V nervydrásajícím předposledním závodě letošní sezony jsme byli svědky pokračování vítězné série Reného Rasta. Úřadující šampion měl ovšem na cestě za
V nervydrásajícím předposledním závodě letošní sezony jsme byli svědky pokračování vítězné série Reného Rasta. Úřadující šampion měl ovšem na cestě za pátým triumfem v řadě velmi silného oponenta v osobě Garyho Paffetta. Brit však v závěru spadl za Robina Frijnse s Timo Glockem a cílem nakonec projel jako čtvrtý. Vzhledem k osmému místu Paula Di Resty je to však on, kdo půjde do zítřejšího závodu jako lídr šampionátu.
Z první příčky zahájil předposlední závod letošní sezony Lucas Auer, který si své vedení udržel také po startu. Za ním i nadále zůstal na druhé příčce Gary Paffett. Na třetí příčku se však posunul Augusto Farfus, čímž odsunul Reného Rasta na místo čtvrté.
Rakušan se ovšem ve vedení příliš dlouho neohřál. Již během úvodního kola v zatáčce Mercedes totiž převzal vedení Gary Paffett a začal si na prvním místě budovat náskok.
Mezitím začal stoupat pořadím vzhůru René Rast, který se po nepovedeném startu propadl na čtvrtou pozici. Již ve čtvrtém kole se ovšem dokázal ve vlásence posunout před Augusta Farfuse na třetí příčku a okruh později dokázal ukořistit druhé místo, když pokořil Lucase Auera.
Duo Paffett-Rast poté figurovalo s bezpečným rozestupem na prvních dvou příčkách až do zastávek v boxech, po kterých se ale v boji o vítězství začaly dít věci.
Jako první z této dvojice zamířil k mechanikům ve 13. kole Rast. Úřadujícího šampiona o kolo později následoval Paffett, který se sice dokázal i po pitstopu udržet za Rastem, ten ovšem dokázal z jeho náskoku výrazně ukrojit.
O kolo později pak Rast dokázal Paffetta po tvrdém souboji trvajícím od vlásenky v zatáčce Mercedes překonat a ujmout se tak vedení.
Paffett ovšem nesložil zbraně a i v dalších kolech se držel velmi těsně za jezdcem Audi, na kterého se několikrát pokoušel zaútočit a ve 22. kole do Rasta v zatáčce Mercedes dokonce ťuknul. Ve 23. kole se ale Britova snaha vyplatila, když se v zatáčce Mercedes dokázal posunout zpátky na první místo před Rasta.
Z něj se ovšem Paffett neradoval příliš dlouho, neboť mu Rast jeho předjetí z předchozího okruhu vrátil. Stalo se tak znovu v zatáčce Mercedes. Tomuto manévru, během kterého došlo mezi aktéry boje o vítězství k dalšímu kontaktu, navíc předcházel Rastův útok ve vlásence. V té byl ovšem Němec dlouhý a pustil tak Paffetta na moment zpět do čela.
V 25. kole byl na trať vyslán zpomalovací vůz. Důvodem byl kuriozní incident v té době šestého Augusta Farfuse. Brazilcovi totiž n a rovince před vlásenkou odlétly z vozu levé dveře. Za tuto smůlu Farfus zaplatil i přes snahu mechaniků vůz opravit odstoupením.
K restartu závodu došlo na konci 27. kola. Kdo očekával pokračování tuhé bitvy mezi Rastem a Paffettem, ten musel být zklamán. Německý závodník si totiž dokázal vybudovat po restartu a dojel si již pro pátý triumf v řadě, díky kterému může i zítra usilovat o zisk titulu. Zároveň si Rast připsal celkově šesté letošní prvenství.
Situace v souboji o první místo sice po opětovném startu již nebyla divácky příliš atraktivní, zajímavé to ovšem bylo za Rastem. Gary Paffett totiž ve 30. kole ztratil ve prospěch Timo Glocka druhou příčku a o kolo později podlehl také Robinu Frijnsovi. Paffettův skalp však Nizozemci nestačil a ve 33. kole si úspěšně vyšlápl také na Glocka. Tím se posunul na druhou příčku, která mu vydržela až do cíle a během svého dost možná posledního víkendu v DTM si Frijns připsal druhý letošní pódiový výsledek. Timo Glock nakonec dokončil závod jako třetí a na stupně vítězů vystoupil poprvé od červnového druhého závodu na Hungaroringu.
Gary Paffett po nepovedeném závěru skončil těsně pod stupni vítězů na čtvrté pozici. Za Britem následovalo trio vzů Audi. Pátý dojel Loic Duval před šestým Nico Müllerem a sedmým Mikem Rockenfellerem. Poslední dva jmenovaní si v závěru závodu smlsnuli na Paulu Di Restovi. Pilot Mercedesu, který před závodem figuroval v čele průběžného pořadí, tak skončil pouze na osmém místě. Bodovat se podařilo také devátému Brunu Spenglerovi, který během výjezdu safety caru zariskoval a absolvoval druhý pitstop na výměnu pneumatik. Jeden bod za desáté místo získal Edoardo Mortara.
Kromě Farfuse nakonec nespatřil cíl závodu také poleman Lucas Auer, který se v šestém kole začal propadat pořadím a na konci okruhu pak zamířil do boxů, kde odstoupil. Šachovnicový praporek neviděl ani Marco Wittmann. Pilot BMW startující z pitlane odstavil svůj vůz po restartu za 10. zatáčkou.
Gary Paffett sice nedokázal v dnešním závodě udržet pódiový výsledek, stále však dokázal získat o 8 bodů více než Paul Di Resta a do letošní poslední bitvy půjde s šestibodovým náskokem na svého krajana jako lídr šampionátu. Ve hře ovšem stále zůstává René Rast, jehož vynikající forma pokračuje a jeho ztráta na vedoucího Paffetta činí pouhých 15 bodů.
COMMENTS