Porsche GT-3 Cup: Dva noví vítězové!

Porsche GT-3 Cup: Dva noví vítězové!

Účastníci Porsche GT-3 Cupu se sešli už na 5. okruhu. Americký Watkins Glen, ležící ve státě New York, nabídl závodníkům 8. a 9. závod kalendáře. I př

GT-3 Cup: Koštialik ďáblem v Zeleném pekle
GT-3 Cup: Martin Koštialik i přes penalizaci uhájil vedení
GT-3 Cup pokračoval v Rakousku

Účastníci Porsche GT-3 Cupu se sešli už na 5. okruhu. Americký Watkins Glen, ležící ve státě New York, nabídl závodníkům 8. a 9. závod kalendáře. I přes neúčast několika předních jezdců se daly očekávat napínavé bitvy. Okruh tomu svou délkou a rychlostí napomáhá.

Kvalifikace se nesla v souboji Andrej Chlebec – Tomáš Procházka. První jmenovaný byl nakonec úspěšnější a obsadil Pole position. I 2. místo na startu je pro Tomáše ale velmi cenným výsledkem. Třetí čas zajel Martin Koštialik, ale kvůli chybě serveru byl odsunut až na poslední místo na roštu. Ve 2. řadě tak stál osamocený Michal Kopytko. Velkým překvapením byl 5. kvalifikační čas Tomáše Kuťky. Marian Kovář opět porazil své zkušenější soupeře a postavil se na start jako šestý. Rozčarování přinesla kvalifikace Marku Petrášovi.  Se 7. místem na startu nebyl příliš spokojen. DO stejné řady se s ním postavil Jaroslav Procházka. Nejrychlejší desítku uzavřeli zkušení Zoltán Šťavina a Jozef Vaško.

Poměrně povedenou kvalifikaci za sebou měl Luboš Vugrinec, když zajel 11. čas. Svůj kvalifikační standart předvedl Lukáš Sedláček na 12. pozici. Startovní pole uzavírali Pavel Králíček, Dominik Honzl, Juraj Hones a Milan Králík.
\"173\"

První závod
Start se příliš nepovedl T. Procházkovi, když nejdříve přenechal 2. pozici M. Kopytko, aby ss následně propadl i za M. Kováře a bránil 4. příčku před T. Kuťkou. Na 6. místo poskočil J. Procházka.
Opatrnějšího startu soupeřů využili L. Sedláček, P. Králíček a L. Vugrinec, kteří uzavírali nejlepší desítku. Velmi dobře začal i M. Koštialik a byl to právě on, kdo na konci 1. kola proniknul do TOP10, ale v poslední zatáčce udělal hodiny a propadl se až na 15. místo.

Ve 2. kole si svůj trest odpykával T. Procházka, na trať se vrátil jako třináctý. To už se ale L. Sedláček probojovával před M. Petráše na 6. pozici. Dlouhého působení neměl v závodě J. Hones, kterého zradil motor.
Skvělého 3. místa se musel po výletu mimo trať vzdát M. Kovář a musel tak začínat znovu z 12. pozice. Třetí teď byl T. Kuťka. Vydržel zde ale pouze do 8. kola, kdy se dostal do hodin a propadl se na 6. místo. Poslední stupínek na stupních vítězů tak okupoval Jaroslav Procházka. T. Kuťka se ale nevzdával a hned v dalším kole se posunul už na 4. místo před M. Petráše a L. Sedláčka.

Pořadím vpřed postupoval T. Procházka. V 9. kole byl už osmý. I M. Kovář už byl znovu v bodované desítce.

