V Šanghaji čekají nehybridní prototypy další úlevy

V Šanghaji čekají nehybridní prototypy další úlevy

Již následující neděli 18. listopadu se v Číně koná 6h Šanghaje, pátý podnik super sezóny FIA WEC 2018/19. Snahy Mezinárodní automobilové federace o z

Dvakrát přerušenou 6h Šanghaje vyhrála Toyota
Toyoty v kvalifikaci opět 1-2, Rebellion jen těsně za nimi
Sychravý začátek víkendu v Šanghaji vyšel nejlépe Toyotě

Již následující neděli 18. listopadu se v Číně koná 6h Šanghaje, pátý podnik super sezóny FIA WEC 2018/19. Snahy Mezinárodní automobilové federace o zrychlení nehybridních prototypů pokračují s oznámením novinek v oblasti EoT (Equivalence of Technology). Nejvyšší třídu LMP1 čeká také jeden trénink navíc určený pro vývoj pneumatik.

Ve vrcholné kategorii LMP1 je letos mnohým trnem v oku dominance Toyoty. Ta si v posledním závodě pod japonskou horou Fuji dojela pro třetí double sezóny, a to s náskokem čtyř kol. Privátní týmy se totiž potýkají s limity spotřeby paliva a jejich jezdci musí využívat techniku „lift and coast“ takřka neustále.

Nehybridní prototypy tak čeká úleva v podobě alokace většího množství paliva na jeden stint a také zvýšení maximální spotřeby energie z benzínu na jedno kolo. U atmosférických motorů jde o navýšení o 4,7 MJ na 95,6 MJ na kolo, zatímco u přeplňovaných se navyšuje o 5,2 MJ na 89,7 MJ na kolo.

Obě změny FIA provedla v přímém porovnání s aktuálními limity u hybridní Toyoty, které platí právě od předchozího závodu, kdy již došlo k prvním výrazným změnám. Navíc se privátní týmy mohou těšit také na rychlejší dotankování díky větším restriktorům.

Třídu LMP1 navíc čeká v pátek 16. listopadu dodatečný ranní trénink na 1 hodinu a 45 minut pořádaný pro Michelin. Francouzská společnost v současnosti dodává pneumatiky všem osmi prototypům a potřebuje nová data za účelem testování a vývoje. Využití závodního víkendu je způsob jak ušetřit další peníze.

FIA také oznámila BoP (Balance of Performance) hodnoty pro vůz Corvette C7.R. Ten běžně závodí v zámořské sérii IMSA ale v Číně se zúčastní i závodu WEC, a to poprvé od roku 2014, pokud se nepočítají starty v Le Mans. Corvetta má být druhým nejtěžším vozem na roštu s minimální váhou 1276 kg, což je o 27 kg více než v letošním Le Mans.

Na dvojici Tommy Milner a Oliver Gavin, která do továrního Chevroletu usedne, čeká kapacita nádrže omezená na 96 litrů a restriktor 30,6 milimetrů, což je stejně jako u Porsche 911 RSR. Vůz pojede v barvách Redline. Ve třídě GTE Pro jinak všechny vozy kromě Ferrari čeká snížení minimální váhy.

Ve třídě GTE Am pak FIA zareagovala na vítěznou šňůru Porsche a vozy německé značky si přidají k minimálně váze dodatečných 20 kilogramů. Vozy Aston Martin také čeká přidání závaží, a to o 10 kilogramů oproti Fuji. Tyto změny mají pomoci Ferrari, které se navíc může těšit i na o něco silnější turbo.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0