Vytrvalostní závod 24h Dubaj znamenal ostrý debut vozu Honda Civic Type-R FK7 TCR. Japonská automobilka se připravuje na nadcházející premiérovou sezo
Vytrvalostní závod 24h Dubaj znamenal ostrý debut vozu Honda Civic Type-R FK7 TCR. Japonská automobilka se připravuje na nadcházející premiérovou sezonu poháru World Touring Car Cup a první závodní zkušenosti posbírala o uplynulém víkendu s technikou, která již byla poznamenána novými pravidly Balance of Performance.
Upravený Civic obdržel 40 kg váhy navíc, čímž jeho hmotnost vzrostla na 1 325 kg, motor byl potlačen na 95 % původního výkonu. I přes tento zásah zaznamenala Honda z 15 účastníků pátý nejrychlejší čas ve své kategorii, což považuje vedení projektu za úspěch.
“Účast v dubajské čtyřiadvacetihodinovce jsme plánovaly bez konkrétních cílů, v první řadě šlo o to prověřit výkon vozu v konkurenčním prostředí. Test byl extrémně užitečný a pozitivní. Rychlost vozu je přesně taková, jakou jsme si přáli, a to i přes změny BoP, učiněné na poslední chvíli. Během víkendu se nám podařilo posbírat více dat, než během jedné sezony sprintových závodů. Objevili jsme oblasti, ve kterých ještě můžeme Civic zlepšit směrem k našim zákazníkům,” řekl na serveru série WTCR vedoucí projektu u týmu JAS Motorsport Mads Fischer.
V oblasti zlepšení narážel Fischer na spolehlivost Hondy, protože i přes rychlost na jedno kolo Civic závod nedokončil a šest hodin před koncem musela posádka ve složení David Drinkwater, Tom Gannon, Umair Khan a Ricky Coomber odstoupit kvůli problémům s přehříváním. Na těchto potížích se však do jisté míry podepsalo několik výletů mimo trať kvůli roztočeným soupeřům a znečištěný povrch okruhy posetý žmolky gum.
Honda Civic TCR se v Dubaji objevila v rukách týmu RKC/TGM, první zákaznické stáje, která vůz obdržela z rukou vývojového týmu JAS Motorsport.
COMMENTS