Formule E: Buemi viní z havárie v Santiagu problémy se softwarem

Formule E: Buemi viní z havárie v Santiagu problémy se softwarem

Sébastien Buemi tvrdí, že za jeho havárií ePrix Santiaga nestála jeho chyba, ale problémy se softwarem. Sébastien Buemi odstartoval do ePrix Santi

Formule E v San-ja: Vergne se vrací na nejvyšší stupeň vítězů
Formule E v Mexico City: Pole position bere Wehrlein, Massa třetí
Formule E: Kdo ho zastaví? Ani v Paříži nenašel Buemi přemožitele + video

Sébastien Buemi tvrdí, že za jeho havárií ePrix Santiaga nestála jeho chyba, ale problémy se softwarem.

Sébastien Buemi odstartoval do ePrix Santiaga z pole position, které Švýcarovi spadlo do klína po diskvalifikaci vítěze kvalifikace Lucase Di Grassiho. Na vedoucí příčce se pilot Nissanu e.dams dlouho držel také v závodě a zdálo se, že by se Švýcar poprvé od Berlína 2017 mohl postavit na nejvyšší stupeň vítězů. Všechny tyto naděje ovšem vzaly za své 16 minut před vypršení časového limitu, kdy Buemi probrzdil v sedmé zatáčce a havaroval, což zapříčinilo jeho odstoupení. Pro Švýcara se během dne jednalo již o druhý incident v tomto místě, když v sedmé zatáčce havaroval již v prvním volném tréninku.

Šampion ze sezony 2015/2016 po závodě uvedl, že se nejednalo o jezdeckou chybu a havárii dával za vinu softwarovým problémům.

“Problémem je, že nemohu říci moc. Jedinou věcí, kterou můžu říci, je, že to nebyla moje chyba. Během dne jsme měli hodně potíží se softwarem, které samozřejmě souvisely s tou velkou havárií, kterou jsem měl v prvním volném tréninku. V závodě jsme bohužel měli další potíže, které začaly v prvním kole a v podstatě se postaraly o to, že došlo k havárii. V té fázi mi to nepomohlo,” řekl Švýcar.

Buemi ale ovšem na uplynulém víkendu nachází také pozitiva jako například zlepšení závodního tempa.

“Ale kvalifikační tempo je dobré. Závodní rychlost byla v Rijádu vážně špatná, v Marrakeši se zlepšila a zde byla super. Ok, Sam (Bird) s Wehrleinem mě pronásledovali, ale zbytek byl opravdu daleko. Takže ačkoli to byl za**aně špatný den, vážně špatný den, zkouším si z něj vzít pozitiva, protože rychlost, kterou jsem dnes měl, byla dobrá.”

Jezdec Nissanu e.dams si navíc myslí, že nebýt problémů, mohl být v závodě ještě rychlejší.

“Samozřejmě,” odpověděl na dotaz severu Motorsport.com. “Bohužel je to součást hry a ostatní kluci možná řeknou, že měli potíže také, ale mě tyto potíže stály čas na kolo. Dokud byl asfalt v dobré formě, nebylo to tak špatné, protože minutí apexu nepředstavovalo velký problém. Ale když jste netrefili apex poté, co se asfalt v podstatě rozpadal, trefili jste ty kameny a skončili jste.”

Výkonný ředitel týmu Francois Sicard dále potvrdil, že Švýcarovu nehodu v prvním volném tréninku zapříčinily problémy s brzdami.

“Nebyla to jeho chyba, měli jsme problém s brzdami. Naštěstí nebyl zraněn, ale mohlo to být špatné. Totálně to ohrozilo den a mechanici odvedli skvělou práci, když přestavěli vůz a připravili jej pro druhý volný trénink. Seb odvedl skvělou práci, když se znovu zotavil.”

Sicard také prohlásil, že softwarové potíže v prvním volném tréninku a v závodě byly na Buemiho voze zcela odlišné.

“Je to něco, co musíme zanalyzovat a ujistit se, co se stalo. Myslím, že jsme měli malé problémy, něco, co jezdci nepomáhalo.”

Stejně jako v případě Švýcara, který se nyní nachází v průběžném pořadí na 11. příčce, skončila ePrix Santiaga havárií také pro druhého jezdce Nissanu e.dams Olivera Rowlanda. Brit poslal svůj vůz do zdi v závěrečné fázi závodu.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0