IndyCar: O´Ward končí u Harding Steinbrenner Racingu

IndyCar: O´Ward končí u Harding Steinbrenner Racingu

Patricio O´Ward a stáj Harding Steinbrenner Racing se ještě před začátkem oficiálních testů dohodli na ukončení spolupráce. Loňského šampiona Indy

Testy IndyCar v Austinu: Hertovi patřila také středa
IndyCar v Austinu: Herta se po bláznivém závěru stává historicky nejmladším vítězem
Testy IndyCar v Austinu: První den ovládl Herta

Patricio O´Ward a stáj Harding Steinbrenner Racing se ještě před začátkem oficiálních testů dohodli na ukončení spolupráce.

Loňského šampiona Indy Lights Patricia O’Warda jsme měli v nadcházející sezoně IndyCar Series vídat po boku Coltona Herty u stáje Harding Steinbrenner Racing. V barvách týmu Mikea Hardinga a George Michaela Steinbrennera IV. ale Mexičan nakonec závodit nebude. O’Ward se totiž spolu se stájí dohodl na ukončení spolupráce.

Za Mexičanovým koncem stojí přechod Harding Steinbrenner Racingu z motorů Chevrolet na pohonné jednotky Honda. Japonský výrobce totiž stáji pro rok 2019 neposkytne dvě celosezonní pohonné jednotky, ale pouze jednu, zatímco druhý motor by byla Honda schopna týmu dodat pouze pro vybrané podniky.

“Harding Steinbrenner Racing podpořil mé rozhodnutí hledat novou příležitost, když mě uvolnil z kontraktu, abych si před startem sezony 2019 našel nový tým. Nyní jsem plně soustředěný na hledání správné příležitosti pro rok 2019 a na to, jak využiji své stipendium z Indy Lights,” oznámil své budoucí plány O’Ward, jehož odměna jeden milion dolarů za vítězství v juniorském seriálu zahrnuje také příležitost startovat ve třech podnicích včetně závodu 500 mil Indianapolis.

Ze současné situace je O’Ward zklamaný a neví, co bude dál. Snaží se ovšem zůstat pozitivní a jednat s co nejvíce týmy.

“Problémem je, že sezona je připravena odstartovat. Nevím, co se bude dít. Právě teď se snažím zůstat pozitivní, že se věci vyvinou dobře, ale je to obtížné, protože už není čas a jsou týmy, které nemají vozy navíc. Cílem je jít a dělat dobrou práci, ne litovat. Uvidíme. Z této situace jsem ale velice zklamaný. Stresováním nezískám nic, musím zůstat klidný a pokračovat v rozhovorech se všemi týmy, se kterými můžu.”

Nejvíce je ovšem O’Ward smutný z toho, že jeho odchod nezapříčinily peníze, ale pouze nedostatek přesných informací ze strany týmu.

“To, co hýbe závody, jsou peníze. Nemůžete být na nikoho naštvaný, když je nemají. Co mě zarmucuje nejvíc je, že pokud bych jim dále důvěřoval, skončil bych na smetišti. Toto jsem neočekával. Vždy jsem věděl, že toto je politický sport. To je ta jediná věc, co můžu říct. Jestliže budou dostatečně podporovat pouze jednu osobu, půjdou s tím, kdo jim sedí. Nepůjdou s někým, kdo podepsal papír a komu byla slíbena kompletní sezona. Nemám jméno jako Herta nebo Verstappen, nemám nic, co by mi politicky pomohlo, ale snažil jsem se ukázat, co ve mně je. V Sonomě jsem si vedl dobře, vyhrál jsem šampionát Indy Lights, co jsem měl udělat, jsem udělal.”

Po odchodu z Harding Steinbrenner Racingu by Mexičanovy další kroky mohly vést ke stáji Juncos Racing, která doposud potvrdila jen Kyla Kaisera a to pouze pro závod v Austinu.

Další variantu by mohl pro O’Warda představovat Carlin, který letos nasadí jako stálého jezdce pouze Maxe Chiltona. Ve druhém voze pak nastoupí v pěti závodech Charlie Kimball a v roli Chiltonova kolegy se pravděpodobně objeví také RC Enerson, který pro tým testoval již minulý týden v Laguně Sece a představí se také během oficiálního testování v Austinu. Neočekává se však, že by Enerson absolvoval všech zbývajících 12 závodů a tak by se mohla najít příležitost i pro O’Warda.

Jeden start v IndyCar Series si již mexický závodník připsal a to ve finále loňské sezony na okruhu v Sonomě. Při svém debutu se O’Ward uvedl ve velmi dobrém světle, když se v kvalifikaci blýsknul pátým časem a cílem závodu pak projel na deváté pozici.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0