L. Sedláček s M. Petrášem se v 10. kole dostali do problémů ve stejné zatáčce. První jmenovaný úplně vypadl z TOP10, zatímco M. Petráš po problémech s uvolněným volantem zachránil alespoň 8. pozici, kterou ale záhy ztratil ve prospěch M. Kováře.
\"174\"

Po překonání Z. Šťaviny byl T. Procházka už pátý.
Na okamžik se v čele závodu ukázal J. Procházka. Stalo se tak ve 14. kole, kdy A. Chlebec a M. Kopytko trávili čas u mechaniků. Hned o další kolo později byli v boxech i J. Procházka a T. Kuťka. Ve vedení tak byl T. Procházka, který ale ještě musel do boxů. Stalo se tak v 16. kole a Tomáš se propadl na 3. místo.
po rošádách v pitlane se na body vrátil i M. Petráš, který si svou zastávku odpykal o pár kol dříve. Zcela mimo body vypadl po defektu J. Procházka.

Z 11. až na 8. místo poskočil v jediné zatáčce v 19. kole Z. Šťavina, když využil výletu J. Vaška, L. Sedláčka a M. Kováře.

Na 22. kolo nebude v nejlepším vzpomínat T. Kuťka, kterého přetočil M. Petráš. Oba se propadli za M. Králíka, který tak poskočil už na 4. místo! Tím ale mizerné momenty pro M. Petráše neskončily a pooo dalším výletu přepustil i svou 6. pozici D. Honzlovi.
Ve 23. kole se nedařilo ani L. Sedláčkovi, který začal postupně vypadávat z bodovaných pozic. Překonali ho M. Koštialik i M. Kovář.

Na čele se v průběhu závodu nic nezměnilo a nic tak nebránilo Andreji Chlebcovi dojet si pro 1. výhru v Porsche GT-3 Cupu. Na stupně vítězů ho doprovodili bezchybným výkonem Michal Kopytko a Tomáš Procházka, který se musel prokousávat startovním polem až ze 13. místa.
Téměř bezproblémový závod zažil Milan Králík a hned z toho byla 4. pozice v cíli. Zklamaný Tomáš Kuťka dokončil závod na 5. místě. Za zmínku stojí i 6. místo Dominika Honzla.

 \"175\"

Druhý závod
Díky Pole position a dobrému startu se v 1. kole usadil ve vedení M. Kovář. Následován M. Koštialikem a M. Petrášem, který se po startu dostal před Z. Šťavinu. Fantastický start zaznamenal A. Chlebec, který se posunul z 10. až na 6. místo. V průběhu úvodního kola se navíc posunul ještě o 2 příčky výše.
Poměrně dobrý start měl i T. Procházka a po 1. kole figuroval na 5. pozici. M. Kopytko se po startu propadl na chvíli až na 11. místo, ale postupně se prokousal až na 7. pozici.

M. Kovář přišel ještě v 1. kole o vedení, když se kolem něj prohnal M. Koštialik. Na cílové rovince ho navíc předjel i M. Petráš, který se hned na to dostal do vedení, když díky vyšší rychlosti překonal i M. Koštialika.
Posun dopředu předvedl i M. Kopytko, když na jediný pokus předstihl T. Procházku a Z. Šťavinu. Z jejich souboje těžil i D. Honzl a oba jezdce také předjel. Navíc do této skupinky připojili i M. Králík s T. Kuťkou a o časté změny pořadí tak nebyla nouze.

Po kontaktu s bariérou musel ve 4. kole J. Procházka do boxů a propadl se až na chvost celého pole. J. Hones znovu odstoupil pro poruchu motoru. Z předních příček se po defektu vytratil i T. Procházka.
\"176\"

Zatímco M. Kovář bránil svou 2. pozici před M. Koštialikem, M. Petráš začal pomalu ujíždět. K bojující dvojici se připojil i A. Chlebec, který chtěl také na stupně vítězů. To se mu také v 5. kole podařilo a probojoval se až na 2. místo. M. Kovář navíc ztratil i další pozici ve prospěch M. Koštialika. V průběhu dalších kol se pořadí mezi nimi neustále přelévalo, až došlo v 8. kole mezi M. Kovářem a A. Chlebcem ke kontaktu, po kterém se před slovenského jezdce dostal M. Kopytko a začal dotírat i na dvojici Koštialik – Kovář.
K dalšímu kontaktu mezi jezdci došlo v 11. kolech, kdy M. Koštialik poslal M. Kováře mimo trať. M. Kopytko se tak posunul na 2. pozici.

