Todt chce v LMP1 tři automobilky, McLaren má zájem

Todt chce v LMP1 tři automobilky, McLaren má zájem

Jednání ohledně budoucnosti třídy LMP1 a obecně platformy GTP i nadále pokračují. Nyní se k nim vyjádřil současný prezident FIA Jean Todt, který by rá

Prototypy LMP1 nahradí od roku 2020 „hypervozy“
V sezóně 2014 budou moci startovat i starší vozy
BMW se zapojilo do diskuzí o hypervozech

Jednání ohledně budoucnosti třídy LMP1 a obecně platformy GTP i nadále pokračují. Nyní se k nim vyjádřil současný prezident FIA Jean Todt, který by rád viděl alespoň tři automobilky se zavázat k novým pravidlům. Ty mají platit v šampionátu WEC od sezóny 2020/21.

Právě platforma prototypů GTP má přivést snížení nákladů při zachování současné rychlosti i technologické pokročilosti. Cílem je tak zvýšit atraktivitu pro automobilky, které by tak opět mohly ve WEC vidět možnost, jak otestovat nové technologie pro své budoucí vozy.

„Řekl bych, že abychom mohli něco začít zvažovat, tak je potřeba mít alespoň tři automobilky. Máme několik opravdu dobrých nápadů, jak snížit náklady na nejvyšší úrovni vytrvalostního závodění, které by mohly zvýšit atraktivitu závodů pro automobilky,“ řekl Todt.

„Aniž bych byl nějak přehnaně optimistický, dovedu si ve vrcholné třídě WEC představit pět až sedm automobilek. Opravdovým úspěchem by pak bylo číslo deset,“ dodal.

Nová pravidla by měla být představena již za měsíc při příležitosti letošního závodu 24h v Le Mans. Jednání se účastní Ferrari, Aston Martin, Ford, Toyota a McLaren. Vše pozoruje rovněž Porsche.

McLaren nyní oficiálně vyjádřil velký zájem na nových pravidlech, potvrdil to i šéf týmu Zak Brown. O návratu britského výrobce sportovních vozů do Le Mans se spekuluje již nějakou dobu, zejména od doby, kdy Fernando Alonso oznámil svůj záměr získat tzv. Triple Crown.

„Zvažujeme to. McLaren má dlouhou historii i v dalším motorsportu (kromě Formule 1 – pozn. red.), ať už šlo o CanAm nebo IndyCar. Mimo jiné i vítězství v Le Mans. Nyní se účastníme jednání ohledně nových pravidel, která budou platit ve WEC a zvažujeme to. Le Mans fandíme,“ řekl Brown.

V současné době se McLaren hodně poohlíží i po jiných sériích. Loni tým zamířil do Indianapolis a od té doby se hovoří o zájmu vstoupit do americké IndyCar naplno. Takovým expanzivním záměrům by navíc mohla pomoci i současná situace ve Formuli 1, kde by se měl zavést rozpočtový strop.

Brown neopomněl ani zmínit Fernanda Alonsa. Byl by prý velice rád, kdyby se dvojnásobný mistr světa Formule 1 týmu zavázal na delší dobu a třeba hájil jejich barvy právě i v jiných sériích, podobně jako loni v Indianapolis. Sám je ochoten mu držet místo, jak dlouho bude Španěl chtít.

„Určitě bude závodit i po skončení kariéry ve Formuli 1 a pokud si vybere závodní sérii, které se budeme také účastnit, tak bych samozřejmě chtěl, aby Fernando řídil náš vůz,“ řekl Brown.

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Josefus 7 years ago

    To by bylo dobré, kdyby se podařilo pro LMP1 získat tři automobilky. A ještě lepší by bylo, kdyby se ty nové vozy LMP1 svým designem trochu přiblížily gétéčkům.

  • DISQUS: 0