DTM v Misanu: Překvapivý triumf Wittmanna a Müllerův návrat na nejvyšší stupeň

DTM v Misanu: Překvapivý triumf Wittmanna a Müllerův návrat na nejvyšší stupeň

Ve třetím podniku DTM v Misanu se z vítězství radovali Marco Wittmann a Nico Müller. Zatímco pilot BMW triumfoval po startu z posledního místa v úvod

Zónu na Red Bull Ringu střídá víkend DTM
Mücke Motorsport a ART Grand Prix odchází z DTM, Mercedes nasadí pouze šest vozů
DTM se vrací zpět do Velké Británie

Ve třetím podniku DTM v Misanu se z vítězství radovali Marco Wittmann a Nico Müller. Zatímco pilot BMW triumfoval po startu z posledního místa v úvodním závodě, Švýcar si připsal první vítězství po třech letech v neděli.

Třetím podnikem pokračovala o víkendu letošní sezona DTM. Německý šampionát tentokrát zavítal na okruh Marca Simoncelliho v Misanu.

Na sanmarinské trati se DTM v loňském roce představilo vůbec poprvé, když zde na konci srpna odjelo historicky první noční klání ve své historii. Letos se ale seriál do provincie Rimini vydal již o dva měsíce dříve. Tentokrát se již navíc nezávodilo za umělého osvětlení, nýbrž za denního světla.

I tentokrát ale byla startovní listina okořeněna hvězdným jménem z řad nestálých startujících. Zatímco v loňském roce doplnil permanentní startovní pole Alex Zanardi, tento víkend mohlo lokální obecenstvo držet palce hvězdě MotoGP Andreu Doviziosovi.

Jezdec továrního týmu Ducati totiž nahradil u stáje WRT Pietra Fittipaldiho, který se měl původně jakožto rezervní jezdec týmu Haas ve Formuli 1 zúčastnit Velké ceny Kanady a Misano tak vynechat. Brazilec ale nakonec v San Marinu také nastoupil a na poslední chvíli nahradil u týmu Rosberg Jamieho Greena, kterého na start nepustil zánět slepého střeva.

sobota

Kvalifikaci na první závod zcela ovládlo Audi, které obsadilo kompletní první čtveřici. Nejrychlejším z jezdců ingolstadtské automobilky byl René Rast a zajistil si tak start z pole position.

Čelní příčku si šampion z roku 2017 dokázal uhlídat také v úvodních metrech. Přesto to ale nebyl závodník Audi, kdo se v cíli radoval ze zisku prvenství.

Ve 3. kole se totiž objevily problémy s elektronikou na voze Joela Erikssona, kvůli kterým pro loňského vítěze prvního závodu sobotní účinkování skončilo.

Švéd ovšem svůj vůz odstavil v 7. zatáčče a ředitelství závodu se tak rozhodlo na trať vyslat zpomalovací vůz. Výjezd safety caru postavil do velké výhody Marca Wittmanna, který se po problémech s motorem v kvalifikaci vydal do závodu z poslední 18. pozice , s Ferdinandem Habsburgem. Ti totiž svou povinnou zastávku absolvovali již v 1. kole.

https://twitter.com/R_Motorsport/status/1137323830823870466?s=20

Poté, co se ke svým mechanikům odebral i zbytek pole, se Němec a pilot R-Motorsportu posunuli na první dvě příčky. Rakouský nováček se sice později začal propadat pořadím, Wittmann již ale na 1. místě vydržel až do cíle a po startu z chvostu se tak radoval z překvapivého zisku druhého vítězství v sezoně.

Vítěz kvalifikace René Rast se musel v cíli spokojit pouze se 2. příčkou, když pod šachovnicovým praporkem projel se ztrátou 8,2 desetin sekundy na svého krajana. Loňského vicemistra však mohl těšit alespoň posun do čela průběžného pořadí.

Na 3. příčce, tedy na stejné pozici, ze které do závodu vyrazil, dokončil první závod víkendu Loïc Duval. Francouz si připsal druhé pódium v DTM, když navázal na své 2. místo ze druhého závodu na Zandvoortu v roce 2017.

Čtvrtou pozici obsadil Bruno Spengler, pátou Nico Müller, šestou Mike Rockenfeller a na 7. místě skončil Philipp Eng.

Na skvělé 2. pozici se do prvního závodu víkendu kvalifikoval Jonathan Aberdein a připsal si tak své první 2 body v DTM. Start z první řady se ale jihoafrickému nováčkovi ve službách WRT vůbec nevydařil a propadl se pořadím. Nakonec ale skončil na 8. místě a zaznamenal další 4 body.

Aberdeina následoval na 9. pozici jeho krajan Sheldon Van Der Linde a o jeden bod rozšířil své konto desátý Timo Glock.

Za svůj debut v šampionátu se rozhodně nemusel stydět Andrea Dovizioso. Ital totiž nebyl jenom do počtu, když nejprve zaznamenal 15. čas v kvalifikaci a v závodě poté obsadil 12. pozici. Úřadující vicemistr MotoGP si tak připsal skalp trojici jezdce R-Motorsportu – Daniela Juncadelly (13.), Ferdinanda Habsburga (14.) a Jakea Dennise (15.).