Neustále probíhal souboj o 6. místo mezi M. Králíkem a T. Kuťkou.
Po další kolizi s M. Kovářem se M. Koštialik propadl ve 12. kole za A. Chlebce na 4. místo.

Mezi zastávkami u mechaniků se na chvíli na čele vyskytlo červenožluté Porsche T. Kuťky.
Úspěch nebyl přán M. Kovářovi, když se po všech pitstopech ocitl až za T. Kuťkou na 6. místě. Do jejich souboje se přimíchal i T. Procházka. Na 3. pozici se usadil A. Chlebec, před M. Koštialikem.
Poměrně dlouho vydržel v TOP10 i L. Vugrinec, ale po příliš dlouhém pitstopu vzaly jeho šance na body za své.

Ve 20. kole se rozhořel souboj o 1. místo mezi M. Petrášem a M. Kopytkem. Ke změně pozicí však došlo až o 3 kola později.
\"178\"

Michal Kopytko už své představení dotáhl až do konce a po několika umístěních na stupních vítězů si v naší lize konečně připsal i příčku nejvyšší. Po Abu Dhabi si v GT-3 Cupu další stupně vítězů připsal Marek Petráš, když dokončil závod na 2. místě. Třetím místem se Andrej Chlebec znovu vyšvihl do čela průběžné klasifikace. Nepříliš povedený závodní víkend zakončil Martin Koštialik 4. místem v cíli. Souboj o 5. místo vyzněl až v úplně posledním kole, kdy po tvrdém souboji M. Kováře a T. Procházky získal tuto pozici bez boje Tomáš Kuťka. Šestý skončil Marian Kovář, před Dominikem Honzlem a Milanem Králíkem. První desítku uzavřeli bratři Procházkové v pořadí Tomáš, Jaroslav.
Cíl závodu nakonec nespatřili ani Z. Šťavina a P. Králíček

1. závod

2. závod

1.

Andrej Chlebec

28:01.697

1.

Michal Kopytko

28:01.240

2.

Michal Kopytko

+7.494

2.

Marek Petráš

+01.333

3.

Tomáš Procházka

+27.748

3.

Andrej Chlebec

+10.332

4.

Milan Králík

+44.192

4.

Martin Koštialik

+20.137

5.

Tomáš Kuťka

+44.614

5.

Tomáš Kuťka

+35.753

6.

Dominik Honzl

+51.564

6.

Marian Kovář

+35.932

7.

Marek Petráš

+56.269

7.

Dominik Honzl

+40.333

8.

Zoltán Šťavina

+1:00.822

8.

Milan Králík

+40.602

9.

Martin Koštialik

+1:01.388

9.

Tomáš Procházka

+58.223

10.

Marian Kovář

+1:03.589

10.

Jaroslav Procházka

+1:00.199

11.

Lukáš Sedláček

+1:04.541

11.

Luboš Vugrinec

+1:04.807

12.

Jaroslav Procházka

+1 kolo

12.

Lukáš Sedláček

+1 kolo

13.

Pavel Králíček

+1 kolo

13.

Jozef Vaško

+1 kolo

14.

Jozef Vaško

+1 kolo

14.

Zoltán Šťavina

+1 kolo

15.

Luboš Vugrinec

+1 kolo

15.

Pavel Králíček

+2 kola

Juraj Hones

Motor

Juraj Hones

Motor

 

Průběžné pořadí

1.

Andrej Chlebec

92

2.

Zdeněk Zvěřina

80

3.

Martin Koštialik

74

4.

Marek Petráš

63

5.

Michal Kopytko

59

6.

Dennis Zeťák

50

7.

Petr Kužela

42

8.

Břetislav Uchytil

23

9.

Danko Pásztor

20

10.

Milan Králík

19

11.

Normunds Berzins

18

12.

Tomáš Kuťka

15

13.

Tomáš Procházka

14

14.

Marian Kovář

11

15.

Dominik Honzl

9

16.

Zoltán Šťavina

7

Jaroslav Procházka

7

18.

