Posádka Dempsey-Proton přišla o pódium ve Fuji

Posádka Dempsey-Proton přišla o pódium ve Fuji

Podle FIA vůz #88 Dempsey-Proton Racing dotankoval během šestihodinovky v japonském Fuji rychleji než je povoleno. Posádka vozu Porsche 911 RSR ve slo

6h Fuji – Z posledního místa na první, #7 Toyota poprvé vítězí
Kobajaši přikládá zásluhy za vítězství riskantní strategii
6h Fuji – Pole position i diskvalifikace pro Toyotu

Podle FIA vůz #88 Dempsey-Proton Racing dotankoval během šestihodinovky v japonském Fuji rychleji než je povoleno. Posádka vozu Porsche 911 RSR ve složení Matteo Cairoli, Giorgio Roda a Satoši Hošino tak obdržela časovou penalizaci a ve třídě GTE Am se propadla ze druhého na páté místo.

Pravidla šampionátu FIA WEC jasně říkají, že vozy GTE Am musí dotankovávat minimálně po dobu 45 vteřin, ale podle údajů byl vůz číslo 88 rychlejší o necelé tři sekundy. To vyústilo v dodatečnou penalizace činící 1 minutu a 16 sekund. Následovala tak změna oficiálních výsledků a propad až na páté místo ve své třídě.

Penalizace se dotkla i druhého Porsche týmu Dempsey-Proton. Vítězná posádka z Le Mans číslo 77 ve složení Julien Andlauer, Matt Campbell a Christian Ried obdržela dodatečných 31 vteřin k finálnímu času. Ke změně výsledků v tomto případě ale nedošlo, posádka dokončila závod na posledním místě.

Zajímavé ovšem je, že podle FIA jí oba vozy odesílaly během závodu záměrně pozměněná data. Úprava údajně spočívala v přidání dvou sekund k délce zastávky, což samozřejmě vypadá jako podvod ze strany týmu. FIA tuto skutečnost hodlá vyšetřit před listopadovým závodem v čínské Šanghaji.

Vítězným vozem GTE Am i nadále zůstává #56 Team Project 1 (Jörg Bergmeister, Patrick Lindsey, Edigio Perfetti). Na pódiu jsou nyní ovšem také dva vozy Aston Martin Vintage, konkrétně posádky #90 TF Sport (Salih Yoluc, Jonathan Adam, Charlie Eastwood) a #98 Aston Martin Racing (Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda).

Fuji upraveno

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0