Grobnik 2020: První start Dušana Kouřila jr. v okruhovém TCR Eastern Europe

Grobnik 2020: První start Dušana Kouřila jr. v okruhovém TCR Eastern Europe

Letošní okruhová sezona byla konečně zahájena, byť s velkým zpožděním v důsledku celosvětové nepříznivé situace způsobené Covid-19. Ve zkráceném k

Bitva juniorů bude v TCR Eastern Europe ještě napínavá
TCR Eastern Europe v Brně hned s dvaceti vozy
Boj o titul vicemistra TCR Eastern Europe zůstává otevřený

Letošní okruhová sezona byla konečně zahájena, byť s velkým zpožděním v důsledku celosvětové nepříznivé situace způsobené Covid-19. Ve zkráceném kalendáři šampionátu TCR Eastern Europe byl jako první závod v pořadí chorvatský okruh Grobnik. Až v závěru července se tedy mohla roztočit kola závodního speciálu Hyundai i30 N TCR, který nově připravil pro letošní sezonu ACCR Czech Talent Team pro nadějného Dušana Kouřila jr. v rámci projektu ACCR Czech Talent Team…

Závodní víkend v Grobniku nabídl pro tým Janík Motorsport a Dušana Kouřila, jezdce podporovaného v rámci projektu ACCR Czech Talent Team (organizuje Autoklub České republiky), první zkušenosti s náročnou konkurencí ve vyrovnaném pohárovém šampionátu TCR Eastern Europe. Po sérii testování s novým vozem Hyundai i30 N TCR v první polovině letošního roku, přišlo na řadu první přímé srovnání s konkurencí. Zajímavý technický okruh nedaleko Rijeky nabídl ve svém závodním programu dvojici samostatných závodů v osmnáctičlenném startovním poli.

Už během volných tréninků bylo patrné, že tempo budou při prvním závodě sezony udávat právě vozy Hyundai, které vévodily výsledkovým listinám. V popředí se držel se čtvrtým nejrychlejším časem i Dušan Kouřil jr.. Jízda s vozem byla pro českého pilota ve znamení poznávání nastavení a postupného přizpůsobování vozu. Dušan se tímto přístupem snažil najít chybějící desetiny sekundy na rychlejší soupeře. První přímé srovnání s konkurencí, a tedy i nastínění možných šancí pro dvojici závodů, přišlo s kvalifikací. Na čtyřkilometrové technické trati zajel český talent své nejlepší kolo za 1:31,2 minuty, což mu zajistilo start z páté řady startovního roštu, díky dosaženému 9. místu. Kvalifikační výsledek byl lehce za očekáváním, ale ve vyrovnaném poli jezdců rozhodovala každá desetina, a tak nezbývalo, než zabojovat během samotného prvního závodu a pokusit se prosadit na lepší pozici, která by zajistila první bodový příděl do šampionátu TCR Eastern Europe 2020.

Vřava na startovním roštu oznamovala, že se schyluje k prvnímu letošnímu klání cestovních vozů kategorie TCR, i s účastí vozu týmu Janík Motorsport. Startovní procedura se ovšem červenobíle zbarvenému vozu příliš nevydařila a protáčející se kola při startu způsobila lehký propad v pořadí. Bojovné naladění a dobrá rychlost v závodním tempu ovšem brzy vrátila Dušana na jeho pozici, kterou i přes drobné technické problémy s vozem ještě do konce pětadvacetiminutového závodu vylepšil na konečné 7. místo. Ve zkráceném kalendáři, který v současnosti tvoří čtveřice závodních víkendů, bude rozhodovat každý získaný bod a Dušan Kouřil jr. si jich připsal po prvním absolvovaném závodu šest.

Závěrečné vystoupení týmu a jeho svěřence následovalo ve druhém nedělním závodě, jetém opět na 25 minut. Při startovní proceduře stál opět Dušan Kouřil jr. na deváté příčce, dle původního kvalifikačního času. Početné startovní pole vyrazilo do závěrečného klání víkendu v soubojích „dveře na dveře“, a na boxové zídce očekával tým, v jakém pořadí přijede jeho svěřenec zpět na cílovou rovinku při vjezdu do druhého kola. Pohled na vůz Dušana Kouřila prozrazoval, že souboje v prvním kole zanechaly drobné šrámy na Dušanově Hyundai. Druhý závod byl ve svém průběhu mnohem více dramatičtější. Řada chyb a kolizí mezi jednotlivými jezdci brzy roztrhaly startovní pole na jednotlivé skupinky. Souboje ve středu pole se účastnil i jezdec českého týmu. Se soupeři na trati bojoval o každý metr a četné těsné souboje „tvarovaly“ postupně podobu karoserie. Nakonec přišla i drobná jezdecká chyba při snaze o útok na soupeře a výlet mimo trať. Závod Dušan zvládl dokončit, ovšem tentokrát se nepodařilo vylepšit startovní pozici a zůstal na deváté příčce, se ziskem 2 mistrovských bodů.

V konečném přehledu o prvním závodním okruhovém klání letošní sezony je nutné zohlednit první start s novým vozem Hyundai i30 N TCR. Po prvních odjetých závodech je zřejmé, že tým musí před dalším podnikem na Slovakia Ringu nepatrně zrychlit, aby byla šance na lepší bodové ohodnocení. V Chorvatsku si Dušan Kouřil jr. vyjel celkově 8 bodů, což znamená průběžné 8. místo v hodnocení TCR Eastern Europe. Z prvního závodu si tým přivezl množství poznatků o chování vozu, stejně tak pilot Dušan Kouřil jr. poznal své soupeře a získal první letošní zkušenosti z prostředí tohoto populárního pohárového klání. Už za necelý měsíc bude ACCR Czech Talent Team opět závodit, tentokrát se pojede na Slovakia Ringu, kde bude chtít zlepšit své výsledky z úvodního podniku tým i Dušan Kouřil.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0