Peter Šťavina

4

19.

Jaroslav Hájek

3

20.

Jirka Boček

2

21.

Pavel Králíček

1

 

Vyjádření jezdců
Andrej Chlebec
Tento závodný výkend sa pre mna začal úplnou katastrofou, ked sa mi pokazil môj volant. Nervy drásajúce nastavenia druhého volantu som však len tak tak stihol pred kvalifikáciou, ktorú som s velkým prekvapením vyhral i ked som bol zo starým volantom o pol sekundy pomalší na kolo. Prvý závod bol fantastický a od štartu až do ciela som viedol. Teším sa s tohoto prvého víťazstva v tejto sérii. V druhom to už ale bola iná vec štartoval som totiž až 10. kôli otočeniu poradia, takisto som mal priam fantastický štart a do prvej zákruty som vchádzal už na 6. mieste a na konci druhého kola som bol už dokonca štvrtý. O pár kôl neskôr som sa dotiahol na dvojicu Koštialik, Kovář, ktorý medzi sebou bojovali. Pridal som sa medzi nich, chvílu som bol 2. neskôr zas 3. Autá vkuse využívali totiž slipstream o pár kôl neskôr sme sa ale s Kovářem ťukli v oblúkovej zákrute v 2. sektore a stratil som tam drahocený čas. Závod som však po skvelom pitstope dokončil na 3. mieste. Znovu som sa ujal vedenia šampionátu a toto vedenie už nemám v pláne pustiť :DDD Avšak problémy so starým volantom môžu hocikedy prísť a tak či tak s ním nebudem taký rýchly, ako s novým, ale už sa snažím zohnať si nový a nie hocijaký, ale to chvílu potrvá, ale budem bojovať ako to len pôjde. Majte sa vidíme sa v Monaku, na ktoré sa velmi teším.

\"180\"

