V zemi vycházejícího slunce začala doslova nová éra GT závodů. Populární série Super GT má za sebou první závodní víkend na okruhu v Okayamě, kde vůbe
V zemi vycházejícího slunce začala doslova nová éra GT závodů. Populární série Super GT má za sebou první závodní víkend na okruhu v Okayamě, kde vůbec poprvé závodily nové vozy, postavené podle společných předpisů s DTM.
Z vítězství v 300km závodě se radovala nakonec posádka Lexusu týmu KeePer Daisuke Ito a Andrea Caldarelli.
Byl to ale Lexus týmu Eneos Sustima s Oshimou za volantem, který dokonale využil pole position a vlétl do první zatáčky na prvním místě. V prvních dvou kolech se děly ale velké věci. Nejdřív byly v kontaktu James Rossiter s dalším Lexusem týmu Petronas a Tsugio Matsuda s Nissanem týmu Motul Autech. Oba vyletěli mimo trať, ale byli schopní pokračovat. Další kontakt byl pak mezi dvěma Nissany, díky čemuž vyletěl Oliveira s Nissanem týmu Calsonic mimo trať a na druhé místo se dostal tým Road Mola. Třetí místo díky problémům ostatních držel Andrea Caldarelli.
Zhruba ve dvacátém kole se Caldarelli přehnal přes Nissan týmu Road Mola a když se začal na trať snášet déšť, byl už na dostřel prvnímu místu. Nicméně až do prvních zastávek v boxech, které probíhaly zhruba od 35. kola se pozice na prvních dvou místech neměnily. Jako první zamířil do boxů Caldarelli, který předal Lexus Itovi a okolo později je následoval i vedoucí Oshima, kterého vystřídal Yuji Kunimoto a boj o první místo mohl pokračovat.
V 55. kole nicméně místo jezdců rozhodla technika. Vedoucí Kunimoto přišel k problémům s převodovkou a Ito se tak bezpečně dostal do čela, kde vydržel až do konce závodu. Jakmile se však pořadí ustálilo Kunimotova převodovka opět začala pracovat a tak se tým Eneos Sustima mohl těšit alespoň ze druhého místa. Třetí místo bral Nissan týmu Calsonic.
Výsledky 1. závodu:
Po | No | Machine | Driver | Time | Laps | Best Lap | Tire | WH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 37 | KeePer TOM\’S RC F LEXUS RC F / RI4AG |
Daisuke Ito Andrea Caldarelli |
1:57\’15.816 | 81 | 1\’22.648 | BS | |
2 | 6 | ENEOS SUSTINA RC F LEXUS RC F / RI4AG |
Kazuya Oshima Yuji Kunimoto |
5.026 | 81 | 1\’21.977 | BS | |
3 | 12 | CALSONIC IMPUL GT-R NISSAN GT-R / NR20A |
Hironobu Yasuda J.P.L.De Oliveira |
18.818 | 81 | 1\’22.845 | BS | |
4 | 39 | DENSO KOBELCO SARD RC F LEXUS RC F / RI4AG |
Hiroaki Ishiura Oliver Jarvis |
21.475 | 81 | 1\’23.163 | BS | |
5 | 18 | Weider Modulo NSX CONCEPT-GT Honda NSX CONCEPT-GT / HR-414E |
Naoki Yamamoto Jean Karl Vernay |
23.259 | 81 | 1\’23.168 | MI | |
6 | 17 | KEIHIN NSX CONCEPT-GT Honda NSX CONCEPT-GT / HR-414E |
Koudai Tsukakoshi Toshihiro Kaneishi |
31.039 | 81 | 1\’23.457 | BS | |
7 | 23 | MOTUL AUTECH GT-R NISSAN GT-R / NR20A |
Tsugio Matsuda Ronnie Quintarelli |
31.367 | 81 | 1\’22.931 | MI | |
8 | 8 | ARTA NSX CONCEPT-GT Honda NSX CONCEPT-GT / HR-414E |
Vitantonio Liuzzi Kosuke Matsuura |
1\’07.608 | 81 | 1\’23.617 | BS | |
9 | 100 | RAYBRIG NSX CONCEPT-GT Honda NSX CONCEPT-GT / HR-414E |
Takashi Kogure Hideki Mutoh |
1Lap | 80 | 1\’23.916 | BS | |
10 | 46 | S Road MOLA GT-R NISSAN GT-R / NR20A |
Satoshi Motoyama Masataka Yanagida |
1Lap | 80 | 1\’22.353 | MI | |
11 | 19 | WedsSport ADVAN RC F LEXUS RC F / RI4AG |
Juichi Wakisaka Yuhi Sekiguchi |
1Lap | 80 | 1\’23.875 | YH | |
12 | 24 | D\’station ADVAN GT-R NISSAN GT-R / NR20A |
Michael Krumm Daiki Sasaki |
1Lap | 80 | 1\’23.744 | YH | |
13 | 36 | PETRONAS TOM\’S RC F LEXUS RC F / RI4AG |
Kazuki Nakajima James Rossiter |
2Laps | 79 | 1\’22.846 | BS | |
14 | 1 | ZENT CERUMO RC F LEXUS RC F / RI4AG |
Yuji Tachikawa Kohei Hirate |
4Laps | 77 | 1\’23.596 | BS | |
15 | 32 | Epson NSX CONCEPT-GT Honda NSX CONCEPT-GT / HR-414E |
Daisuke Nakajima Bertrand Baguette |
6Laps | 75 | 1\’23.929 | DL |
Foto: Super GT
COMMENTS