Nikdo jiný se nemůže pochlubit tak výjimečnou kariérou jako Michael Schumacher. Jako každý jiný zažil i on spoustu vzestupů, i pádů, bohužel i spoustu
Nikdo jiný se nemůže pochlubit tak výjimečnou kariérou jako Michael Schumacher. Jako každý jiný zažil i on spoustu vzestupů, i pádů, bohužel i spoustu kontroverzních situací, ale Schumi jako jediný na světě získal celkem 7 mistrovských titulů v královně motorsportu, kterou je Formule 1. V dnešní den, kdy má Michael Schumacher 45. narozeniny si připomeňme jeho úžasnou kariéru na několika fotografiích.
Jako prakticky každý úspěšný jezdec F1, začínal i Schumacher na motokárách, kde si připsal nespočet úspěchů.
V roce 1989 zvítězil Schumi v prestižní Grand Prix Macau.
V roce 1990 zvítězil v německém šampionátu Formule 3.
Schumacher se také zúčastnil čtyř závodů DTM. Dva nedojel a nejlepším výsledkem bylo 14. místo.
V roce 1990 startoval Schumacher ve 4 závodech MS sportovních vozů, v nichž byl dvakrát druhý a jednou zvítězil. O rok později absolvoval kompletní sezonu a také čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans, kde skončil pátý.
Ještě v roce 1991 poprvé okusil svět Formule 1. Jeden jediný závod odjel v Jordanu, ale VC Belgie nedokončil.
Hned po VC Belgie se Schumacher připojil k týmu Benetton a v pěti posledních závodech sezony získal 4 body.
Prvního vítězství ve Formuli 1 se dočkal Michael Schumacher ve Spa v roce 1992.
První titul ve Formuli 1 získal Schumacher v roce 1994 dost kontroverzním způsobem. V Adelaide sice ještě v 36. kole vedl, nicméně udělal chybu, které chtěl využít jeho konkurent Damon Hill. Schumacher ho však nechtěl pustit, zavadil o Hillovo kolo, od kterého se odrazil a skončil v bariéře z pneumatik. Závod nedokončil ani Hill a Schumacher tak mohl slavit.
O rok později slavil Schumacher s Benettonem druhý titul.
Největších úspěchů dosáhl Schumi v rudých vozech Ferrari, kam přestoupil v roce 1996.
V roce 1997 se mělo v poslední závodě rozhodnout o titulu mezi Schumacherem a Villeneuvem. Kanaďan se snažil před Němce dostat, ale ten to nechtěl za žádnou cenu připustit. Najel do Villeneuva a sám se vyřadil ze závodu. Villeneuve nakonec závod dojel a získal tak svůj jediný titul. Schumacher byl posléze za tento manévr diskvalifikován z celé sezony.
Silverstone 1999 – Největší havárie Schumacherovi kariéry, při které utrpěl zranění holenní a lýtkové kosti.
Rok 2000 znamenal pro Schumachera třetí titul mistra světa. Pro Ferrari to byl první jezdecký titul po 21 letech.
V sezoně 2002 byl Schumacher nejdominantnějším jezdcem všech dob. Titul si zajistil 6 závodů před koncem sezony ve Francii a jeho nejhorším výsledkem bylo 3. místo ve VC Malajsie.
Roky 2003 a 2004 patřily také Schumacherovi. V sezoně 2004 získal celkem 13 vítězství.
V roce 2006 se rozloučil Michael Schumacher s Formulí 1 a s týmem Ferrari na italské Monze před davy nadšených fanoušků.
V roce 2010 se Schumacher vrátil do Formule 1, avšak nebyl to příliš úspěšný návrat. Nejlepším umístěním byly tři čtvrtá místa. V Maďarsku si prožil další velmi kontroverzní moment. Jeho bývalý týmový kolega z Ferrari se ho snažil na cílové rovince předjet, ale Schumacher ho vytlačil až k boxové zdi. Naštěstí se to stalo na jejím konci a z boxů nikdo nevyjížděl, tak ani nedošlo ke vzájemné kolizi.
V roce 2011 bylo jeho nejlepším výsledkem opět čtvrté místo, tentokrát z VC Kanady. Při VC Abu Dhabi se po jeho monopostu projel Vitantonio Liuzzi.
Posledního pódiového umístění se dočkal Schumacher na městském okruhu ve Valencii při VC Evropy 2012, kde skončil třetí.
Naposledy odstoupil Schumi ze závodu F1 při VC Singapuru 2012, kdy sestřelil Jeana-Erica Vergneho.
CZO – Ondřej Laušman
Foto: Mercedes/Getty/Sutton/James Allen/Vladimír Rys/Schlegemilch/Ferrari
COMMENTS