Praga: doma za tři

Praga: doma za tři

Pragovka se o uplynulém víkendu po roční odmlce představila v šampionátu FIA CEZ. Aleš Jirásek dokázal vyhrát obě kvalifikace na sprinty. V závodech p

PRAGA v domácím závodě uspěla
Pět Pragovek na startu ve Spa
Pragovka poprvé předvedla verzi turbo

Pragovka se o uplynulém víkendu po roční odmlce představila v šampionátu FIA CEZ. Aleš Jirásek dokázal vyhrát obě kvalifikace na sprinty. V závodech pak obsadil dvě třetí a jedno páté místo v absolutním pořadí.

Závodní tým Praga Cars se po roce vrátil do středoevropské zóny v rámci Velké Ceny Slovenska. Letošní závodní program se zásadně liší od let minulých a tovární tým startuje pouze ve vybraných podnicích. „Závod na Slovakiaringu byl naším prvním závodem od vydařeného víkendu ve Spa na podzim loňského roku. V poslední době jsme se soustředili hlavně na zcela nový projekt Praga Cars, jenž přijde začátkem příštího roku. Beze změny ale nezůstal ani náš závodní speciál. Velká Cena Slovenska byla vlastně domácí debut Praga R1T EVO, kde jsme mimo jiné výrazně přepracovali chlazení stlačeného vzduchu. Jsme velice spokojeni, že víkendový závod v extrémně horkých podmínkách prokázal funkčnost nového systému v ostrém nasazení,“ vysvětlil Jan Martínek, projekt manažer Praga Cars.

Tovární vůz v modro zlatých barvách řídil i tentokrát Aleš Jirásek. V kvalifikacích do sprintů se mu dařilo a dvěma časy nad hranici 1:58 dokázal získat obě pole position. Do sobotního hodinového závodu se kvalifikoval čtvrtý. Hned na startu prvního sprintu však bylo jasné, že přetavit pole position ve výhru v absolutním pořadí bude pořádně složité. „Do první zatáčky jsem přijel až sedmý, protože rovina na Slovensku je velmi dlouhá a přeci jen se projevil výkonnostní deficit vůči soupeřům. Poté bylo těžké se probojovat zpět. Alespoň pár pozic se nám ve vyrovnaném poli získat podařilo,“ komentoval Aleš první sobotní bitvu. Cílem projel na pátém místě absolutně a první ve třídě D5.

V podvečerním hodinovém závodě se počáteční scénář opakoval. „Znovu jsme propadli na startu, ale během hodiny se nám povedlo dostat se do vedoucí pětky. Od zastávky v boxech jsme měli napínavou přetahovanou s Vaškem Janíkem, který jel s vozem kategorie LMP3. Tlačil jsem na to, jak jen to šlo, ale bohužel to nestačilo. I tak jsem si to užil,“ řekl v cíli třetí Jirásek.

Ani nedělní závod nebyl průběhem příliš odlišný, ale tentokrát se Aleš udržel ve vedoucí skupině. Solidní tempo s pár zajímavými souboji přetavil ve třetí místo v cíli a první v divizi D5. „S nedělí jsme jako tým spokojeni. Povedlo se minimalizovat ztráty na startu, odjet solidní závod a dojet do cíle první ve třídě.“

Příští vystoupení Pragovky proběhne při domácím závodě v Brně, kde druhý zářijový víkend pokračuje seriál FIA CEZ. Ve druhé polovině září je naplánována prezentace Pragy R1 na závodech ve Švédsku a o týden později velký závod ve Spa, kde vrcholí holandský seriál Supercar Challange.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0