Lukamotorsport v Mostě

Lukamotorsport v Mostě

Ve čtvrtém podniku museli jezdci týmu Lukamotorsport vypít hořký kalich smůly. Prasklý pedál plynu či defekt pneumatiky odstavili v závodě dvě týmová

Tým Lukamotosport zasažen povodněmi
Lukamotorsport si ze Slovakiaringu přivezl poháry i střepy
V Mostě vyvrcholila letošní sezona Carbonia Cupu

Ve čtvrtém podniku museli jezdci týmu Lukamotorsport vypít hořký kalich smůly. Prasklý pedál plynu či defekt pneumatiky odstavili v závodě dvě týmová auta. Nakonec však bylo i co oslavovat.  

Mostecký autodrom je domácí tratí série Carbonia Cup. Čtvrtý závod letošního ročníku se jel ve dvoudenním formátu, kdy byl první den věnován sprintovým a druhý vytrvalostním závodům. Program byl tak tentokrát volnější, více času na přípravu vozů i odpočinek a soustředění jezdců byl příslibem dosažení dobrých výsledků. Za Lukamotorsport do čtvrtého podniku poháru Carbonia již tradičně nastoupila pětice jezdců. Jiří Šubrt bojuje s Octavií Cup ve třídě A2, Michal Petrů nastoupil s BMW M3 GTR do kategorie A6, Petr Novák usedl za volant Porsche 997 Cup a o body bojoval ve třídě A7, Stanislav Šedivec se svou modrou Corvettou ZR1 nastoupil jako favorit kategorie B6 a Miroslav Veselý tentokrát usedl za volant formulého vozu, konkrétně Formule Škoda 1400 třídy D2.

Dopoledne prvního závodního dne vyplnili tři tréninky. Proměnlivé počasí trápilo jezdce i mechaniky, v prvním tréninku byla ještě trať mokrá a většina pilotů zvolila mokré pneumatiky. Na zvlhlé, ale již osychající trati se mnozí trápili, nastavit auto na tyto podmínky je nelehký úkol, navíc je jasné, že ani mokré pneumatiky ani slicky na tomto povrchu nefungují dobře. Proto již na druhý trénink mnozí přezuli a byla to dobrá volba. Trať postupně osychala, i když mračna nad autodromem i chladné počasí nevěstilo nic dobrého. Ve třetím tréninku již bylo možné auta naplno vyzkoušet na suchém asfaltu a zjistit, jaké jsou vyhlídky na umístění v kvalifikačních jízdách.

Okolo druhé hodiny se první skupiny začali řadit na výjezd do kvalifikace. První kvalifikační jízdy patřili třídě A. V té tentokrát jeli jezdci podtříd A1, A2, A3. Jiří Šubrt v nabitém poli třídy A2 nakonec vybojoval páté místo. Následující kvalifikační jízdy patřily třídě A+, tj. podkategoriím A4, A5, A6 a A7. Ty s časem 1:44.65 absolutně ovládl Michal Petrů, který si zajistil Pole Position do závodu napříč třídami. Petr Novák se umístil druhý ve své třídě A7 se ztrátou pouhých tří desetin sekundy na prvního. Také na Pole Position závodu třídy B stál jezdec týmu Lukamotorsport. Stanislav Šedivec si ve třetí kvalifikaci vybojoval první místo a to s odstupem skoro pěti sekund na druhého v pořadí! Miroslav Veselý bral první závod za volantem formule hlavně jako trénink. V kvalifikaci se ještě trochu trápil se specifickým řazením s převodovkou Hewland, ovšem z auta už vystupoval výrazně spokojenější než při dopoledních jízdách.

