Jednání o hypervozech bez Fordu a Ferrari, Lamborghini GTE plány odkládá

Jednání o hypervozech bez Fordu a Ferrari, Lamborghini GTE plány odkládá

V červnu před závodem 24h Le Mans byl odhalen nový základní směr pro vrcholnou kategorii FIA WEC, kdy prototypy LMP1 mají nahradit hypervozy. Nový plá

Scuderia Praha v Imole – závod plný zvratů
Víťazstvo Jána Daniša v rámci prvého kola Ferrari Challenge Europe v Mugelle
Druhou polovinu sezóny odstartují Kusín s Kačírkem na Slovakia Ringu

V červnu před závodem 24h Le Mans byl odhalen nový základní směr pro vrcholnou kategorii FIA WEC, kdy prototypy LMP1 mají nahradit hypervozy. Nový plán má opět přilákat řadu automobilek a výrobců závodních vozů, slíbeny jsou také nižší náklady. Po počátečních nadějích se ovšem zdá, že zájem upadá.

Nové hypervozy se na trati mají objevit v sezóně 2020/21, což je už pomalu a za chvíli a FIA a ACO si přejí zavázat týmy co nejdříve. Od prvotního nadšení ovšem účast na technických schůzkách opadá. Nejdříve je údajně opustilo Porsche a nyní je následovaly i Ford či Ferrari.

Účast sice není povinná, ale FIA ani ACO úplně v klidu zůstat nemohou. Jde totiž většinou o předzvěst negativního vyjádření. Ke své absenci se vyjádřil jen Ford, který prý jednání i nadále sleduje. Zdá se však, že se zajímají hlavně o zámořskou sériu IMSA a do WEC vstoupí jen pokud se obě série dohodnou na stejných vozech.

Současný postoj IMSA k plánovaným hypervozům je poměrně kladný, ale zatím vše stojí na jednom důležitém bodu, a tím je rozpočet. FIA WEC chce pro týmy rozpočet až kolem €30 milionů ročně, což je pro týmy v IMSA hodně. Další jednání má probíhat koncem srpna.

U Ferrari by pak absenci mohla vysvětlovat aktuální náročná situace týmu ve třídě GTE Pro, kde vozy Ferrari 488 GTE čelí velkým problémům, a to zejména kvůli stavu BoP.

Naopak o možnou novou značku přišla třída GTE Pro, do které se chystalo vstoupit Lamborghini. Jenže právě kvůli probíhajícím jednáním ohledně hypervozům a hrozícím odlivu továrních týmů z tříd GTE se italská automobilka rozhodla své plány pozastavit a místo toho se soustředit na GT3 a Super Trofeo.

Lamborghini se možnosti vstoupit do WEC nezříká úplně, ale v nejbližší době sází na jistotu. Zájem o vozy GT3 je velký, zatímco kolem budoucnosti FIA WEC nyní panují velké otazníky.

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Josefus 7 years ago

    Činovníci ACO sklízí trpké plody toho, co sami zaseli. Od sezóny 2011 zrušilo třídu GT1 a teď se snaží vytvořit její náhradu. Zkomplikovali tehdy zároveň situaci i Stephanu Rathelovi, který do Le Mans vozy GT1 prostřednictvím svého SRO dodával. Po stažení kategorie GT1 z Le Mans, byly výrobci z důvodů nedostatečného uplatnění nuceni stáhnout vozy GT1 i ze seriálu FIA GT1 World Championship.

  • comment-avatar
    Josefus 7 years ago

    Ani trochu se nedivím Ferrari, že do konceptu hypervozů nechce jít.
    Kde má firma Ferrari jistotu, že činovníci ACO nebudou prostřednictvím BoP příškrcovat vůz nové superkategorie stejně tak, jak přiškrcují typ 488 v kategorii GTE-Pro???

  • DISQUS: 0