Michal Kopytko
Do kvalifikace jsem nastupoval s hodně špatně fungujícím autem a nějak celkově jsem ani trati nemohl dojít na chuť, takže to taky tak dopadlo. Ještě před závodem jsem se rychle pokoušel změnit převody a přítlaky, protože už nebylo co ztratit. Pořádně jsem to ani nezkusil, takže jsem do závodu šel s hodně velkou nejistotou a opravdu vůbec jsem nevěděl co od auta čekat. Už na startu mě auto překvapilo, že jede celkem rychle a do zatáčky se taky nádherně vlezlo. Během prvních kol jsem se propracoval na 2. místo a bojoval s Andrejem Chlebcem o vedoucí pozici, ale ten byl strašně rychlý. Vzhledem k tomu že byla trať strašně rychlá, tak jsem si řekl, že bude určitě lepší nejet tak na hraně a radši vyčkávat, kdyby náhodou perfektně jedoucí Andrej zaváhal. Postupně se okolo mě motal i M. Kovář a T. Kuťka, bohužel ani jeden z nich se nedržel dlouho a po pár kolech každý z nich udělal chybu. V polovině závodu jsem jel do boxu, ve stejném kole jel i Andrej, takže jsem mohl jenom doufat že bude mít pit delší jak já…. Ale neměl a myslím, že jsem tam snad ještě i já ztratil kvůli dotankovávání paliva. Po výjezdu už jsme se motali mezi závodníky o kolo zpět a Andrejovi se to možná dařilo líp jak mně, takže mi ztráta ještě přibyla. Závod jsem teda už v klidu dokončil na krásném 2. místě.
V druhém závodě jsem už nastupoval s lepším sebevědomím a hlavně touhou po prvním místu! I když bylo jako vždy prvních 10 jezdců z předchozího závodu otočeno na roštu, největší cíl byl dostat se před Andreje, který startoval o místo za mnou. Odstartovat se mi už dá se říct tradičně povedlo, jenom jsem se nemohl posunout o více pozic, protože  pole bylo celkem husté a nebyl jsem schopný najít místo na projetí, narozdíl od Andreje, který zvolil úplně jinou stopu a vyplatilo se mu to. V úvodních kolech jsem se snažil bez kolize, ale rychle dostat dopředu, aby mi zase někdo neujel. To se mi brzy povedlo a byl jsem na 5. pozici za A. Chlebcem, M. Kovářem, M. Koštialikem a kus před nimi ujíždějícím M. Petrášem. Mezera byla velká, ale měl jsem výhodu, že jsem jel sám, nikým neohrožován a tak jsem se pustil do zběsilé stíhací jízdy. Když jsem už byl v závěsu, začal jsem přemýšlet, jak se přes ty tři vůbec mám dostat. Než jsem si to stihl pořádně promyslet, tak do sebe ťukl Andrej s Marianem, Andrej to odnesl hůř a byl v hodinách, já jsem se mu následně jenom tak tak vyhnul. Takže jsem se znovu dotáhl za Martina a Mariana. A jak na zavolanou Martin nedobrzdil jednu zatáčku a byl s Marianem taky v kontaktu. Já jsem se teda posunul na druhou pozici a už mi zbývalo splnit jen můj cíl do tohoto závodu… vyhrát ho. Byl jsem donucený nasadit opravdu vysoké tempo, protože v čele závodu jedoucí M. Petráš si jel svůj rychlý a bezchybný styl. Blížila se polovina závodu a tak jsem zamířil do boxu, protože gumy už pomalu začaly ztrácet přilnavost a to by se mi mohlo vymstít. Pit jsem už měl konečně rychlý a tak jsem teda vyrazil na mou stíhací jízdu. Marek zamířil do boxu až někdy v 15. kole. Těžko říct jestli to byla dobrá taktika nebo ne, po výjezdu už mě mohl zahlédnout v zrcátkách a než se mu gumy pořádně zahřály, tak jsem byl nalepený na jeho kufru. Byl to s ním nádherný souboj, jenom s jednou chybou, že jsem se před něho stále nemohl dostat, protože jsem hlavně nechtěl způsobit zbytečnou kolizi. V jednom ze závěrečných kol jsem na začátku rovinky nabral rychlost v závěsu za Markem, do šikany jsem brzdil trochu později a před Marka jsem se vmáčkl. Po následující rovince to Marek ještě znovu zkusil, ale naštěstí jsem zvládl průjezd líp jak on, takže jsem první pozici udržel. Poslední kolo už jsem obkroužil s Markem v zrcátkách.
Oba dva závody se mi neskutečně líbily a takové výsledky jsem opravdu nečekal. Byla to moje první výhra v této lize, doufám, že ne taky poslední. 🙂

\"181\"

Marek Petráš
V prvním závodě se mi moc nedařilo. Měl jsem kontakt s T. Kuťkou a dělal jsem chyby a dojel jsem až na 7. místě.
Ke 2. závodu už jsem přistupoval úplně bez chuti s někým závodit. Díky novému nastavení jsem se ale hned dostal na 3. místo. Při nájezdu do 2. kola jsem využil lepší stopy, než měl Marian Kovář a posunul jsem se na 2. místo. Ve vedení v tu chvíli byl Martin Koštialik, kterého jsem ale díky vyšší topspeed překonal na dlouhé rovince. I když jsem byl ve vedení, neměl jsem chuť závodit 😀 Možná i to mi pomohlo víc se soustředit na mou jízdu. K té dvojici za mnou se po chvilce přidal i Andrej Chlebec. Díky jejich souboji a dobrému setupu jsem si začal budovat náskok. Před mým pitstopem, který byl asi až zbytečně pozdě, jsem měl náskok myslím okolo 9 vteřin. Po něm jsem se propadl na 2. místo za Tomáše Kuťku, ale ten jel hned v dalším kole do boxů.
Při výjezdu z pitlane mě překvapil Michal Kopytko, o kterém jsem hned ze začátku závodu ztratil přehled a nečekal jsem, že by se mi ještě mohl přiblížit. Pár kol se mi ho podařilo udržet za sebou, ale 3 kola před cílem mě v šikaně předjel. Zkusil jsem to ještě v předposlední zatáčce, ale vybral jsem si špatnou stopu a Michal mi poodjel. Na začátku posledního kola jsem se mu ještě přiblížil, ale v šikaně jsem udělal chybu a Michal už si tak bez problémů dojel pro svou 1. výhru v lize, k čemuž mu ještě jednou gratuluji.
Okruh byl úplně brutální, co se rychlosti týče. S 2. místem jsem vůbec nepočítal a byl jsem jím nemálo překvapen. Kvůli svojí chybě a sestřelení jezdce v 1. závodě jsem ale měl větší radost spíš z Michalova vítězství než ze svého 2. místa.

