Jezdec stáje Predator Michal Šmídl zvítězil i ve čtvrtém závodě Mercedes-Benz Virtual GP 2018 a úspěšně tak završil první fázi sezony s vozy Mercedes-
Jezdec stáje Predator Michal Šmídl zvítězil i ve čtvrtém závodě Mercedes-Benz Virtual GP 2018 a úspěšně tak završil první fázi sezony s vozy Mercedes-AMG GT3. Těsně za ním proťal cílovou pásku Martin Štefanko v barvách Republic of Gamers. Stupně vítězů doplnil Šmídlův kolega Vojtěch Polesný.
Kvalifikace se na britském okruhu Brands Hatch nesla v podobném duchu, jako tomu bylo před třemi týdny v americké Laguně Sece. V závěrečné fázi bojů proti chronometru držel nejrychlejší čas Štefanko. Šmídl na svého soupeře ztrácel pět tisícin sekundy, ale v posledním měřeném kole se dokázal zlepšit a posunul se na čelo s náskokem 0.070s. Jezdec Republic of Gamers už nezvládl kontrovat a proto ‘Magic Michael’ vybojoval čtvrtou pole position v řadě. Do druhé řady se postavili Polesný s Andrejem Chlebcem (Alza Gaming).
Na startovním roštu nahradil Petra Doležala v týmu SECCO+ někdejší pilot Virtual GP, Jan Frajbiš. Petr se účastnil českého kartcrossového Mascom Cupu v Přerově, v němž stejně jako zde, drží třetí pozici průběžného pořadí. Frajbiš se kvalifikoval jako jedenáctý.
V Brands Hatch zavládlo typické britské sychravé počasí s 18 °C a mlhou kolem trati. Zrádnost první náročné zatáčky okusil hned po startu Martin Koštialik za volantem vozu Xiaomi GEEK, který se ze sedmé příčky roztočil a pokračoval dál jako poslední s velkou ztrátou. Vzhledem k tomu, že už Martin v průběhu závodu toho nedokázal se svou ztrátou moc udělat, rozhodl se k taktickému kroku, a to přezout v samém závěru na čerstvou sadu pneumatik. Koštialik na nových gumách zajel nejrychlejší kolo závodu, a to mu vyneslo alespoň jeden bod útěchy.
Chyby se nevyvaroval ani Tomáš Procházka z týmu Vodafone. Závod měl rozjetý na osmé příčce, nakonec se však musel spokojit s jedenáctou pozicí.
Jan Frajbiš nepřijel do Brands Hatch lámat rekordy, zvolil však chytrý přístup v podobě konzistentní a chytré jízdy, jež mu nakonec přinesla ovoce. Jezdec SECCO+ čekal na zaváhání soupeřů a ty přišly. Bezchybným výkonem si Frajbiš během svého suplování za Doležala připsal osmé místo před Petrem Zoubkem z Avastu a Robinem Lukášem ve službách týmu SanDisc. Lukáš se navíc mohl radovat z prvních bodů sezony.
V průběhu závodu se v poli vytvořilo několik vyrovnaných skupinek jezdců a jakékoliv drobné zaškobrtnutí mohlo pořadí změnit. Andrej Chlebec neudržel čtvrtou pozici z kvalifikace a nejprve podlehl znovu výborně jedoucímu Michalu Blažkovi (Lenovo Legion) a posléze i Jaroslavu Honzíkovi (Thrustmaster). Sedmého Jana Sýkoru ze stáje LYNX už však před sebe nepustil.
Asi nejpoklidnější závod absolvoval Vojtěch Polesný z týmu Predator, jak odstartoval, tak také dojel, tedy bronzový. A kolem sebe neměl ani žádné soupeře, s nimiž by mohl svádět souboje. Poměrně „nudný“ závod jej však nemusel trápit, protože se po dvou podnicích znovu vrátil na stupně vítězů a do hry o celkové druhé místo v šampionátu, to však stále drží Michal Blažek.
O vítězství v závodě sváděli od startu až do cíle souboj Štefanko se Šmídlem. Michal znovu těžil z perfektního startu, od začátku se ujal vedení, a proto Martinovi nezbývalo nic jiného než čekat na zaváhání jezdce Predatoru. Rozdíl se prakticky neustále pohyboval v několika desetinách. Potvrdila se ale slova o tom, že na Brands Hatch se špatně předjíždí, a protože Šmídl nechyboval, Štefanko cestu kupředu nenašel. Vůbec poprvé v letošní sezoně jsme sledovali takto vyrovnaný souboj o prvenství až do samotného cíle závodu.
Michal Šmídl zakončil první fázi sezony bez zaváhání a se závodním vozem Mercedes-AMG GT3 zvítězil ve všech čtyřech závodech – v Imole, v Macau, v Laguně Sece i v Brands Hatch. Druhý nejvyrovnanější výkon předvedl Michal Blažek, ten skončil třikrát třetí a jednou čtvrtý.
Nadcházející podnik hostí legendární a zároveň nejdelší trať v kalendáři, belgické Spa-Francorchamps. 9. června vyrazí všichni účastníci do bojů poprvé s historickými prototypy Mercedes-Benz C9 1989 v edici Le Mans a podle prvních dojmů pilotů se máme opravdu na co těšit.
COMMENTS