STŘEDNÍ A MĚKKÉ PNEU P ZERO SE PŘEDVEDOU I V ABÚ ZABÍ

STŘEDNÍ A MĚKKÉ PNEU P ZERO SE PŘEDVEDOU I V ABÚ ZABÍ

Velká cena Abú Zabí je jediným závodem v roce, ve kterém se startuje odpoledne a končí po západu slunce. Týmy a jezdci tak stojí před unikátní výzvou

Autodrom Most má nové traťové komisaře, při školení si vyzkoušeli i hašení
Czech Truck Prix bude k divákům ještě vstřícnější, štědřejší, nabídne řadu novinek
V týmu Šenkýř Motorsport vládne po pátku spokojenost

Velká cena Abú Zabí je jediným závodem v roce, ve kterém se startuje odpoledne a končí po západu slunce. Týmy a jezdci tak stojí před unikátní výzvou a diváci se mohou těšit na dechberoucí show.

Pro Abú Zabí byla vybrána střední směs P Zero Bílá společně s měkkou směsí P Zero Žlutá. Stejná kombinace se používala i o minulém víkendu v Indii. V Abú Zabí ale můžeme očekávat jiné teploty trati – jeho specialitou je, že se asfalt v průběhu grand prix ochlazuje.

ŠÉF MOTORSPORTU PIRELLI: 

Paul Hembery: „Fakt, že se teploty v Abú Zabí postupně snižují, má dopad na opotřebení. Znamená to, že týmy mohou měkčí směs na konci závodu používat po delší dobu. Bude to mít zásadní vliv na strategii. V Abú Zabí je možné vyzkoušet jinou taktiku než jinde. Pirelli má se zdejším okruhem mnoho zkušeností, jelikož jsme tu prováděli několik testů před vstupem do formule 1. Zrovna tak si týmy na této trati na konci roku 2010 mohly poprvé vyzkoušet naše pneumatiky. Okruh Yas Marina patří k nejmodernějším a nejatraktivnějším a umí otestovat celkovou rychlost pneumatik. Opotřebování tu obvykle nepředstavuje výrazný problém – loni, kdy jsme sem přivezli rovněž měkké a střední pneu, převládala strategie jedné zastávky. Jelikož jsou ale letošní směsi celkově měkčí, očekáváme, že většina jezdců zastaví u mechaniků dvakrát. Přesto je možné, že několik týmů riskne pouze jeden pitstop. Lepší obrázek nám pomohou vytvořit páteční tréninky, kdy se přesvědčíme, jaký rychlostní rozdíl bude mezi oběma směsmi. Předvídáme ale, že souboj favoritů bude vyrovnaný a jako obvykle bude i v tomto případě hrát strategie velkou roli. Přestože se trať v průběhu víkendu hodně vyvíjí a podmínky z tréninků často neodpovídají těm v závodě, bude práce z pátku a soboty pro pochopení jednotlivých strategií představovat výhodu.“

AMBASADOR PIRELLI:

Jean Alesi: „V Abú Zabí jsem sám nikdy nezávodil, takže ho mohu těžko ohodnotit z perspektivy jezdce. Na okruh se ale moc pěkně dívá a je fantastické sledovat, kolik infrastruktury vzniklo kvůli formuli 1. Nezdá se, že půjde o závod, kde dostanou pneumatiky zabrat, ale podmínky tu budou neobvyklé, jelikož se závodí pozdě odpoledne. Není tak snadné odhadnout, co všechno se stane. Závodění za šera a za tmy si pamatuji z Le Mans a není to úplně snadné, avšak řekl bych, že ve voze formule 1 je to lepší než ve vytrvalostních prototypech, jelikož monoposty F1 nemají reflektory. Světla totiž zhoršují odhad, zejména v případě, že vás někdo předjíždí. Je tedy lepší mít osvícený celý okruh, jako tomu je v Singapuru nebo právě v Abú Zabí.“

 

 

OKRUH Z POHLEDU PNEUMATIK:                                           

  • Teplota povrchu trati v průběhu závodu klesne o 15°C – na startu má kolem 45°C, v cíli již pouze 30°C, což se přibližně rovná teplotě vzduchu. V jiných horkých lokalitách je vývoj obrácený a teploty asfaltu bývají vyšší než vzduch.
  • První část okruhu trochu připomíná Suzuku, jelikož přináší nepřetržitou sérii zatáček, které na vůz působí bočním přetížením o síle 4G. Pneumatiky musí optimální práci odvést na dlouhé rovince, kde vozy jedou na plný plyn po dobu 15 sekund, což na kola tlačí silou rovnající se 800 kilogramům.
  • Klíčem k rychlému kolu na Yas Marině je trakce, jelikož tu není příliš mnoho rychlých zatáček. K maximální trakci jezdcům inženýři pomohou tím, že zadní část podvozku bude nastavena naměkko. To ale zároveň může nést nebezpečí v podobě vyššího opotřebování zadních gum. Pokud je zadek příliš tvrdý, může nastat jiný problém – přílišné protáčení kol. I to může pneumatikám radikálně zkrátit životnost.

TECHNICKÉ POZNÁMKY:

  • Okruh Yas Marina se nachází v nulové nadmořské výšce. Hustota vzduchu zvyšuje výkon motoru, který může ovlivňovat opotřebování. Více práce mají spíše zadní pneumatiky. Vozy jsou nastaveny na střední přítlak. Abú Zabí je tratí vyžadující technické kompromisy.
  • Povrch trati v Abú Zabí obsahuje kamení pocházející z Anglie a vyznačuje se hladkým povrchem. V průběhu víkendu na asfalt ulpívá větší množství gumy. Na začátku víkendu se na trati objevuje písek, který je ale obvykle rychle odvát pryč.
  • První dva piloti v cíli loňského závodu (Kimi Räikkönen a Fernando Alonso) zvolili jednozastávkovou strategii. Startovali na měkké směsi a dojeli na střední. Sebastian Vettel, který po anulování časů z kvalifikace startoval z pitlane, dojel třetí a v boxech byl dvakrát. Startoval na střední směsi a v průběhu závodu dvakrát přezul na čerstvou sadu měkkých pneumatik.

DOSAVADNÍ VÝBĚR PNEUMATIK:

P Zero Červená P Zero Žlutá P Zero Bílá P Zero Oranžová
Austrálie Superměkká Střední
Malajsie Střední Tvrdá
Čína Měkká Střední
Bahrajn Střední Tvrdá
Španělsko Střední Tvrdá
Monako Superměkká Měkká
Kanada Superměkká Střední
Velká Británie Střední Tvrdá
Německo Měkká Střední
Maďarsko Měkká Střední
Belgie Střední Tvrdá
Itálie Střední Tvrdá
Singapur Superměkká Střední
Korea Superměkká Střední
Japonsko Střední Tvrdá
Indie Měkká Střední
Abú Zabí Měkká Střední

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0