Porsche 919 Evo i nadále láme rekordy, nyní na Nordschleife

Porsche 919 Evo i nadále láme rekordy, nyní na Nordschleife

Německá automobilka se po ukončení svého programu v šampionátu FIA WEC rozhodla zbavit svůj prototyp Porsche 919 Hybrid všech omezení, vylepšit ho do

Kodídkovi vynesla druhá říjnová sobota stříbro
Milan Kodídek na Norschleife
WTCR: Michelisz, Kristoffersson a Leuchter doplnili na Nürburgringu seznam letošních vítězů

Německá automobilka se po ukončení svého programu v šampionátu FIA WEC rozhodla zbavit svůj prototyp Porsche 919 Hybrid všech omezení, vylepšit ho do Evo verze a vyslat na několik závodních tratí ukázat, jaký mají hybridní LMP1 skutečný potenciál. Tentokrát bylo na řadě Nordschleife.

Před třemi měsíci Porsche překonalo rekord na belgickém okruhu Spa-Francorchamps, kde Neel Jani zvládl okruh zajet i rychleji než Formule 1, a to v čase 1:41.770. Švýcarský závodník si již tehdy liboval jízdu s až neuvěřitelně rychlým vozem.

Nyní do kokpitu usedl Timo Bernhard a vydal se na slavný německý okruh Nürburgring Nordschleife. Vůbec nejrychlejší čas tam dosud držel Stefan Bellof, který v roce 1983 dokázal při kvalifikaci na 1 000 km dlouhý závod trať zajet v čase 6:11.13.

Porsche 919 Hybrid Evo s více než tisícovkou koňských sil, o 50% větším přítlakem oproti původní LMP1 verzi, systémem DRS a neomezeným hybridním systémem dokázalo obkroužit Nordschleife v neuvěřitelném čase 5:19.546. Rekord však zůstává neoficiální.

Již za měsíc se tento vůz ukáže na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Následně zamíří ještě do Brands Hatch na Festival vozů Porsche, a nakonec v srpnu na Rennsport Reunion Laguna Seca.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0