Petr Ptáček zazářil při debutu v Asijské F3

Petr Ptáček zazářil při debutu v Asijské F3

Petru Ptáčkovi se premiérový podnik v Asijské F3 vydařil, když na okruhu v Suzuce vybojoval jedno pódiové umístění. Třetím podnikem pokračovala te

Staněk zakončil sezonu asijské F3 odstoupením a čtvrtým místem
Staněk pojede za Hitech FIA F3 a asijskou F3
Staněk začal v Dubaji šestým místem

Petru Ptáčkovi se premiérový podnik v Asijské F3 vydařil, když na okruhu v Suzuce vybojoval jedno pódiové umístění.

Třetím podnikem pokračovala tento víkend na okruhu v japonské Suzuce letošní sezona Asijské F3. Stejně jako v případě předchozí dvojice klání nechybělo ani v „zemi vycházejícího slunce“ české zastoupení.

Tentokrát se ale o něj nepostaral účastník prvních dvou podniků Tom Beckhäuser, kterého již ve zbytku sezony šampionátu vídat nebudeme, ale Petr Ptáček. 16etý pilot se totiž rozhodl, že si zazávodí i během zhruba měsíční přestávky Eurocupu Formule Renault a nastoupil v barvách jediného vozu týmu Seven GP.

Při svém debutu pražský rodák rozhodně nehrál pouze vedlejší roli, když hned po první z trojice víkendových jízd vystoupil díky skvělému 3. místu na stupně vítězů.

Vstup do sobotního závodu, kde mu „bronzová“ příčka patřila na základě výsledků první kvalifikace také na startovním roštu, se přitom Petrovi zrovna nevydařil. Hned v úvodních metrech totiž svou startovní pozici ztratil, když jej pokořil Jordan Dempsey a propadl se na 4. příčku.

View this post on Instagram

👀 @petrptacek_official

A post shared by SEVEN GP (@7evengp) on

Na tomto místě pak Ptáček figuroval zhruba dalších 20 minut, během kterých na trati kvůli postartovní kolizi mezi Tomokim Takahašim a Takašim Hatou kroužil zpomalovací vůz.

Po obnově závodního režimu si ale znovu vzal 3. příčku do svých rukou, když se asi osm a půl minuty před vypršením časového limitu vypořádal s před ním jedoucím Irem v zatáčce Casio Triangle.

Ve zbývajícím průběhu závodu se již český závodník z pódiových pozic vystrnadit nenechal a pod šachovnicovým praporkem tak projel jako 3. za duem stáje Hitech GP – vítězným Jackem Doohanem a druhým Ukjem Sasaharou.

S naději na další dobré výsledky navíc mohl pilot mexického týmu vstoupit také do zbývajících dvou nedělních závodů, když druhou jízdu zahajoval podle nejrychlejších kol z úvodního klání jako 5. a pro závěrečnou japonskou bitvu se mohl po vítězství ve druhé kvalifikaci těšit dokonce na start z pole position.

View this post on Instagram

What a lap! @petrptacek_official

A post shared by SEVEN GP (@7evengp) on

Stejně jako v případě prvního závodu, tak i po startu toho druhého spadl Petr o jednu pozici dozadu a patřila mu v té chvíli 6. příčka.

View this post on Instagram

🚀🚀

A post shared by SEVEN GP (@7evengp) on

V polovině závodu ale přišla pro českého pilota pomoc v podobě smůly jednoho ze soupeřů, když na trati zůstal stát Brendon Leitch. Novozélanďanovo odstoupení umožnilo Petrovi jednak postoupit na 5. pozici, ale díky následnému výjezdu zpomalovacího vozu také smazat ztrátu na své oponenty.

K restartu se začalo v Suzuce schylovat šest minut před koncem. Následně ale zastavil na závodní dráze dosavadní lídr Jack Doohan a když poté havaroval v poslední zatáčce Tomoki Takahaši, neutralizace pokračovala a safety car zůstal na trati až do cíle.

Ptáček tak v tomto případě obsadil 4. příčku. Z vítězství se radoval domácí Ukjo Sasahara před druhým Danielem Caem a třetím Jacksonem Wallsem.

View this post on Instagram

Race 2. P4 @petrptacek_official

A post shared by SEVEN GP (@7evengp) on

Pak již přišel na řadu českými fandy dlouho očekávaný třetí závod. Ten začal pro naše barvy velice slibně, když si Petr udržel vedení i po startu.

Z jízdy na první příčce se ale český závodník bohužel neradoval dlouho. V závěru prvního okruhu se na něj totiž v zatáčce Casio Triangle pokusil zaútočit Ukjo Sasahara.

Zatímco v prvním závodě na tomto místě Ptáček rozhodl o svém výsledném 3. místě, v závěrečném klání víkendu jej zde potkala naopak smůla. Mezi ním a japonským závodníkem totiž došlo ke kontaktu, který Petra poslal do hodin a následně na druhý konec výsledkové listiny.

Za incident byl sice Sasahara uznán vinným a obdržel penalizaci průjezdu boxy, stejný trest ale později stihl také našeho jezdce. Sportovní komisaři totiž usoudili, že opustil startovní rošt ještě před zhasnutím červených světel. Penalizaci si ale nakonec vůbec neodpykal, neboť ještě předtím ze závodu odstoupil.

Ani ve třetím závodě neskončila vítězná série stáje Hitech GP. Na nejvyšší stupeň se totiž znovu vrátil Jack Doohan, kterému na pódiu dělali společnost druhý Brendon Leitch se třetím Jordanem Dempseym.

Po své jednorázové účasti se Ptáček dokázal v průběžném pořadí posunout na 10. příčku, když nasbíral celkem 27 bodů a přeškočil mimo jiné momentálně 17. Toma Beckhäusera (12 bodů).

S víkendem byl i navzdory smolnému závěrečnému klání spokojen a získanou sebedůvěru by si rád přenesl do nadcházejícího podniku Eurocupu Formule Renault, který se uskuteční 25.-27. července ve Spa-Francorchamps.

„První nebo druhé místo bylo reálné, ale nebudu se kvůli tomu trápit. Nejsem zdrcený, jelikož mám pocit, že jsem během víkendu odvedl pozitivní práci. Byl jsem jediným jezdcem v celé sezoně, který dokázal tvrdě tlačit na v tomto šampionátu dominantní tým,“ uvedl Ptáček.

„Jsem tak šťastný, že jsem získal nějaké užitečné zkušenosti. Nyní mám v plánu odcestovat s čistou myslí domů a přenést si tuto sebedůvěru do dalšího podniku Eurocupu Formule Renault.“

Co se čela šampionátu Asijské F3 týče, zde se i přes 9. místo v posledním závodě víkendu nachází na čele Ukjo Sasahara (181 bodů) s náskokem 9 bodů na svého týmového kolegu Jacka Doohana. Třetí pozici stále drží Daniel Cao (95 bodů).

Čtvrtý podnik sezony se nyní uskuteční až v termínu 7.-8. září v Šanghaji. Česká účast je ovšem v tomto případě velmi nejistá.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0