GT-3 Cup pokračoval v Rakousku

GT-3 Cup pokračoval v Rakousku

Osmým okruhem, kde se objevil Porsche GT-3 Cup, se stal o uplynulém víkendu rakouský Red Bull Ring. Oblíbený okruh ve Štýrsku poblíž Spielbergu poctil

GT-3 Cup je ve své druhé polovině
GT-3 Cup: V Belgii kraloval Chlebec
GT-3 Cup: Koštialik ďáblem v Zeleném pekle

Osmým okruhem, kde se objevil Porsche GT-3 Cup, se stal o uplynulém víkendu rakouský Red Bull Ring. Oblíbený okruh ve Štýrsku poblíž Spielbergu poctilo svou účastí celkem 18 jezdců.

Pole position vybojoval i přes sporné momenty při porušování limitů tratě Dennis Zeťák, který se do naší závodní série vrátil po krátké přestávce. Z 1. řady s ním startoval Petr Kužela.

První závod
Dennis Zeťák si bez problému udržel 1. pozici, ale hned před 1. zatáčku se začalo kouřit z motoru jeho Porsche a slovenský závodník tak musel počkat na svou šanci do 2. závodu. V čele se tak usadil P. Kužela. Těsný souboj o 2. místo nakonec vyšel nejlépe pro M. Kopytka, který za sebe odsunul M. Koštialika a A. Chlebce, pro nějž ale problémy teprve přicházely, když ve 3. zatáčce neodhadl brzdný bod a po kontaktu s M. Kopytkem se propadl až na 14. místo. Na tomto incidentu vydělal J. Procházka, který se posunul z 5. až na 3. příčku. Hned během následujícího kola se propadl zpět. Za zmínku stojí i výkon mladého Lotyše Normundse Freimanise, který se v této fázi držel na 6. pozici. Problémů se nezbavil M. Koštialik a po vlastní chybě ve 4. kole musel znovu stahovat ztrátu z 6. místa. Zpět na stupně vítězů se dostal až za dalších 8 kol.
Pěkný souboj o 4. místo mezi M. Petrášem a J. Procházkou byl přerušen pit stopem druhého jmenovaného. Na 5. místo se tak posunul A. Chlebec.
Pořadí na čele se už do konce závodu nezměnilo, i když M. Koštialik zle dotíral na 2. místo M. Kopytka. Z 3. výhry v řadě se tak mohl radovat Petr Kužela. Čtvrté místo obsadil M. Petráš, před A. Chlebcem a J. Procházkou. Pěkné 7. místo nakonec vybojoval N. Freimanis. Další body získali také L. Sedláček, T. Procházka a T. Kuťka.

\"360\"

Druhý závod
Úvod 2. závodu byl ovlivněn otáčením startovního pořadí 1. desítky. Po první kola se vytvořila jedna velká skupina jezdců, ve které nebyla nouze o změny pořadí, při čemž na čele ujížděla trojice T. Procházka, T. Kuťka a A. Chlebec. Velmi dobrý začátek závodu měl D. Zeťák, když se z 16. místa během 1 kola probojoval až na deváté.  Kolize v tomto chumlu jezdců na sebe nenechala dlouho čekat a ve 3. kole se potkali L. Sedláček a T. Kuťka. Na vše doplatil také M. Petráš. To už byl v čele A. Chlebec. Jeho zdravotní stav mu ale nedovoloval plnou koncentraci, což se potvrdilo ve 4. kole, když se dostal do hodin a propadl se na konec první desítky. Ve vedení tak znovu bylo pestrobarevné Porsche P. Kužely. V těsném závěsu následoval M. Koštialik a o kus dál D. Zeťák. I v 5. kole se měnil lídr závodu, když se M. Koštialik dostal před P. Kuželu. Oba spolu ale stále bojovali, čímž samozřejmě ztráceli. Nebylo tak divu, že se Zeťákův Rothmans v jejich zrcátkách zvětšoval. Od 10. kola P. Kužela znovu ujížděl na 1. místě. A. Chlebec byl už pátý.
P. Kužela ale ztratil příliš času při pit stopu, díky čemuž dopředu postoupili M. Koštialik a D. Zeťák. Když už to vypadalo, že se pořadí ustálilo a všichni si pohlídají své pozice, přistál vůz D. Zeťáku v písku. Stalo se tak v poslední zatáčce celého závodu, takže slovenský jezdec už nemohl nic dělat s tím, že se kolem něj žene P. Kužela a bere mu 2. místo. Po delší době se z výhry radoval Martin Koštialik. Na 4. místě dojel M. Kopytko. Pátý byl opět A. Chlebec, stejně jako J. Procházka opět šestý.Sedmé místo bral T. Kuťka, před 8. T. Procházkou. Jako 9. těsně finišoval N. Freimanis, když na něj dotíral M. Petráš.