\"182\"

Tomáš Procházka
Už před závodem jsem věděl, že v tomto závodě bych mohl dopadnout někde vysoko.
Před kvalifikací ještě měl technické problémy Andrej a tak musel jet na jiném volantu, na kterém zajížděl pomalejší časy.
V kvalifikaci jsem byl 1. a Martin mě nemohl předehnat, ale Andrej byl takový blázen, že mě předjel ani ne o 0,100 vteřiny. Tak jsem měl poslední měřené kolo, abych si vyjel pole-position. První sektor jsem měl rychlejší, ale přepnula se kvalifikace na warmup.  Měl jsem pak ještě 1 možnost, ale ta se mi nepovedla a startoval jsem druhý. Poprvé v 1. řadě.
Závod začal docela dobře, ale měl jsem trest, propadl jsem se na 5. místo, objel 2 kolečka a musel si odpykat trest Drive trough. To jsem byl nějaký 10. a začal jsem dojíždět jezdce. Bylo pár hezkých manévrů při předjíždění, některé riskantní, ale mířil jsem výš a výš. Po několika kolech jsem byl 3. a ostatní jezdci museli do pitu, tudíž jsem byl rázem první. Odjel jsem si 1 kolo na 1. místě a zamířil do pitu pro výměnu pneu. Vyjel jsem na 3. místě a do konce závodu se už nic nezměnilo.
Byly to moje 1. stupně vítězů v této lize.
Druhý závod jsem začínal z 8. místa. Start se povedl, byl jsem hned 5. a za mnou jel Andrej, který se rval kupředu. Chtěl jsem se ho držet, ale nějak to nešlo. Ve 4. kole jsem udělal chybu, rozbil si auto a neplánovaně jsem musel zamířit k mechanikům. Opravil jsem si auto, vyměnil pneu, a z asi 14. místa jsem vyjel na trať. Bylo přede mnou 20 stíhacích kol, které byly těžké. Dostával jsem se pomalu dopředu, pomalu ale jistě. Gumy odcházely, musel jsem si dávat pozor na zatáčky.
Dostal jsem se na 7. místo, když už byly 3 kola do konce. Měl jsem před sebou 2 jezdce s lepšími pneumatikami, kteří byli před 10 koly v boxech, zatímco já jsem měl gumy od 4. kola. Chtěl jsem se dostat před ně, ale nechtěli mě pustit. Dvě kola před koncem závodu se mi před cílem podařilo předjet jezdce přede mnou a já se dostal na 6. místo a bylo poslední kolo do konce. Věděl jsem, že v tomto kole mám 2 šance, na dlouhé rovince, a nebo v rychlé vracečce. Zkusil jsem ho předjet na rovince, ale jezdec se nedal, přimáčkl jsem se k bariéře, kola stočená doprava, ale auto se klouzalo a my jsme se oba střetli. On to měl dobrý otočil se a ztratil 1 pozici, ale já jsem zapadl do písku, ze kterého jsem se vyhrabal a propadl se na 9. místo.
Trať byla výborná, bavil mě strašně závod, konečně na stupních vítězů. Těším se na dalším závodě v Monaku!!!

\"207\" \"208\" \"209\" \"210\" \"211\" \"212\" \"213\" \"214\" \"215\" \"216\" \"217\" \"218\" \"219\" \"220\" \"221\" \"222\" \"223\" \"224\" \"225\" \"226\" \"227\" \"228\" \"229\" \"230\" \"231\"

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0