Hudec skončil v superfinále ROK čtvrtý

Hudec skončil v superfinále ROK čtvrtý

O víkendu se ve Franciacortě uskutečnil superfinálový podnik motokárové kategorie ROK Cup. Nejlepšího umístění dosáhl z českých reprezentantů Martin Hudec, který obsadil čtvrtou příčku ve třídě ROK Expert.

V Adrii reprezentoval české barvy nejlépe Formula K Racing Team
Bratrům Běželovým se závěr sezony středoevropské Rotax Max Challenge vydařil
WSK Champions Cup: Bečička finalistou v kategorii OK

Jedním z míst, které během uplynulého víkendu poutalo pozornost motokárových fanoušků, byla bezpochyby italská Franciacorta. Na tamní trati se totiž od čtvrtka do soboty konal superfinálový podnik kategorie ROK. Hojné zastoupení měla ve startovním poli také Česká republika.

A nejvíce se z našich reprezentantů zadařilo jezdci stáje Hagemann Racing Martinu Hudcovi, který se zúčastnil třídy ROK Expert. Že by Hudec mohl usilovat o přední příčky, naznačily už kvalifikační tréninky, v jejichž celkových výsledcích obsadil páté místo.

Ještě více se mu pak vedlo v trojici rozjížděk. V nich nejprve obsadil druhou pozici, poté třetí místo a v závěrečné jedenáctou příčku poté, co se připletl do dvojice incidentů. V souhrných výsledcích rozjížděk skončil na třetí příčce. Byla to tak právě tato pozice, ze které vyrážel do finálové jízdy. V ní si oproti startu sice o jedno místo pohoršil, i tak z toho ale byla čtvrtá příčka.

„Dostal jsem se až na druhou pozici, v prvním kole jsem byl ale v jedné ze zatáček dlouhý a propadl jsem se na páté místo. V souboji o čtvrté místo jsem ztratil hodně času. Pak jsem ale dokázal v průběhu osmi kol stáhnout dvě vteřiny, které mi chyběly na druhého a třetího. V posledních kolech jsem zkusil párkrát zaútočit, ale nevyšlo mi to,“ zhodnotil Hudec finálovou jízdu.

„Hageman Racing perfektně připravil pod vedením Zdeňka Grómana motokáru Tony Kart, a to jak pro sucho, tak pro mokro. Motory připravoval Macháč Motors. Věnovali tomu veškeré úsilí a díky tomu jsem i ve finále měl možnost dotáhnout se na ostatní piloty, na které jsem ztrácel. Vše fungovalo skvěle. Rád bych Zdeňkovi, celému týmu a Macháč Motors poděkoval za suprově odvedenou práci,“ dodal.

Martin Hudec měl po skončení podniku důvod k radosti. Foto: Martin Hudec/Facebook

České jezdce jsme ale na Apeninském poloostrově mohli vidět také ve finálovém klání Junior ROK, a to hned tři – Marka Skřivana (Skylark´s Karting Team), Elišku Bábíčkovou (Tepz Racing Team) a Petru Bábíčkovou (Tepz Racing Team). Zatímco Skřivan proťal ve finálové jízdě cílovou čáru jako dvanáctý, Eliška Bábíčková jako čtrnáctá a Petra Bábíčková jako dvacátá sedmá.

Později ale byli deseti sekundami penalizováni Leonardo Megna a Miguel Costa, což Skřivanovi s Eliškou Bábíčkovou pomohlo v konečné klasifikaci k postupu o dvě místa nahoru. Zatímco Skřivan tak nakonec skončil desátý, Eliška Bábíčková dvanáctá. Petře Bábíčkové zůstala dvacátá sedmá pozice, a to i přesto, že dostala pětisekundový trest.

Vedle zmíněné trojice jsme mohli v Junior ROK vidět rovněž Matyáše Milatu (Hagemann Racing) a Tadeáše Martínka (Šmůla Filip). Těmto dvěma se ale nepodařilo do finále postoupit. Zatímco Milata skončil v rozjížďkách čtyřicátý čtvrtý, Martínek padesátý třetí.

Ve finále OMP Trophy pro nepostupující Martínek skončil na trati jako sedmnáctý, nicméně po osmisekundovém trestu pro Angela di Giorgia se posunul na šestnáctou příčku. Matyáš Milata po kolizi se soupeřem šachovnicovou vlajku neviděl.

V Senior ROK postoupili do finále Jiří Bečička (Šmůla Filip), Tereza Bábíčková (Tepz Racing Team) a Marek Pytlík (OKKART CRG Team). Bečička byl v cíli odmávnut jako desátý, Tereza Bábíčková jako dvacátá třetí a Marek Pytlík jako dvacátý šestý.

I zde se ale ještě výsledky měnily po penalizacích. Zatímco Bečička se po pětisekundovém trestu pro Aqila Alibhaie a diskvalifikaci Nica Hantkeho posunul na osmé místo, Tereze Bábíčkové přineslo Hantkeho vyloučení posun na dvacátou druhou příčku. Z diskvalifikace Hantkeho sice původně těžil i Pytlík, dostal ale pětisekundový trest. Ten jej odsunul za Andrého Petropoulose a zůstala mu tak dvacátá šestá pozice.

Kromě trojice postupujících účinkovala v Senior ROK také Aneta Martínková (Šmůla Filip). Její vystoupení skončilo třicátým sedmým místem v rozjížďkách.

Do finále se neprobojoval ani Jindřich Pešl ve třídě Mini ROK. Jezdec stáje Baby Race Driver Academy skončil ve své rozjížďkové skupině třicátý sedmý.

Výsledky finálové jízdy třídy Mini ROK: 1. Jan Przyrowski (Polsko, AVRacing) 12 kol, 2. Kai Soresen (USA, Parolin Poland) +0,287, 3. Maciej Gladysz (Polsko, Parolin Poland) +0,335.

Výsledky finálové jízdy třídy Junior ROK: 1. Riccardo Ianniello (Itálie, KGT Motorsport Srl) 16 kol, 2. Enzo Deligny (Francie, Leclerc by Lennox Racing) +0,861, 3. Franciszek Halatnik (Polsko, Jastrzebski Racing) +3,014… 10. Marek Skřivan (Česká republika, Skylark´s Karting Team) +11,736, 12. Eliška Bábíčková (Česká republika, Tepz Racing Team) +12,458, 27. Petra Bábíčková (Česká republika, Tepz Racing Team) +41,741.

Výsledky finálové jízdy třídy Senior ROK: 1. Aleksander Bardas (Polsko, Parolin Poland) 20 kol, 2. Leonardo Moncini (Itálie, Moncini Emanuele) +0,062, 3. Giuseppe Gagliano´ (Itálie, New Technology Racing Team) +0,299… 8. Jiří Bečička (Česká republika, Šmůla Filip) +6,840, 22. Tereza Bábíčková (Česká republika, Tepz Racing Team) +15,567, 26. Marek Pytlík (Česká republika, OKKART CRG Team) +24,387.

Výsledky finálové jízdy třídy ROK Expert: 1. Renato Jader-David (USA, Potter Garett) 20 kol, 2. Wojciech Stadnik (Polsko, AMO Racing Team) +2,359, 3. Marcel Prokscha (Německo, MPK Racing Team) +3,107… 4. Martin Hudec (Česká republika, Hagemann Racing) +3,349.

 Titulní fotografie: Martin Hudec/Facebook

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0