Maďarsko přineslo jezdcům týmu Křenek Motorsport pódia i cenné zkušenosti

Maďarsko přineslo jezdcům týmu Křenek Motorsport pódia i cenné zkušenosti

Čas dlouhého čekání je pryč. Po dlouhé zimní přestávce a následném testovacím programu se uplynulý víkend na Hungaroringu uskutečnil první podnik okru

Petr Fulín si ze Spa odváží double, Matějovský body za třetí a čtvrté místo
Petr Fulín se chystá na závěrečné rozuzlení sezóny ETCC
Tým Křenek Motorsport čekají první závody na městské trati

Čas dlouhého čekání je pryč. Po dlouhé zimní přestávce a následném testovacím programu se uplynulý víkend na Hungaroringu uskutečnil první podnik okruhového seriálu ESET MMSR.

V paddocku, nad kterým se nesla jedinečná atmosféra druhého závodního víkendu Mistrovství světa cestovních vozů, byli přítomni také jezdci českého týmu Křenek Motorsport Václav Nimč a Matěj Korený.

Zatím co na Matěje Koreného čekala již druhá sezóna v pohárovém Twingo Cupu, tak na Václava Nimče čekala ostrá premiéra s novým vozem Audi R3 LMS, tedy vozu specifikace TCR, které startují i ve světovém šampionátu FIA WTCR.

A že to byla premiéra vskutku vydařená. Nimč obstál v tvrdé konkurenci 12-ti vozů specifikace TCR skvěle a po velice pěkných výkonech obsadil ve dvou víkendových závodech třetí a čtvrté místo. Celkem tak posbíral 22 bodů, za což mu v tabulce průběžného hodnocení po úvodním podniku náleží třetí místo.

Matěj Korený ve svých závodech potvrdil, že loni získané zkušenosti posunuly jeho jezdecké kvality opět o kousek výš. Z Hungaroringu si domů při patnáctičlenném poli odvezl dva poháry za vítězství v kategorii junior a do tabulky si připsal body za 6té a 7mé místo absolutně.

Slova jezdců:

Václav Nimč: „Na Hungaroring jsem přijel velice nervózní. Netušil jsem jaká konkurence mě čeká a jak si na této technické trati budu rozumět s autem. Bylo pro mě těžké najít správný rytmus a naplno se sžít s autem. Problém jsem měl v kvalifikacích, kdy jsem na auto moc tlačil a zajížděl jsem  pomalejší časy než v tréninku. Do závodu jsem ale nastoupil s čistou hlavou a snažil se využít všech zkušeností, které jsem nabil v trénincích a kvalifikacích. S výsledky jsem spokojený. 3 místo v prvním závodě s novou technikou pro mě bylo celkem překvapivé. Do druhého závodu jsem nastoupil se stejnou taktikou, bohužel jsem měl problém s přehráváním předních gum a brzd a na svém limitu jsem vydržel pouze par kol. Největším překvapením z celého víkendu byl můj otec, který si po 10 letech sedl do závodního vozu. Pořad si pamatuji, když jsem jako malý snil o tom ,ze s ním jednou budu sdílet sedačku a když jsem ho viděl po tak dlouhé době na trati, bylo pro mě velmi těžké zadržet slzy. Vzpomínal jsem na to, jak jsem byl malý a sledoval jak on jezdí ale teď jsem tam byl s ním. Bohužel kvůli defektu se mi nesplnil jeden z mých největších dětských snů a to stát se svým otcem na stupních vítězů. Doufám že se to vydaří v příštím závodě na Red Bull Ringu.“

Matěj Korený: „Víkend byl dobrý, i přes nepříliš povedené kvalifikace se mi podařilo 2x získat cenu za nejrychlejšího juniora.  Příště bych si přál zabojovat o stupně vítězů.“

Své hodnocení přidal i šéf týmu, pan Josef Křenek: „Ze závodů mám velmi dobré pocity a to hned z několika důvodů. Během celého víkendu panovala na okruhu skvělá atmosféra a to nejenom díky četnému maďarskému publiku ale i díky zajímavým závodům a plných startovních roštů. Dále pak mám velkou radost, jak skvělí jezdci se tohoto našeho mistrovství účastní –  nemohu vyjmenovat všechny ale například Richard Chlad, Josef Záruba, Bartek Mirecki, Tomáš Korený, Richard Gonda nebo Jakub Knoll by se neztratili na žádném evropském či světovém šampionátu. Stejně tak jako mladí začínající piloti ať už se jedná o jezdce z našeho týmu Vaška Nimče nebo Matěje Koreného, nebo Jáchim Galáš,  Michal Makeš, Matthias Lodi či David Wassermann.  Všichni jmenovaní podávají již dnes skvělé výkony a jsem přesvědčen, že o nich ještě mnohé uslyšíme. Mimo to my bylo velkým potěšením setkat se po roce opět s mnoha přáteli z organizace a týmů WTCC, kde náš tým strávil posledních pět závodních závodních sezón.“

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0