Nejrůznější evropské série se předhánějí, na kolika různých okruzích formule 1 startují. Pak je tu ale Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal&nbs
Nejrůznější evropské série se předhánějí, na kolika různých okruzích formule 1 startují. Pak je tu ale Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring (VLN) s kalendářem o devíti podnicích a jedním okruhem: Severní smyčkou, Zeleným peklem, no prostě Nordschleife. A v této sérii máme i českého pravidelného účastníka.
O vás můžeme tvrdit, že jste specialistou na Zelené peklo. Jak to, že vás tak uchvátilo?
O tom se dá hovořit jen ze široka. Prvních 5 až 6 let jsem jezdil pouze na víkendy, kdy bylo Touristenfahren. O víkendu jsme najeli 35-40 kol a vozili kamarády, trochu se špičkovali, ale hlavně se učili trať. Pak přišli občas dny, kdy jsme se porovnávali i se speciály na slickách. Nejdřív vás předjíždí na trati dědulové ve starých BMW a taxi, které vozí lidi a jste z toho vyplašený a uhýbáte. Potom se trať naučíte, jste rychlejší a rychlejší a najednou zjistíte, že vám uhýbají ti, co jste je měl jako modly zeleného pekla a i vás zdraví na parkovišti.
No a co dál? Dál znamená závodit na své milované trati v Green Hell. Tak jsem shodou náhod „narazil“ na jednoho bývalého pilota Hannese Karla, super člověka, který tam strávil závoděním 20 nebo 30 let, vyzkoušel jeho super nastavené BMW 325 a odjel 4 závody. Musíte hodně sledovat zrcátka co se za vámi na trati děje, kdo se na vás řítí, protože Vás předjíždí 3/4 startovního pole. Přesto to byla skvělá zkušenost. A co jiného zkusit abych neměl tak velký tlak zezadu, než je Porsche GT3 3,6l, ve kterém jsem sám najezdil kolem 1500 kol a následně jezdil v Porsche GT3 RS 4,0, se kterým jsem tam jezdil 2 roky, než jsem začal závodit v opravdovém Porsche Cupu.

Letošní sezóna VLN odstartovala již o tomto víkend, ale vy jste na startu chyběl. Jak se to přihodilo?
Přihodilo se to tak, že není dle informací majitele auta připraveno naše Porsche, a navíc druhý pilot, který se mnou loňskou sérii jezdil, tento termín nemohl z pracovních důvodů. Což mě mrzí, ale těším se na další závod VLN, který se pojede 13.4.2019. Dále mě máte možnost vidět od 27.4.2019 na všech závodech série VLN, i v kvalifikaci na 24h, kterou chci jet nikoli z důvodu, že bych musel, ale z důvodu, že pojedu 24h s jiným týmem, proto se budu chtít s nimi svézt. Jel jsem s nimi závod 24h v roce 2017, takže to je známá parta doplněná jedním profi pilotem.
Závod 24h je pro mě obrovská výzva, bohužel se mi u třech předešlých ročníků nepodařilo dobře umístit. Vždy to bylo vinou, která byla na technice, ne vinou někoho z pilotů, ale pouze techniky. Především loni, kdy byla dobrá sestava pilotů v Porsche, ale po třech stintech nastal problém s chlazením. Muselo se měnit poškozené potrubí chladicího systému, které bylo za motorem, takže se vyndal motor a dvě a čtvrt hodiny jsme opravovali auto a bylo po závodě.
Vrcholem sezóny je pro vás jistě závod 24h Nürburgring. Jak moc se tento závod z pohledu závodníka liší oproti běžným kratším závodům VLN?
Především obrovskou atmosférou kolem trati, když při 24h je tu za celý týden 250.000 diváků, kteří z celé akce udělají jeden velký mejdan. Kdo nezažil, nechápe, resp. doporučuji přijet a užít si tam tu super atmosféru. Po závodní stránce, samozřejmě odjet 2 stinty při závodu VLN, což je podstatě můj standart, kdy jezdím jen s jedním střídajícím pilotem Marcusem Lohnerem, tzn. že startuji do závodu, po dojetí 9 kol předávám auto Marcusovi a po jeho 9 kolech sedám do auta, abych závod dokončil, což bývá též 9 kol. Není to tak fyzicky náročné s porovnáním závodu 24h, kdy se sice střídají 4 piloti, ale jede se v noci, kdy se tělo plné adrenalinu musí na jízdu ještě více soustředit, ráno začnou docházet síly. Kolem trati lidi grilují maso, mají diskotéku, takže nevíte, co se vlastně za zatáčkou děje, protože se tam kouří. Jestli tam není třeba nějaký závodní problém. Člověk musí být neustále ve střehu a chystat varianty kudy jet, když svodidla na Nordschleife jsou sakra blízko. Toto jsem ucítil loni, když mi v technické pasáži praskla v zatáčce pneumatika, jel jsem kolem 150 km/h a tak jsem se proti své vůli bez varování opřel o svodidla, ale to je na delší vyprávění.

Tak jako Nürburgring k vám patří i značka Porsche. Neuvažoval jste někde o změně závodního speciálu a čím si vás Porsche získalo?
Jak jsem již řekl v předešlé odpovědi. Porsche je pro mě závodní ikona, závodit s ním je můj život. S tím jsem začal prvně závodit v české sérii Carbonia cup. Mám i civilní Porsche a především poslední 3 roky jezdím závody na Nordschleife s Porsche GT3 CUP. Mám sice nabídky do jiných týmu na závodění i v jiných autech, ale ještě jsem to nevyužil. Znamenalo by to delší přípravu, abych byl schopen využít alespoň trochu potenciálu toho auta. Není to vyloučené, že v budoucnu něco jiného vyzkouším, když hodně lidí od Porsche přechází do Mercedesů, když i závodní inženýři popisují, že ty jsou lehčeji ovladatelné na samé hranici limitů.
Letošní sezónu jsem již domluven na Porsche a věřte, moc už se na něj těším. Není to nová rozšířená verze NR, jako mají špičkové týmy Black Falcon, Manthey Racing apod., ale budeme o to víc bojovat a díky vyrovnanosti jsou pódia na dosah. Měl jsem nabídku pro letošní rok jezdit v novějším Porsche u týmu Black Falcon, ale rozhodla u mě ekonomika, protože ježdění v tomto týmu by bylo pro mě ekonomicky náročnější. Budu v týmu RPM, kde jsem jezdil celý loňský rok. Součástí týmu jsou převážně fanoušci a rodina majitele auta včetně jeho otce. Nedělají to z ekonomických důvodů, ale je to tak jako u mě, je to jejich život. Čím mě získalo Porsche? Prostě mě baví.

COMMENTS