Sportovní prototypy nejsou pro tým Michaela Andrettiho žádnou neznámou. V letech 2007 až 2008 působila stáj Andretti-Green Racing v American Le Mans S
Sportovní prototypy nejsou pro tým Michaela Andrettiho žádnou neznámou. V letech 2007 až 2008 působila stáj Andretti-Green Racing v American Le Mans Series a nevedla si vůbec špatně. Případnému návratu k prototypům se šampión IndyCar z roku 1991 nebrání, jen to má jeden zásadní háček – peníze.
Michael Andretti už dávno ukončil kariéru závodníka a v motorsportu se pohybuje coby šéf stejnojmenné stáje v IndyCar. Poslední dobou se mu daří a klidně by své aktivity rozšířil i mimo americké formulové závodění.
Když stáj působila v ALMS, těšila se tovární podpory japonské Acury, jedné z řad divizí automobilky Honda. Andretti poté investoval velké jmění do celého týmu a chystal dlouhodobé plány. Jenže v roce 2008 nastala ekonomická krize a Acura se stáhla, s ní pak Andretti-Green Racing.
V rámci nového šampionátu USCR by se Andretti nebránil návratu do vytrvalostních závodů. Jenže bez tovární podpory to nepůjde. „Nechci do toho jít jen tak. Jediný způsob je s podporou továrny, protože tak to v dnešní době chodí. V IndyCar úzce spolupracujeme s Chevroletem, ve sportovních vozech to bylo podobné,“ uvedl Andretti.
Ačkoliv syn šampióna F1 Maria Andrettiho nemá žádné hmatatelné výsledky, přiznává, že jedná s řadou lidí. „Chceme do toho jít. Ačkoliv bychom rádi bojovali o celková vítězství, kategorii GT nepřehlížíme. Pokud bychom získali dobrou tovární podporu jako Bobby Rahal s BMW, byl bych za to rád,“ dodal Andretti.
Tým Andretti Autosport působí v sériích IndyCar, USF2000 a Pro Mazda. Dále Andretti nedávno rozšířil své impérium o šampionát elektrických formulí s názvem Formula E.
Aleš Sirný
Foto: ALMS
COMMENTS