24h Le Mans – Skvělý úvod pro Toyotu, Rebellion ale bojuje

24h Le Mans – Skvělý úvod pro Toyotu, Rebellion ale bojuje

První hodina letošního závodu 24h Le Mans je za námi. Hned úvodní minuty nabídly dramatické chvíle, ale zatím vedení drží Toyota před Rebellionem.

24h Le Mans – Blíží se finální sprint, do konce zbývají 4 hodiny
Ganassi představil sestavu pro Le Mans, Kanaan se vrací
24h Le Mans – Kobajaši ve warm-upu nejrychlejší

První hodina letošního závodu 24h Le Mans je za námi. Hned úvodní minuty nabídly dramatické chvíle, ale zatím vedení drží Toyota před Rebellionem.

Závod v Le Mans odstartoval ve 14:30 místního času a hned úvodní metry byly dramatické. V kategorii LMP1 Rebellion Racing ukázal, že nehodlá být jen do počtu a švýcarský tým ve svém možném poslední závodě hned po startu zaútočil na vedoucí Toyoty.

Japonská automobilka se dokázala vzpamatovat až během prvních zastávek v boxech, kdy se Sébastien Buemi dokázal vrátit s vozem číslo 8 na druhé místo. Vedení ale zůstalo po celou dobu neohrožené v rukou sesterské sedmičky s Mikem Conwayem za volantem.

Po první hodině a 17 kolech vede posádka #7 Toyota Gazoo Racing s minutovým náskokem na #1 Rebellion Racing. Druhý vůz Rebellionu s číslem 3 ztrácí dalších 18 sekund. Sesterská Toyota s číslem 8 je na čtvrtém místě, ale má o jeden pitstop navíc.

Ve třídě LMP2 to bylo ještě více dramatické. Do garáže krátce po začátku závodu zamířil jeden z favoritů, a to vůz #36 Signatech Alpine Elf. André Negrao musel do boxů kvůli ztrátě tlaku vody a ztratil dvě kola. Stejný problém a osud potkal i Gieda van der Gardeho s vozem #29 Racing Team Nederland.

Na prvním místě ve třídě LMP2 se tak nachází vůz #22 United Autosports s Filipem Albuquerquem za volantem. Vůz má náskok jednoho kola na posádku #33 High Class Racing. Dále je to ale mezi vozy této kategorie velice vyrovnané.

Mezitím ve třídě GTE Pro se snažil Gianmaria Bruni s továrním Porsche 911 RSR číslo 91 udržet vedoucí pozici, ale James Calado s vozem Ferrari #51 AF Corse se nakonec dostal do čela. Na něm se ale příliš neohřál a po první hodině drží vedení Aston Marin Racing, a to díky posádce #97 s Alexem Lynnem za volantem. AF Corse je až na druhém místě, ale druhý vůz číslo 71 s Miguelem Molinou.

V GTE Am se po chybě výrazně propadl Oswaldo Negri s vozem Ferrari týmu #61 Luzich Racing v retro zbarvení. Brazilský závodník ztratil kontrolu nad vozem v nájezdu do šikany Dunlop. Při snaze se mu vyhnout navíc havarovalo Porsche s číslem 88 týmu Dempsey-Proton Racing s Thomasem Preiningem. Německý tým je navíc prvním odstoupivším z tohoto závodu.

V amatérské GTE třídě se na čele drží stejně jako v Pro třídě Aston Martin Racing, a to posádka vozu číslo 98 zásluhou Rosse Gunna.

>> Výsledky po 1 hodině

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0