Konec spekulacím, konec dohadům a úvahám. IMSA konečně zveřejnila oficiální kalendář na sezonu 2014 šampionátu sportovních vozů, jenž získal nového sp
Konec spekulacím, konec dohadům a úvahám. IMSA konečně zveřejnila oficiální kalendář na sezonu 2014 šampionátu sportovních vozů, jenž získal nového sponzora a celým jménem se nazývá Tudor United Sports Car Championship.
Skladba kalendáře na příští rok je následující:
25.–26.1. – Rolex 24 at Daytona
15.3. – Twelve Hours of Sebring
12.4. – Long Beach (P, GTLM)
4.5. – Mazda Raceway Laguna Seca
31.5. – Detroit Belle Isle (P, PC, GTD)
29.6. – Six Hours of The Glen
13.7. – Canadian Tire Motorsport Park
25.7. – Indianapolis Motor Speedway
10.8. – Road America
24.8. – Virginia International Raceway (PC, GTLM, GTD)
20.9. – Circuit of The Americas
4.9. – Petit Le Mans
Kalendář čítá devět společných podniků, ve zbylých třech pojedou jen konkrétní kategorie. V ulicích města Long Beach se představí hlavní kategorie Prototype a dále vozy GT Le Mans. V Detroitu na Belle Isle budou k vidění Prototype, Prototype Challenge a GT Daytona. Na okruhu Virginia International Raceway se naopak představí jen Prototype Challenge společně s GTLM a GTD.
Všehovšudy jde o jedenáct závodů pro každou kategorii, celkově se však pojede dvanáct podniků.
Z kalendáře například vypadly velmi krátký okruh Lime Rock Park, spíše motocyklová dráha Barber Motorsports Park, oblíbené Mid-Ohio a neoblíbený Kansas Speedway.
Délka závodu zatím nebyla stanovena. Jedinou jistotou je čtyřiadvacet hodin v Daytoně, dvanáct hodin v Sebringu, šest hodin ve Watkins Glen a 1000 mil v Road Atlantě.
Dále byl oznámen termín prvního testování. Na okruhu Sebring se bude oficiálně testovat 16.–17. listopadu, v Daytoně pak 19.–20. listopadu.
Aleš Sirný
Foto: Grand-Am
COMMENTS
Mohou to být časem docela zajímavé závody! Podle mapy jsou reálně pokryté celé Spojené státy plus závod v Kanadě. Velká škoda, že se takto nepostupovalo v kalendáři WEC 2014 kde se počítalo s jedním závodem buď v Německu nebo Rakousku. Takto jen tři závody v Evropě a zbytek ve světě,ale to je dáno tím statutem M. S. Po vstupu Porsche do tohoto šampionátu a částečnou úpravou technických předpisů je škoda ,že takové závody nevidí třeba Monza nebo snad i Brno tam zahodili šanci vidět i ELMS a to je velká škoda. Místo toho se tyto závody pojedou na sterilních efjedničkových okruzích,vyjímkou byl snad poslední závod v Austinu kde se dá říci ten okruh se povedl!