Čtvrtý pilot stáje Paul Di Resta byl sice klasifikován jako 16., 8 kol před koncem ale ze závodu odstoupil.

Problematické bylo první klání také pro Robina Frijnse, který ztratil mnoho času opravami v garáži. Později se sice na trať ještě vrátil, jeho ztráta v cíli ale činila propastných 23 kol.

kompletní výsledky prvního závodu

neděle

V sobotu byl sice René Rast v boji o vítězství přechytračen BMW a Marcem Wittmannem, o den později se ale po kvalifikaci naskytla německému závodníkovi druhá šance. Znovu to byl totiž loňský vicemistr, kdo vybojoval pole position.

Tentokrát již ale Rastovi start nevyšel tak jako v sobotu. Nejlépe se totiž úvodní metry vydařily Robinu Frijnsovi, který se ujal vedení před Nicem Müllerem.

Rast se tak propadl až na 3. příčku, o kterou navíc musel tvrdě zápolit s Jonathanem Aberdeinem a Marcem Wittmannem. Souboj tohoto tria skončil v 8. kole kontaktem mezi Rastem a Wittmannem, který poslal sobotního vítěze ven nejen z trati, ale také ze závodu.

Pilot Audi se ovšem po špatném startu dokázal v nadcházejícím průběhu závodu vrátit do boje o vítězství, když se nejprve v 8. kole vypořádal s Müllerem a v dalším okruhu již přebíral od Frijnse vedení.

O šest kol později ale Rasta navštívila Paní Smůla znovu poté, co jej potkal defekt pneumatiky. Závod tak měl opět nového lídra, tentokrát Nica Müllera. Švýcar si totiž předtím také dokázal poradit s Frijnsem, před kterého se posunul v 10. kole.

Nizozemce pak ale potkala další rána, tentokrát doslova, když se v 11. kole po kolizi s Loïcem Duvalem roztočil a propadl se až na 6. místo. S čistým štítem ovšem nevyvázl z tohoto incidentu ani Duval, kterému ředitelství závodu udělilo penalizaci průjezdu boxovou uličkou.

Müllerovi se pak podařilo zůstat na virtuální první příčce také po pitstopu a poté jej již na cestě za svým druhým vítězstvím v DTM nic nezastavilo. 27letý rodák z Thunu přitom okusil chuť vítězství znovu po třech letech, když si svůj premiérový triumf připsal v roce 2016 na Norisringu.

Na druhé pozici nakonec dojel do cíle Philipp Eng. Rakušan přitom startoval do závodu až jako 9. Ještě před svým pitstopem se ale dokázal posunout na 3. příčku a o svém finálním výsledku pak rozhodl ve 21. kole, kdy se vypořádal s Reném Rastem.

Německý závodník tak nedokázal proměnit ani druhou šanci na zisk vítězství a i v závěrečném závodě víkendu se musel spokojit s „nižším stupněm vítězů“, tentokrát se 3. místem.

Robinu Frijnsovi se nakonec podařilo projet pod šachovnicovým praporkem na 4. příčce. Za ním se umístil pátý Pietro Fittipaldi. Po pitstopech se navíc zdálo, že by Brazilec mohl zabojovat o své první pódium, když chvíli ve virtuálním pořadí figuroval za Müllerem na 2. místě. I tak se ale mohl radovat ze svého nejlepšího umístění v sérii.

Šestý dojel Joel Eriksson. Za Švédem skončil na 7. místě Jonathan Aberdein, jenž do závodu startoval ze 3. příčky. Osmou pozici obsadil Bruno Spengler, devátou Sheldon Van Der Linde a desátou Mike Rockenfeller.

Penalizovanému Loïcu Duvalovi nakonec utekly body jen těsně, když skončil se ztrátou pouhé jedné desetiny na šampiona z roku 2013 11.

Andreu Doviziosovi se tentokrát na sobotní výsledek navázat nepodařilo, když se v závěru roztočil a umístil se na 15. pozici. Rodák z Forlimpopoli se přitom dokázal kvalifikovat jako 14., když porazil všechny vozy Aston Martin. Zdařilý byl navíc v “Doviho” podání také úvod závodu, neboť po 1. kole figuroval na 10. pozici.

Kromě Marca Wittmanna nedokončili závod ani Timo Glock s Paulem Di Restou, kterého tak potkalo druhé odstoupení za víkend.

kompletní výsledky druhého závodu

Jako lídr šampionátu opouštěl Misano René Rast, který má na svém kontě 93 bodů. Na 2. pozici se nachází se ztrátou 10 bodů Philipp Eng a 3. příčka patří Nicu Müllerovi (76 bodů), kterého následuje na 4. místě sobotní vítěz Marco Wittmann.

Týmovému hodnocení pak vévodí Audi Sport Team Rosberg (128 bodů) před Audi Sport Teamem Abt Sportsline (121 bodů) a BMW Teamem RMG (108 bodů).

„Čtyři spojené kruhy“ kralují také mezi značkami, kde se mohou pyšnit 340 body. Druhé je BMW (263 bodů) a na posledním třetím místě se suverénně nachází Aston Martin (15 bodů).

kompletní průběžné pořadí

Start druhé třetiny sezony nás čeká až 5.-7. července, kdy se pojede na Norisringu.

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Radek 6 years ago

    Misano, velmi pěkné.

  • DISQUS: 0