Také závody se jeli ve stejném gardu. První se tak na start připravili jezdci třídy A. Hned první závod přinesl dramatické momenty. První ostrá zatáčka mosteckého autodromu se hned po startu stala dějištěm dramatu, které chvílemi z diváckého pohledu vypadalo jako hromadná havárie. Naštěstí však nebylo tak zle, jezdci nakonec náročnou situaci zvládli velmi dobře, i když technika v některých případech újmy doznala. Jiří Šubrt z dramatické situace naštěstí vyvázl bez škrábnutí a mohl tak jít za svým cílem, zlepšením pozice z kvalifikačních jízd. Závod třídy A byl však nakonec nervy drásající až do posledního kola. V jeho polovině se totiž na trať začali snášet kapky vody a na kluzké trati na suchých pneumatikách bylo skoro nemožné nechybovat. Do problémů se dostal i Jiří Šubrt a tak se nakonec musel spokojit s pátým místem ve třídě A2.

Počínající drobný déšť měl ovlivnit i závod katergorie A+. Před jeho začátkem bylo na týmu těžké rozhodnutí. Obout na BMW M3 GTR a Porsche 997 Cup suché či mokré pneumatiky? Podle informací ČHMÚ a obrazu z radaru se v oblasti mosteckého autodromu nacházel jen malý pás oblačnosti přinášející srážky. Tým tak nakonec dal na předpověď a na vozech zůstalo suché obutí. Skvělá volba, déšť totiž opravdu ustal a teplý asfalt rychle osychal, ovšem to co následovalo, nikdo nečekal. Michal Petrů skvěle odstartoval z první pozice a nebylo pochyb o tom, že z první série zatáček vyjede jako vedoucí jezdec závodu. Ovšem již sekundu před brzděním do první ostré zatáčky jeho auto začalo zpomalovat a jezdec jej byl nucen odstavit v únikové zóně. „Zlomil se mi pedál plynu, nemohu pokračovat.“, hlásil jezdec svému mechanikovi na boxové zdi do vysílačky. V týmu byla sice znát jistá úleva, že se nestalo nic horšího, přesto trochu kuriózní závada a odstoupení Michala Petrů z prvního místa všechny mrzelo. Svou smůlu si vybral i Petr Novák. Probrzdil a výrazněji poškodil pravou přední pneumatiku na svém Porsche. Přesto doufal, že uvidí cíl závodu a pneumatika ještě pár kol vydrží. Bohužel se tak nestalo, pneumatika mu praskla na cílové rovince dvě kola před cílem závodu a on tak byl nucen odstavit svůj vůz ve stejné únikové zóně jako Michal Petrů v úvodu závodu. Ani jeden z jezdců týmu Lukamotorsport ve třídě A+ tak nakonec šachovnicový prapor neviděl.

Velké naděje na zisk příček nejvyšších tak tým vkládal do Stanislava Šedivce. Ten se svou modrou Corvette startoval z Pole Position a jako favorit závodu měl všechny předpoklady odjet závod stylem start-cíl. Standa nakonec opravdu nezklamal, projel cílem jako první a z mosteckého závodu si odvezl plný počet bodů. Celý tým tak měl konečně velký důvod k radosti.

Pondělní program uzavíral závod skupin C a D. Za Lukamotorsport zde startoval Miroslav Veselý. V prvním svém formulovém závodě chtěl hlavně dojet a sbírat zkušenosti. To se bezezbytku podařilo. Vyhnuly se mu nejen technické závady, ale dokázal se i vyvarovat jezdeckých chyb, v závodě porychlil a opět se více sžil s novou technikou. I když na jednu z cenných trofejí to tentokrát nebylo, jezdec byl velmi spokojený.

Čtvrtý závod Carbonie přinesl týmu Lukamotorsport hořké momenty, ale i chvíle radosti a vítězné euforie. Jak řekl majitel týmu Lukáš Karhan: „Prošlápneme pedál, probrzdíme gumy a zachránit to musí důchodce.“ J

Příští podnik okruhového seriálu Carbonia Cup se pojede až 22. září na okruhu Slovakiaring.

Na viděnou s vámi se těší celý tým LUKAMOTORSPORT!

PR
foto: Petr Frýba

\"FRYB1386\" \"FRYB1552\" \"FRYB9387\"

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 1