Absolutní bronz na Epilogu pro dvoulitr týmu KT motorsport

Absolutní bronz na Epilogu pro dvoulitr týmu KT motorsport

Na Epilogu sice letos startovalo poněkud méně vozů, než bylo zvykem v minulosti, ale kvalita nechyběla. Mezi speciály Ferrari 458 GT3 , Pagani Zonda G

CZO videoMAG – O závodění se závodníky – Tomáš Miniberger
Epilog přinesl stříbrnou radost pro jezdce Racing ADS Teamu
Brněnská dvanáctihodinovka na závěr

Na Epilogu sice letos startovalo poněkud méně vozů, než bylo zvykem v minulosti, ale kvalita nechyběla. Mezi speciály Ferrari 458 GT3 , Pagani Zonda GR, Lamborgini Galardo GT3, Mercedes  AMG SL GT3, BMW  M3, Ginetta G50 a dalšími se vůbec neztratil mnohem slabší Lotus Exige GT brněnského týmu KT motorsport. Naopak doslova zazářil, když se dokázal po šesti hodinách probojovat dokonce na absolutní „bednu“.

Tradiční šestihodinový závod Epilog  se tentokrát konal ve  zcela nové podobě.  Zatímco doposud se  poslední závod sezóny na brněnském Masarykově okruhu  konal vždy v sobotu a na trati byl v neděli již klid,  tentokrát byla  i neděle  pěkně  rušná. Šestihodinovka  totiž byla doplněna o závod ME  cestovních vozů ( ETCC) a také o velmi rychlé formule – Auto GP – i další závody.  ETCC Epilog  pak podle pořadatelů navštívilo za tři dny přes 16 000 diváků.

Hned na začátku vytrvalostního závodu došlo v první  zatáčce po startu ke kolizi,  do které se připletly tři vozy. Lotus KT motosport se ale karambolu vyhnul a postupně stoupal pořadím výše a výše. Jeho posádku tvořila trojice Marek  Fried, Petr Mandelík a Tomáš Kusý, který závod „rozjížděl“. Za zmínku jistě stojí i fakt, že se jednalo o vůz, který při nedávné VC Slovenska z větší poloviny shořel, ale tým pak perfektně zapracoval a vůz  během pár dní postavil prakticky znovu.

Skvělý bronz v absolutním pořadí

Marka Frieda za volantem Lotusu, který  na trať tentokrát vyrazil v novém zbarvení, čekalo závodění za světla a na závěr navíc i za tmy. V závěrečné  večerní části pak dokonce zajel svůj nejlepší čas. „Na tmu se těším vzdycky,  za tmy se mi  to libí. Brno znám  jako domácí okruh velmi dobře a ve tmě se mi jelo výborně. To se mi poslední dobou stává, že ve tmě jezdím  nejrychleji.  Ve tmě mne to baví,  je to něco jiného a je to zajímavý.

Já jsem naposledy vědel, že jsme čtvrtí. Že jsme třetí, to  jsem se dozvěděl  až když jsem dojel do cíle, protože signalizace ve tmě byla špatná.  Jsem velice spokojen a  bylo to super,“ radoval se v cíli Marek a pokračoval : „Už na Podzimní ceně    se ukázalo, ze kluci   odvedli  vynikající práci a teď se to jenom potvrdilo, že to auto odjelo šest hodin naprosto  bez problémů a dokázali jsme být třetí absolutně.“

„Je to velká náplast na letošní sezónu, zvláště po ohnivém intermezzu  na Slovensku. Třetí místo je super. Auto dostalo nový polep, nový design – zřejmě rychlý….“ radoval se také Tomáš Kusý.

\”Nejsilnějším zážitkem pro mne bylo, jak téměř celé poslední kolo závodu strávil tým zavěšen v ramenou v prostoru před boxem  v očekávání šachovnicového praporu. Následné oslavy nebraly konce,\”  doplnil rovněž spokojený Petr Mandelík.

„To je úděl  vytrvalostních závodů vždycky – poruchy, závady, havárky.  Závody se jedou  až do konce a ne v první zatáčce – tady spousta lidí  prohrála právě proto, že závodila v první zatáčce…“  podotkl  dále Tomáš Kusý.

Rychlejší, než  posádka zeleného dvoulitru, byly při Epilogu jen  posádky Ferrari 458 GT3 a Mercedesu AMG SL GT3. Absolutní vítězové pak ujeli celkem 172 kol a to průměrem přes 154 km/hod. Lotus brněnského týmu jezdil průměrem  téměř 140 km/hod.

V nadcházející zimní pauze pak bude tým pro nadcházející sezónu 2014 připravovat i dva zcela nové závodní speciály – Lotus Evora se čtyřlitrovým osmiválcem a Lotus Exige s třiapůllitrovým šestiválcem.

Saleen  S7-R  GT1 až  příště

V plánech týmu byl navíc také start s vozem Saleen  S7-R  GT1, jenž se ale nakonec  kvůli  zdravotním problémům  hned několika  jezdců ve vlastním  závodu neobjevil.  Odjel jenom volné  tréninky a pak odjel zpět do garáží.  Tento americký unikát se sedmilitrovým motorem V8, patřící Petru Levíčkovi,  by se měl na trati v akci objevit  v nadcházející  sezóně 2014. Fandové okruhových závodů se mohou těšit.

Bilance týmu pro rok 2013

Marek Fried – mistr ČR sprint, 3.místo FIA CEZ sprint, 2.místo ESET Cup sprint

Petr Mandelík – mistr FIA CEZ Endurance, 2.místo FIA CEZ sprint, 2.místo MMČR, 1.místo ESET Cup sprint

Petr Levíček – mistr FIA CEZ Endurance

Pavel Jelínek

Tisková informace KT motosport

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    Fakt jste byli dobří,auto jelo jako hrom a je i moc dobře vybarvené,škoda jen toho Saalenu tak doufejme příští rok. Dost se divím hojné neúčasti týmů a jezdců,jízda v noci je přece zážitek ale v termínu se jelo dost jiných závodů. Díky i pořadatelům za závod Auto GP,který nahradil určité zklamání diváků nad malou účastí ve vytrvalostním Epilogu.

  • DISQUS: 0