USCR: Andretti zvažuje návrat do světa vytrvalostních závodů

USCR: Andretti zvažuje návrat do světa vytrvalostních závodů

Sportovní prototypy nejsou pro tým Michaela Andrettiho žádnou neznámou. V letech 2007 až 2008 působila stáj Andretti-Green Racing v American Le Mans S

WTCC: Před Nordschleife žádné významné změny ve váze vozů
Belgický tým Curbstone Corse se přihlásil do závodu 24h ve Spa
Ve Francii zatím dominují Lamborghini týmu Blancpain Racing

Sportovní prototypy nejsou pro tým Michaela Andrettiho žádnou neznámou. V letech 2007 až 2008 působila stáj Andretti-Green Racing v American Le Mans Series a nevedla si vůbec špatně. Případnému návratu k prototypům se šampión IndyCar z roku 1991 nebrání, jen to má jeden zásadní háček – peníze.

Michael Andretti už dávno ukončil kariéru závodníka a v motorsportu se pohybuje coby šéf stejnojmenné stáje v IndyCar. Poslední dobou se mu daří a klidně by své aktivity rozšířil i mimo americké formulové závodění.

Když stáj působila v ALMS, těšila se tovární podpory japonské Acury, jedné z řad divizí automobilky Honda. Andretti poté investoval velké jmění do celého týmu a chystal dlouhodobé plány. Jenže v roce 2008 nastala ekonomická krize a Acura se stáhla, s ní pak Andretti-Green Racing.

V rámci nového šampionátu USCR by se Andretti nebránil návratu do vytrvalostních závodů. Jenže bez tovární podpory to nepůjde. „Nechci do toho jít jen tak. Jediný způsob je s podporou továrny, protože tak to v dnešní době chodí. V IndyCar úzce spolupracujeme s Chevroletem, ve sportovních vozech to bylo podobné,“ uvedl Andretti.

Ačkoliv syn šampióna F1 Maria Andrettiho nemá žádné hmatatelné výsledky, přiznává, že jedná s řadou lidí. „Chceme do toho jít. Ačkoliv bychom rádi bojovali o celková vítězství, kategorii GT nepřehlížíme. Pokud bychom získali dobrou tovární podporu jako Bobby Rahal s BMW, byl bych za to rád,“ dodal Andretti.

Tým Andretti Autosport působí v sériích IndyCar, USF2000 a Pro Mazda. Dále Andretti nedávno rozšířil své impérium o šampionát elektrických formulí s názvem Formula E.

Aleš Sirný
Foto: ALMS

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0