Formule E: Vergne volá po konzistenci při trestání

Formule E: Vergne volá po konzistenci při trestání

Jeanu-Ericu Vergnemu se nelíbí způsob udělování penalizací. Podle Francouze chybí v této oblasti konzistence. Po vítězství v čínském San-ja s

Formule E: Za BMW-Andretti by měli v nováčkovském testu nastoupit Spengler s Wittmannem
Formule E: Suverén seriálu Buemi vládl i ulicím Monaka + video
Formule E: Porsche absolvovalo první test, Mercedes představil koncept zbarvení

Jeanu-Ericu Vergnemu se nelíbí způsob udělování penalizací. Podle Francouze chybí v této oblasti konzistence.

Po vítězství v čínském San-ja si Jean-Eric Vergne v Římě připsal na své konto další nulový bodový zisk. Cílovou pásku se sice úřadujícímu šampionovi podařilo v Itálii protnout na 7. místě, po závodě ovšem Francouz obdržel penalizaci průjezdu boxy převedenou v časový trest 37 sekund a ta jej ve výsledkové listině odsunula až na 14. příčku.

Trest obdržel Vergne za předjetí Antonia Felixe Da Costy během plné žluté fáze. Po závodě Francouz uvedl, že na základě svých zkušeností z Mexico City nepovažoval tento manévr za závadný.

„Max (Günther) hodně zpomalil, tudíž jsem se snažil Antoniovi vyhnout. A když jsem se mu vyhýbal, byl opravdu pomalý, tak jsem ho předjel. Ale předjel jsem ho až při druhém odpočtu. Máte první odpočet ředitele závodu a pak druhý odpočet, pět sekund na to, abyste zpomalili na 50 km/h,“ řekl po závodě Vergne.

„Důvodem, proč jsem to udělal, bylo, že jsem byl předjet třemi vozy během žluté fáze v Mexiku. Šel jsem okamžitě za stewardy a zeptal se, zda-li ti tři hoši přede mnou dostanou penalizaci. A oni řekli, že nedostanou. Pak jsem šel za ředitelem závodu Scotem (Elkinsem) a samozřejmě řekl, že je to v pořádku. Jinak by stewardi udělili penalizaci.”

Trest za předjíždění pod žlutými vlajkami Vergne akceptuje. Volá ovšem po konzistenci při udělování trestů.

„Souhlasím s penalizací. Neměli byste předjíždět, když je vyhlášena plná žlutá fáze. Ale před třemi závody to bylo v pořádku. Dal jsem vědět týmu a každému, kdo věděl, co jsem udělal. Řekli, že je to v pořádku, že můžu držet pozici. A pak jsem dostal na konci závodu penalizaci průjezdu boxy. Takže tomu nerozumím. Kde je konzistence?

Mluvil jsem po tomto závodě se stewardy a vysvětlil jim svůj nesouhlas, co se týče incidentu v Mexiku, kde nebyly uděleny žádné penalizace. A odpovědí bylo „já jsem v Mexiku nebyl“.“

Jako jedno z možných řešení tohoto problémů vidí pilot stáje DS Techeetah nasazování stálého týmu stewardů pro každý závod.

„Jo, jistě. Je to, jako kdybyste měli v každém závodě nového jezdce. Tento způsob fungoval, ale letos je šampionát opravdu tvrdý, je to těžké posoudit. Tratě jsou malé, těsné, odehrává se mnoho kontaktů, mnoho havárií.

Stewardi mají opravdu těžkou práci. Mají spoustu zodpovědnosti. Nebudu je vinit, ale něco je třeba změnit. Ne, že bych nesouhlasil s tím rozhodnutím. Já zkrátka nesouhlasím s tím, jak se to od začátku sezony dělá. Jestliže jsem měl penalizaci, oni měli (v Mexiku) také dostat penalizaci.“

V průběžném pořadí nyní patří francouzskému závodníkovi s 54 body 7. příčka, přičemž tento víkend jej čeká domácí ePrix v Paříži. Zde se v loňském roce podařilo Vergnemu triumfovat.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0