ACO představuje novou kategorii prototypů LM P3

ACO představuje novou kategorii prototypů LM P3

Právě dnes představil Automobile Club de l’Ouest novou kategorii sportovních prototypů nazvanou LM P3. Tyto vozy budou od roku 2015 jezdit v Asian Le

Výsledkový servis z 1. podniku ADAC GT Masters
TCR UK se hlásí až na padesát zájemců
DTM: Mercedes poveze na Hungaroringu nejtěžší závaží

Právě dnes představil Automobile Club de l’Ouest novou kategorii sportovních prototypů nazvanou LM P3. Tyto vozy budou od roku 2015 jezdit v Asian Le Mans Series a v European Le Mans Series.

Cílem této kategorie je přitáhnout nové týmy do vytrvalostních závodů, jelikož jeho náklady by neměly být nikterak vysoké. Kategorie LM P3 se tak stane druhou kategorií sportovních prototypů v asijském a evropském šampionátu, kategorie LM P2 tak nadále zůstane v těchto seriálech nejvyšší třídou.

Přesné technické údaje představí ACO v následujících týdnech, ale v úvahu připadá např. společné hnací ústrojí, totožný dodavatel pneumatik a týmy si také budou moci postavit vlastní šasi.

Výkon vozů LM P3, které nahradí Formuli Le Mans, se bude pohybovat někde mezi vozy LM P2 a GTE Am. Prodejní cena vozů je stanovena na 150 000€.

CZO – Ondřej Laušman
Foto: SORA

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar

    Tak poslední čtyři LMPC v Evropě zřejmě půjdou jezdit americké USCR kde je o tyto vozy zájem,tak celá série je to asi 13 vozů skončí tam . Viděl jsem je jednou ve Spa jed samostatný závod tuším v roce 2009. ACO zase vymýšlí změny mám obavu aby to nebyl nějaký malý nehezký prototyp něco jako Jema nebo něco jiného co jezdí ve Francii závody do vrchu,ta cena by tomu odpovídala. V asijské sérii budiš,ale v Evropě je dostatek vozů GTE aGT3,které spolu s LMP2 dělají kvalitní startovní pole. Cena GT3 je nějakých 350000 Euro tak v LMP3 vidím dopředu nějaký derivát,který tam nepatří. A rychlostně jsou stávající třídy vyrovnané, nejrychlejší toop speed měly vozy GT 279 km v hodině, GTE a LMP o 4 až 5 km zaostávaly bylo to na trati v Imole. Tak proto mi nějaká LMP3 připadá úplně zbytečná. ACO by spíše měla uvažovat jak porychlit ve WEC třídu GTE,aspoň na úroveň jakou měly vozy GT1! A ten výkon něco mezi LMP2 a GTam něco mezi není ten je stejný,tam rozhoduje jen váha,proto je LMP2 díky pozdějšímu brždění a trochu lepší akceleraci rychlejší.

  • comment-avatar

    Trošku jsem si propočetl náklady co navrhuje ACO pro třídu LMP3. Muselo by se jednat o opravdu malý velikosti Lotusu Exide nebo Opelu Tigra závodní vůz a při možnosti postavit si prototypové šasi finance na motor by už asi nezbývaly,snad jeďině motocyklový. Byl by to zkrátka takový kapotovaný Radiccal,myslím že něco takového už na francouzkých okruzích jezdí tak proboha už pánové z ACO nevýmyšlejte něco co by závody LMS znehodnotilo!

  • DISQUS: 0