro LMP2 libovolný, zároveň bude možné upravovat některé části karosérie, aby odpovídaly vzhledu například silničních aut konkrétního dodavatele motoru.

Cílem ACO je mít v LMP2 motory o výkonu +/- 600 koní. O vyrovnání konkurenceschopnosti jednotlivých prototypů se postará Balance of Performance.

Americké týmy v tamní sérii United SportsCar Championship mohou v Le Mans a závodech European Le Mans Series použít svou stávající americkou konfiguraci – čili nebude třeba upravovat karosérii podle evropských norem. Ponechají si i motor. Stejně to platí i v opačném případě. Pokud evropských tým zavítá do USA, nebude nucen na svém voze cokoli měnit.

Výrobci prototypů byly vybírány podle následujících kritérií: zkušenosti a reputace, výrobní kapacita, management dodavatelského řetězce, finanční situace, míra investice do programu, kvalita servisu, zázemí v Evropě a USA s možností poskytnout podporu asijskému trhu, kvalita projektu a vozu, roční rozpočet a zajištění projektu s cílem snížit provozní náklady.

Dallara, Onroak Automotive, ORECA a Riley Tech/Multimatic se nyní sjednotí do technické skupiny, vedené ACO, FIA a IMSA, kde optimalizují detaily pravidel na rok 2017. Finální znění regulí bude známo na konci letošního roku.

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    A. Novák 10 years ago

    Když už to sjednocujou, měli být aspoň důslední. Tohle dělat dobrotu nebude. Pokud se někomu povolí šťourat se v aerodynamice, bude mít výhodu. A s těmi motory je to podobné. Ve výsledku očekávám, že ty americké prototypy LMP2 budou reálně o dost rychlejší než evropské… To mohli rovnou nechat být tak, jak to je. I dnes jsou americké prototypy DP rychlejší než LMP2.

  • DISQUS: 0