Po opuštění šampionátu FIA WEC se Porsche vydává s vozem 919 Hybrid na rozlučkové turné. Tovární tým nyní vyrazil s Neelem Janim do Spa-Francorchamps
Po opuštění šampionátu FIA WEC se Porsche vydává s vozem 919 Hybrid na rozlučkové turné. Tovární tým nyní vyrazil s Neelem Janim do Spa-Francorchamps s cílem zajet rychlé kolo s plným výkonem a bez technických restrikcí. Výsledkem byl absolutní historický rekord.
Vůz Porsche 919 Hybrid, ve speciální Evo verzi, si připsal svůj první rekord. Neel Jani obkroužil belgický okruh v čase 1:41.770, čímž překonal loňský rekord Lewise Hamiltona z Formule 1, ten v loni v kvalifikaci s vozem Mercedes F1 W07 Hybrid zajel čas 1:42.553.
„919 Evo je naprosto úchvatné. Určitě je to nejrychlejší vůz, který jsem kdy řídil. Takovou úroveň přítlaku jsem ještě nezažil. Navíc se všechno při jízdě v 919 Evu děje tak rychle, že potřebujete úplně jiné reflexy než při závodech ve WEC,“ řekl švýcarský závodník.
„Všech šest jezdců, kteří tento prototyp řídili v loňském roce, se na tomto úspěchu podílelo. Bylo naším cílem ukázat, čeho je vlastně Porsche 919 Hybrid schopné, pokud ho oprostíte od všech technických omezení šampionátu WEC,“ řekl šéf týmu Andreas Seidl.
V porovnání s nejrychlejším časem v loňské kvalifikaci WEC ve Spa dokázal Jani překonat čas Toyoty LMP1 o přibližně 12 vteřin. Vůz však na sobě nesl celou řadu vylepšeních, která byla původně plánována pro letošní ročník, než německá automobilka oznámila svůj odchod ze série.
Navíc přeplňovaná pohonná jednotka V4 nabídla výkonu, než by mohla při závodě WEC. Motor se 720 koňskými silami neměl nijak omezený průtok paliva a výrazně pomohl také neomezený systém rekuperace energie, který přidal dalších 10 procent elektrického výkonu.
Vůz je oproti loňské sezóně rovněž o téměř 40 kilogramů lehčí a jeho váha nyní činí 849 kilogramů. Dále má zcela nový brzdný systém a speciální pneumatiky vyvinuté Michelinem. Jani během svého rekordního kola dosáhl maximální rychlosti téměř 360 kilometrů za hodinu.
“Po čtyřech letech vývoje a práce je jasné, že k tomu vozu máme všichni blízko. A také jsme věděli, že je jedno jak úspěšný 919 Hybrid bude, ale že nikdy nebudeme moci ukázat, čeho je opravdu schopný,“ řekl závodní šéfinženýr Stephen Mitas, pro kterého jde o splněný sen.
„Upřímně, ani verze Evo nevyužívá maximum svého technického potenciálu, ale tentokrát nejde o omezení kvůli regulím, ale spíš limitaci zdrojů. Určitě je to ale skvělý pocit, že jsme dokázali postavit vůz schopný překonat rekord Formule 1,“ dodal.
Nyní se Porsche chystá v rámci rozlučky vyrazit na legendární Nordschleife, kde se objeví již za měsíc 12. května při čtyřiadvacetihodinovém závodu. Vůz 919 Hybrid na trať vyrazí během předzávodního programu.
Dále je v plánu červencový Festival rychlosti v britském Goodwoodu, zářijový Festival Porsche na okruhu Brands Hatch a ještě ten samý měsíc se vůz objeví i na okruhu Laguna Seca v rámci Rennsport Reunion.
COMMENTS
Něco mi říká, že hodlají s 919 EVO překonat 35 let starý rekord 956ky. Pokud to nebude jen pomalá předváděčka, je to 100procentní.