FIA WTCC: Nová sezona, nové vozy, nová pravidla

FIA WTCC: Nová sezona, nové vozy, nová pravidla

Letošní sezona FIA WTCC začíná již tento víkend, všechny vozy jsou připraveny, týmy dolaďují poslední maličkosti a jezdci se již nemohou dočkat. Právě

López nejrychlejší ve všech trénincích v Kataru
Coronel: Doufám ve snížení hmotnosti
WTCC: Honda bude v Číně o 40 kg těžší

Letošní sezona FIA WTCC začíná již tento víkend, všechny vozy jsou připraveny, týmy dolaďují poslední maličkosti a jezdci se již nemohou dočkat. Právě teď je tedy skvělá příležitost zopakovat si ty nejzásadnější změny ve světovém šampionátu.

Určitě nejzásadnější a fanoušky nejsledovanější změnou jsou nové vozy. Hlavní myšlenkou mistrovství světa cestovních vozů je to, že na trati závodí vozy, jenž vídáme v každodenním provozu a které jsou samozřejmě upravené podle pravidel WTCC. Přestože nová pravidla přenechávají designérům a inženýrům mnohem více volnosti, než doposud, stále zůstávají věrná hlavní myšlence.

Pohonná jednotka zůstává stejná, jako v posledních třech letech, tedy motor o objemu 1.6l. Nicméně, díky většímu restriktoru výkonu (36mm oproti současným 33mm) se výkon motoru zvýší až o 15%.

Největší změny zasáhly podvozek a karosérii. Zavěšení kol už nebude žádným způsobem spojováno s produkčním vozem, ale bude navrženo pouze a výhradně pro závodní vůz. Aerodynamický balík pak zahrnuje širší blatníky, splitter, ploché dno a větší nastavitelné zadní křídlo. Tohle všechno dohromady má pak větší vliv na nastavení vozu.

Nové vozy také budou požívat větší kola. Loňské 17\” ráfky nahradí větší 18\”.

Tohle všechno dohromady pak znamená mnohem lépe a agresivněji vypadající vozy a drastický nárůst výkonu. Podle hrubého odhadu budou nové vozy rychlejší o 1,5 sekundy na kilometr.

Když porovnáme původní vozy S2000, které závodily v letech 2002-2010, s výkonem necelých 300 koní s novými speciály, jenž budou mít výkon 380 koní, je to obrovský skok kupředu.

Poslední změna, která se týká závodních vozů, je v názvech samotných kategorií. Nové vozy, postavené podle pravidel sezony 2014 spadají do třídy TC1 a 1.6-litrové vozy, které jezdily v letech 2011-2013 pojedou v kategorii TC2. Dvoulitrové vozy už nebudou povoleny.

Kromě nových vozů nás čekají také nové sportovní předpisy. Není toho mnoho, ale promotér Eurosport Events si od toho slibuje více akce. Otáčení deseti nejrychlejších ve druhém závodu, současný bodovací systém a kompenzační závaží-to všechno zůstává. Hlavní změny se týkají startovní procedury a kvalifikace.

Pro letošní rok bylo upuštěno od letmého startu v prvním závodě a oba závody tak budou startovat pevným startem.

Kvalifikace se pak rozroste o třetí část, ve které si to rozdá pět nejrychlejších jezdců z druhé kvalifikace. Ve třetí části kvalifikace budou jezdci najíždět na trať po jednom a budou mít pouze jeden pokus na rychlé kolo.

Není toho málo, ale věřme, že tyto změny přispějí k dramatičnosti šampionátu.

Foto: Citroën

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0