Martin Matzke představuje angažmá pro sezónu 2014

Martin Matzke představuje angažmá pro sezónu 2014

Po loňské sezóně, kterou Martin Matzke strávil v sériích Blancpain Endurance Series a ADAC GT Master, čeká roudnického pilota nová výzva v podobě sezó

BSS: Richelmi za sebou udržel rozjetého Martina a získal první vítězství sezony pro Audi
FIA GT Series se mění na Blancpain Sprint Series
Baku letos nebude, finále BSS obstará Zandvoort

Po loňské sezóně, kterou Martin Matzke strávil v sériích Blancpain Endurance Series a ADAC GT Master, čeká roudnického pilota nová výzva v podobě sezóny v novém šampionátu Blancpain Sprint Series.

Tento šampionát je nástupnickou sérií FIA GT Series, což znamená, že Martin Matzke bude i v letošním roce startovat ve vrcholném evropském šampionátu GT vozů. Management Martina Matzkeho se v uplynulých dnech domluvil na spolupráci s týmem Grasser Racing z rakouského Knittelfeldu.

Na další podrobnosti ohledně tohoto nového angažmá jsme se již zeptali přímo Martina Matzkeho:

 

Martine, gratuluji k novému kontraktu a hned na úvod bych připomenul, že s týmem Grasser Racing jsi v předchozí sezóně absolvoval závěrečný podnik českého šampionátu. Lze právě za Epilogem hledat začátek této nové spolupráce?

Děkuji, dá se říci že ano. Ve své podstatě to byla velká náhoda, loni na konci roku jsem se poohlížel po možnosti startu na Epilogu, proto jsem navštívil Podzimní cenu Brna, oslovil jsem dost českých týmů a už sem si říkal, že se místo asi neobjeví. Pak sem si všimnul Gottfriedova týmu, který jsem znal ze závodů GTéček a řekl si, že se zkusím zeptat, nakonec jsme se domluvili a spolupráce se nám líbila natolik, že jsme začali společně řešit rovnou celou sezónu.

 

Tým Grasser byl v předchozích sezónách spojen s vozy Lamborghini, bude tomu tak i v letošní sezóně?

Ano, ani letos tomu nebude jinak, je to naprosto logické, jelikož vazby Grasser Racing teamu a Reiter Engineering, který je výrobcem vozů Lamborghini pro kategorii GT3, jsou natolik přátelské, že by nemělo smysl nasazení jiného vozu.

 

Jak moc se liší Lamborghini FLII GT3 od vozů se kterými jsi závodil v předchozích sezónách?

S touto specifikací vozu jsem ještě nejel, takže nemohu posoudit. Co se ovšem týče srovnání vozu Lamborghini a třeba BMW s kterým jsem jel loni, tak se jedná o dva naprosto jiné vozy, Lambo je jedno z nejlépe balancovaných vozů, kde nedominuje jen určitá charakteristika jako třeba u BMW jeho aerodynamika. Věřím že s Lambem se mi bude i lépe dařit než tomu bylo v loňských sezónách.

 

Znáš již jména svých týmových partnerů?

Mým partnerem by měl být Sascha Halek, který loni bojoval v neměckém Porsche Cupu. Co se týče druhého auta tak posádka není ještě potvrzená.

 

Na podzim loňského roku si zmínil přání studovat ve Spojených státech. Je to stále aktuální?

Přání se opět posunulu blíže k realitě, povedlo se mi úspěšně splnit všechny potřebné zkoušky k tomu, abych mohl podat přihlášky. V této chvíli čekám na výsledky příjmacího řizení, které bych měl vědět ke konci března. Pokud by bylo příjmací řizení úspěšné, čeká mě jedna z nejtěžších sezón od začátku mé kariéry, jelikož bych od poloviny července musel létat na všechny závody z Ameriky, vypořádávat se z časovým posunem a s minimálně 12 hodinami letu.

 

Jak bude vypadat zbytek Tvé zimní přípravy a jak bude vypadat předsezónní testovací program?

Nyní je mým hlavním programem dokončení zkoušek zimního semestru. V březnu jsou v plánu 3 předsezóní testy na jihu Evropy na tratích na kterých se budou konat i závody, tak aby jsme načerpali důležitá data.

 

Děkuji za rozhovor a přeji úspěšnou sezónu.

 

Odkazy:
Web:  www.mm-racing.cz
Facebook: http://www.facebook.com/MatzkeMartin?fref=ts

 

Kalendář BLANCPAIN SPRINT SERIES 2014:

20.-21. dubna Nogaro (F)
17.-18. května Brands Hatch (GB)
5.-6. července  Zandvoort (NL)
23.-24. srpna Slovakia Ring (SK)
6.-7. září Algarve (P)
11.-12. října Zolder (B)
1.-2. listopadu Baku (AZ)

PR
foto: Petr Frýba

\"Matzke-Epilog-2013-RYB6107\" \"Matzke-Epilog-2013-RYB5370\" \"Matzke-Epilog-2013-RYB6878\"

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0