Do čela průběžné klasifikace se povedeným závodním víkendem posunul Martin Koštialik. Andrej Chlebec ale ztrácí jen 3 body a už následující neděli se bude pokusit vše změnit na australském okruhu Mount Panorama. Na 3. místo se po absenci Z. Zvěřiny posunul Petr Kužela. Jediný bod od stobodové hranice je na 5. místě Michal Kopytko.

\"368\"

 

1. závod

2. závod

1.

Petr Kužela

34:27.805

1.

Martin Koštialik

34:20.196

2.

Michal Kopytko

+04.609

2.

Petr Kužela

+08.930

3.

Martin Koštialik

+04.816

3.

Dennis Zeťák

+09.028

4.

Marek Petráš

+30.917

4.

Michal Kopytko

+15.995

5.

Andrej Chlebec

+40.995

5.

Andrej Chlebec

 +31.981

6.

Jaroslav Procházka

+52.292

6.

Jaroslav Procházka

+55.390

7.

Normunds Freimanis

+1:10.034

7.

Tomáš Kuťka

+1:01.551

8.

Lukáš Sedláček

+1:10.608

8.

Tomáš Procházka

+1:03.307

9.

Tomáš Procházka

+1:12.688

9.

Normunds Freimanis

+1:03.943

10.

Tomáš Kuťka

+1:12.888

10.

Marek Petráš

+1:04.011

11.

Miroslav Sulík

+1:21.222

Lukáš Sedláček

+1:12.128

12.

Pavel Králíček

+1 kolo

Miroslav Sulík

+1:20.933

13.

Milan Králík

+1 kolo

Milan Králík

+1 kolo

14.

Juraj Hones

+2 kola

Jozef Vaško

+1 kolo

Jozef Vaško

Odstoupil

Pavel Králíček

+1 kolo

Miloš Tutko

Motor

Juraj Hones

+2 kola

Luboš Vugrinec

Odstoupil

Luboš Vugrinec

Nenastoupil

Dennis Zeťák

Motor

Miloš Tutko

Nenastoupil

 

Průběžné pořadí (TOP 10)

1.

Martin Koštialik

137

2.

Andrej Chlebec

134

3.

Petr Kužela

121

4.

Zdeněk Zvěřina

110

5.

Michal Kopytko

99

6.

Marek Petráš

72

7.

Dennis Zeťák

60

8.

Milan Králík

34

9.

Jaroslav Procházka

32

10.

Danko Pásztor

30

 

Vyjádření smolaře 1. závodu, Dennise Zeťáka
Kvalifikace: V T1 som nezvladol dobrzdit a tak som isiel az za bielu ciaru, kde som ziskal vyhodu asi tak 1-2 desatiny. Na celkove hodnotenie by to aj tak nemalo vplyv, kedze som celu kvalifikaciu vyhral o 0,6 sec pred druhym. Spokojnost.

První závod: závod: Bola to asi moja blbost, zabudol som akesu tie motory krehke a tak mi to zhorelo par metrov po štarte.

Druhý závod: Snazil som sa ho uzit co to slo. Start zo zadu sa mi perfektne podaril a hned som sa dotiahol na prednych jazdcov. Boli to pekne suboje, najma s Martinom, ktoremu sa podarila perfektna zastavka a vysiel na trat predomnou asi s naskokom 3 sekund. Tlacil som co to slo, no nevedel som ho dobehnut. Na Martina som tento vikend nemal, to je fakt.

\"375\" \"376\" \"377\" \"378\" \"380\" \"381\" \"382\" \"383\" \"384\" \"385\" \"386\"

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0