Šestý podnik super sezóny FIA WEC 2018/19 opět potvrdil dominanci Toyoty, která si v závodě na 1 000 mil v Sebringu dojela pro páté vítězství a opět
Šestý podnik super sezóny FIA WEC 2018/19 opět potvrdil dominanci Toyoty, která si v závodě na 1 000 mil v Sebringu dojela pro páté vítězství a opět ve stylu 1-2. Poprvé od Le Mans však zvítězila posádka s číslem 8. Obě třídy vozů GTE pak ovládlo Porsche.
Trojice Fernando Alonso, Kazuki Nakadžima a Sébastien Buemi si v Sebringu dojela pro třetí vítězství v super sezóně a navýšila tak svůj náskok v šampionátu FIA WEC. Na druhém místě se umístil sesterský vůz Toyoty číslo 7 ve složení José María López, Mike Conway a Kamuj Kobajaši se ztrátou dvou kol.
Oba prototypy TS050 Hybrid se držely prvních pět hodin závodu blízko u sebe, ale poté López za volantem sedmičky kolidoval s Aston Martinem týmu TF Sport ze třídy GTE Am. Toyota po střetu vyžadovala opravu podlahy, která zabrala několik minut.
Pódium LMP1 doplnila trojice Mikajl Alešin, Vitalij Petrov a Brendon Hartley s vozem číslo 11 v barvách SMP Racing. Závod se dokončil za Safety Carem, který se na trať vydal kvůli dešti a následné havárii pilota LMP2 Loica Duvala z TDS Racing.
V kategorii LMP2 se závod nesl ve znamení vozu #37 Jackie Chan DC Racing. Jordan King, David Heinemeier Hansson a Will Stevens obsadili v celkové klasifikaci hned čtvrté místo, a to díky velkému množství odpadlíků z nejvyšší kategorie.

Třída GTE Pro pak nabídla větší drama, ze kterého jako vítěz vzešlo Porsche s číslem 91 ve složení Gianmaria Bruni a Richard Lietz. Až do výjezdu Safety Caru se však posádka musela bránit útokům vozu #81 BMW Team MTEK Nicka Catsburga, Martina Tomczyka a Philippa Enga.
Porsche tak získalo již třetí vítězství v super sezóně v rámci GTE Pro a navýšilo své vedení v šampionátu. Německé automobilce okruh v Sebringu patrně sedl, protože s vozem stejné značky ovládl třídu GTE Am tým Dempsey-Proton Racing. Konkrétně posádka číslo 77 ve složení Matt Campbell, Julien Andlauer a Christian Ried.
Do konce super sezóny 2018/19 už zbývají jen dva závody. Hned na začátku května se odjede šestihodinový podnik ve Spa, který je však zejména přípravou pro čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans v červnu. Právě tam završí svůj speciální ročník šampionát FIA WEC.

COMMENTS
“Tisícimílovka” bohužel nemá tradici, ačkoliv byla lépe obsazena než dvanáctihodinovka od IMSA (jezdecky i technologicky).
Mrzuté je, že dvanáctihodinovka má vyšší prestiž, i když je součástí méně prestižního a mnohem hůře obsazeného seriálu IMSA. Absurdní je, že dvanáctihodinovka byla součástí vytrvalostního mistrovství světa již v roce 1953.
Josefusi, já jsem se Tě chtěl již posledně zeptat. Ty se vždycky rozohníš, ale ještě jsem nezaznamenal, něco od srdce.