Ještě před oficiálním představení nového Audi R18 e-tron quattro, které proběhne 18. prosince v Ingolstadtu, se Audi pochlubilo novými technologiemi,
Ještě před oficiálním představení nového Audi R18 e-tron quattro, které proběhne 18. prosince v Ingolstadtu, se Audi pochlubilo novými technologiemi, které bude vůz používat.
Jednou z nich bude např. druhý systém obnovy energie, jenž se bude používat i ve Formuli 1. Tepelná energie, využitá z výfukových plynů turbodieselového motoru V6 nového Audi R18 bude využívat stejný systém \”ukládání\” energie, který využívá kinetickou energii z přední nápravy při brzdění.
Podle všeho je tato technologie v souladu s MGU-H (motor generator unit – heat) systémy, které budou v příští sezoně využívány ve Formuli 1.
V tiskové zprávě Audi se píše toto: \”Turbodmychadlo spalovacího motoru je připojeno k elektrickému stroji, jenž umožňuje přeměnit tepelnou energii výfukových plynů na energii elektrickou-např. když je dosaženo hranice plnícího tlaku. Při zrychlení může uložená energie proudit buď zpět do MGU na přední nápravě nebo do inovativního elektrického turbodmychadla, v závislosti na provozní strategii.\”
Porsche uvedlo, že jako druhý hybridní systém bude také používat tepelnou energii výfukových plynů. Toyota bude používat systémy na obnovu kinetické energie z obou náprav.
V prohlášení Audi také stojí, že znovu vyvinulo každičký komponent na voze.
Nový prototyp se začal testovat v tajnosti už na začátku září a testoval jej Marco Bonanomi. Na začátku tohoto týdne vůz otestovali v Sebringu Andre Lotterer, Benoit Treluyer a Marcel Fassler.
CZO – Ondřej Laušman
Foto: Audi Sport
COMMENTS
Zdá se mi to, nebo už je to auto o 10 cm užší?