6h Silverstone – Třetí vítězství pro Toyotu #8

6h Silverstone – Třetí vítězství pro Toyotu #8

Nedělní odpoledne se neslo ve znamení třetího podniku super sezóny FIA WEC 2018/19. Po Spa a Le Mans se čekalo, zda na britském okruhu Silverstone dok

24h Le Mans – Nedělní ráno přineslo drama v LMP2 i GTE Pro
Toyota a Porsche vévodí finální klasifikaci FIA WEC 2018/19
Keating Motorsports nastoupí v Le Mans s privátním Fordem

Nedělní odpoledne se neslo ve znamení třetího podniku super sezóny FIA WEC 2018/19. Po Spa a Le Mans se čekalo, zda na britském okruhu Silverstone dokáží privátní týmy konečně potrápit tovární Toyotu, to se však nestalo a posádka #8 ve složení Fernando Alonso, Sebastien Buemi a Kazuki Nakadžima získala třetí vítězství v řadě.

Od startu sváděla osmička souboj se sesterskou sedmičkou, avšak kvůli pomalejší zastávce v boxech a následné výměně zadního křídla se posádka Kamuj Kobajaši, Mike Conway a Jose-Maria Lopez musela nakonec spokojit v dnešní šestihodinovce jen s druhou příčkou.

Třetí místo ve vrcholné třídě LMP1 získal vůz #3 Rebellion Racing R13 Gibson (Gustavo Menezes, Mathias Beche a Thomas Laurent) se ztrátou čtyř kol a náskokem 45 vteřin na týmové kolegy ve voze číslo 1. Andre Lotterer a Neel Jani jeli pouze ve dvou, protože Bruno Senna si v pátek přivodil frakturu kotníku.

Rebellion si ovšem musel hlíday #17 SMP Racing, který dokončil jen o půl minuty za nimi. Domácí fanoušky ale zajímal druhý vůz #11 SMP Racing, v němž měl jet Jenson Button. Britova smůla na domácí půdě se ovšem týká i WEC a jeho vůz odstoupil již v úvodu závodu.

Ve třídě LMP2 slavila stáj Jackie Chan DC Racing, jejichž vozy připravuje JOTA Sport. Vítězství získala posádka číslo 38 ve složení Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry a Stephane Richelmi s náskokem pouhých dvou sekund před svými týmovými kolegy.

Mezi vozy GTE Pro slaví vítězství možná poněkud překvapivě Ferrari, posádka #51 AF Corse dokázala vytěžit ze všech situací a zejména žlutých fází naprosté maximum a dojela si tak pro první místo. Za volantem vítězného Ferrari 488 GTE EVO se střídali Alessandro Pier Guidi a domácí James Calado.

Na pódiu je doplnili Gianmaria Bruni a Richard Lietz z #91 Porsche GT Team a také dokončili Harry Tincknell a Andy Priaulx za volantem Fordu GT s číslem 67. Právě vozy Ford Chip Ganassi Team UK byly jasnými favority, ale smůla a technické trable vyústily v konečné umístění na třetí a sedmé příčce.

Ačkoliv v kvalifikaci to vypadalo pro Aston Martin Racing velice nadějně, tak závod už měl zcela jiný průběh. Do cíle dojel pouze jeden vůz, a to ten s číslem 97 a s Alexem Lynnem a Maximem Martinem za volantem na pátém místě.

Po Le Mans si další nejlepší výsledek v rámci třídy GTE Am připsala stáj Dempsey-Proton Racing. Christian Reid, Julian Andlauer a Matt Campbell si na okruhu Silverstone počínali zcela nejlépe a s vozem Porsche 911 RSR číslo 77 svým soupeřům ujeli o více než 45 sekund.

Kvůli změně dodavatele motorů a tedy chybějící homologaci se na okruhu Silverstone vůbec neukázaly Ginetty stáje CEFC TRSM Racing, ty se mají vrátit až pro příští podnik. Super sezóna FIA WEC 2018/19 pokračuje 14. října závodem na japonském okruhu Fuji.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0