Ačkoliv Audi opět vyhrálo další podnik FIA World Endurance Championship, Toyota tentokrát vystrčila růžky a německé automobilce cestu za prvenstvím zn
Ačkoliv Audi opět vyhrálo další podnik FIA World Endurance Championship, Toyota tentokrát vystrčila růžky a německé automobilce cestu za prvenstvím znepříjemňovala.
Pátý závod sezony hostil ve velké premiéře americký okruh Cicuit of the Americas. Po šesti hodinách stanuli na nejvyšší příčce Allan McNish, Tom Kristensen a Loic Duval, kteří si dojeli pro třetí prvenství v roce zvýšili svůj náskok v průběžném pořadí šampionátu před týmovými kolegy Andre Lottererem, Benoit Treluyerem, Marcelem Fasslerem.
Posádka vozu číslo 2 dojela první s náskokem třiadvaceti vteřin před Toyotou. Vděčit za to může především pneumatikám Michelin, které mechanici během poslední zastávky v boxech neměnili. Rozhodujícím faktorem tak byl ušetřený čas v boxech.
Zatímco v Brazílii se s problémy potýkal vůz číslo 2, v USA padla smůla na posádku vozu číslo 1. Nejprve se Fassler dostal do kontaktu s pomalejším vozem GT a na pár metrech vzlétl do vzduchu, poté se ke slovu přihlásily problémy s elektronikou. Navzdory potížím se obhájcům titulu podařilo udržet třetí místo s jedním kolem ztráty. Na čtvrtém místě skončila stáj Rebellion Racing.
V kategorii LMP2 si podruhé za sebou dojela pro vítězství stáj G-Drive Racing by Delta-ADR. John Martin, Mike Conway a Roman Rusinov si mohli oddechnout po třech hodinách, kdy se ze hry vyřadili týmoví kolegové z týmu OAK Racing. Ricardo Gonzales se pokusil předjet Davida Heinemiera Hanssona v sesterském vozu, ale jeho pokus dopadl pro stáj OAK Racing katastrofálně. Gonzales přeletěl přes obrubník přímo do Hanssonova vozu a všichni uvnitř OAK se chytali za hlavu. Gonzales dojel k mechanikům s poškozeným vozem, Hansson pokračoval až do výměny s Olivierem Pla, který měl posléze defekt zavěšení. Oba vozy dokončily závod na sedmém, resp. osmém místě.
V kategorii vozů GT si dvojité prvenství odnesla stáj Aston Martin Racing. V GTE-Pro triumfovala posádka Fred Makowiecki a Bruno Senna, kteří za sebou nechali s patnáctivteřinovým náskokem Ferrari Gianmaria Bruniho a Giancarla Fisichelli. Nutno podotknout, že deset minut před cílem stavěl Aston Martin pro kapku paliva.
V GTE-Am se pozdním manévrem dostal do čela Jamie Campbell-Walter, jenž předjel týmového kolegu Kristiana Poulsena a spolu se Stuartem Hallem si dojel pro druhé vítězství v řadě.
Kompletní výsledky najdete zde
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS
Posádka vozu číslo 2 dojela první s náskokem třiadvaceti vteřin před Toyotou. Vděčit za to může především pneumatikám Michelin, které na voze Audi neprocházely vysokým opotřebením jako u Toyoty. Rozhodujícím faktorem byly ušetřené výměny pneumatik a tím pádem i ušetřený čas v boxech…
… to je ale blbost! AUDI měnilo pneumatiky při každém tankování (stintu) a TOYOTA jezdila na jedněch pneumatikách “dvojité”. Rozhodujícím faktorem byla rychlost AUDI a až poslední zdvojený stint, kdy McNish neměnil na posledních 30 minut pneumatiky. PS: Autor zřejmě závod celý vůbec neviděl…