Prototypy (P) 66. ročník 12 hodin Sebring a zároveň druhý závod letošní sezóny WeatherTech SportsCar Championship vyhrál tým Tequila Patron ESM, je
Prototypy (P)
66. ročník 12 hodin Sebring a zároveň druhý závod letošní sezóny WeatherTech SportsCar Championship vyhrál tým Tequila Patron ESM, jednoduše řečeno Nissan. Ten si ve složení Pipo Derani, Johannes van Overbeek a Nicolas Lapierre dojel pro první triumf v Sebringu poprvé od roku 1994. První jmenovaný se ale v závěru závodu postaral o pořádné drama.
Během poslední zastávky v boxech zastavil Derani o trochu dříve, než by měl a palivová hadice na něj nedosáhla. Pro tým to bylo zdržení, ale nakonec s náskokem 12 vteřin na druhý Cadillac #10 zvítězil.
Velkým favoritem na vítězství byla Mazda, ale místo triumfu dostala pořádnou ránu. Spencer Piqot se ve voze s číslem 55 nacházel mezi jedním Cadillacem a zdí, když dostal ránu. Jeho vůz tento incident přežil a hned po tom na to začala celá posádka tlačit, aby mohla bojovat o vítězství. 44 minut před koncem závodu ztrácela na vedoucího Deraniho pouze šest vteřin. Pak ale na dvě minuty přestala fungovat spojka a závod nakonec dokončila na šestém místě se ztrátou jednoho kola. Druhá Mazda obsadila osmé místo se ztrátou deseti kol.
V důsledku vypadnutí Mazdy z bojů o vítězství se na druhé a třetí místo dostal Cadillac. Ten výše postavený pilotovali Jordan Taylor, Ryan Hunter-Reay a Renger van der Zande. Ted druhý zase Mike Conway, Eric Curran a Felipe Nasr.
O stupně vítězů se dlouho prala i posádka United Autosports ve složení Paul di Resta, Alex Brundle a Phil Hanson. Di Resta ale chyboval, a právě tato chyba ho stála nejen třetí, ale také čtvrté místo.
Na sedmém místě se ztrátou šesti kol dojela Oreca #99 řízená Mikhailem Goikhbergem, Chrisem Millerem a Stephenem Simpsonem.
GT Le Mans (GTLM)
V kategorii GT Le Mans (GTLM) vyhrálo Porsche 911. Jeho jezdci byli Nick Tandy, Patrick Pilet a Frédéric Makowiecki. Na druhém místě skončilo BMW M8 #25 řízené Billem Auberlenem, Connorem de Phillippim a Alexanderem Simsem. Třetí bylo opět Porsche 911 #912 s posádkou Gianmaria Bruni, Earl Bamber a Laurens Vanthoor.
Na čtvrtém místě dojel Ford #67 ve složení Scott Dixon, Richard Westbrook a Ryan Briscoe, který 15 minut před koncem závodu předjel Ferrari 488 #62, který pilotovali James Calado, Toni Vilander a Alessandro Pier Guidi. Šesté místo obsadila Corvetta #4 s posádkou Marcel Fassler, Oliver Gavin a Tommy Milner.
GT Daytona (GTD)
Corey Lewis, Bryan Sellers a Madison Snow to je vítězná posádka v kategorii GT Daytona (GTD), která se střídala o vůz Lamborghini Huracán #48.
O druhé a třetí místo se poprali Mercedes a Ferrari. Vítězně z tohoto duelu nakonec vyšla italská stáj. Ferrari 488 #63 řídili Cooper MacNeil, Gunnar Jeannette a Alessandro Balza. Jeroen Bleekemolen, Ben Keating a Luca Stolz se museli spokojit se třetím místem Pro fanoušky F1 toto musela být zajímavá podívaná, protože obě automobilky spolu bojují i v královně motorsportu.
Na čtvrtém místě v této kategorii skočilo Audi R8 #29 řízené Alessiem Picariellem, Christopherem Miesem a Sheldonem Van Der Lindem. „Elitní pětku“ pak uzavřel Lexus RC #15 jehož posádku tvořili David Heinemeier Hansson, Jack Hawksworth a Sean Rayhall.V této kategorii zároveň došlo i k největší nehodě tohoto závodu.
Po dvaceti minutách muselo ze závodu odstoupit Ferrari 488 #64, které po kontaktu s Ligierem #52 z kategorie GTLM skočilo na střeše.
Výsledky závodu 12 hodin Sebring: TOP 10
COMMENTS
Opět pěkné závoděníčko.Udělali mi Ti kluci radost!!!
Pěkné závoděníčko, bohužel však bez prestižní a technologicky vyspělé třídy LMP1. Vítězný Nissan je ve své podstatě pouhá “elempédvojka.” Skutečnost, že Sebring je zařazen do IMSA seriálu a ne do WEC, vede k tomu, že v absolutní kvalifikaci vítězí “druholigové” prototypy. Ty sice nejsou špatné, avšak měly by sloužit spíše pro výchovu mladých talentů než jako nářadí profesionálů.
Tak oni si to jistě po této kritice uvědomí a příště tam nasadí LMP jedničky, formuli jedna a dokonce s nimi pojede i Blue flame.
Bylo to parádní.Vydržel jsem až do půl čtvrté a velmi jsem si to užíval.Hlavné poslední 17-tou zatáčku.Kde jinde je něco takového k vidění?
Nedíval jsem se, takže po této stránce nemohu soudit. Věřím, že to bylo zajímavý. Nicméně ukazuje se, že auta DPi ujíždějí prototypům LMP2 o parník. To se bohužel dalo čekat. Myslím, že není udržitelný model jedný třídy. To bude muset IMSA rozdělit do dvou klasifikací, jinak jim všechny týmy s LMP2 utečou…
Daytona prototypy (DPi) jsou v podstatě také “elempédvojky,” avšak osazené silnějšími motory než je universální Gibson (4,2 litrů).
Gibson může jen těžko konkurovat motorům Cadillac (6,2 l) a Nissan (3,0 l turbo).
Je proto skoro zázrak, že vozy s motorem Gibson (4. a 5. místo) dojely po dvanácti hodinách ve stejném kole jako vítěz.
Asi to bude v tej aerodynamike.Rozdiel vo výkone by tam byť nemal DPI aj LMP2 uvádzajú okolo 600hp. Ten objem motora tam tiež nebude hrať rolu Porsche takisto v GTLM používa atmosféru 4.0 B6 proti BMW 4.0 turbo, Chevrolet 5.5 V8 a rozdiel tam neni lebo majú cca rovnaký výkon a doženú to na kratších prevodoch a vyšších otáčkach motora. Cadillac by mal túto sezónu používať nový 5,5 V8
Rozdíl ani tak nedělají silnější motory (ony jsou tak nějak teoreticky srovnány přes BoP), jako možnost ladit výkonový křivky a další charakteristiky. To s “univerzálním” Gibsonem týmy LMP2 dělat nemohou. A pak je rozdíl v aerodynamice, kterou si v DPi optimalizují a v LMP2 opět nemohou. Ten skoro zázrak se stal spíš řízením osudu. Pohled na časy ukazuje, že DPi byly cca o 1 s na kolo rychlejší.