FIA a ACO představují plán na vyrovnanost pole LMP1

FIA a ACO představují plán na vyrovnanost pole LMP1

Většina novinek pro nadcházející super sezónu FIA WEC se rojí okolo nejvyšší kategorie LMP1. Nejdůležitější bude zajistit vyrovnanost rozdílných proto

Fittipaldi má zlomené obě nohy, už je po operaci
Posádku DragonSpeed doplní van der Zande
Toyota LMP1 jmenovala nového prezidenta, roli převzal Hisatake Murata

Většina novinek pro nadcházející super sezónu FIA WEC se rojí okolo nejvyšší kategorie LMP1. Nejdůležitější bude zajistit vyrovnanost rozdílných prototypů mezi hybridy a klasickými pohonnými jednotkami.

Již v září společná rada FIA a ACO potvrdila, že základem pro vyhodnocení výkonností bude v sezóně 2018/19 sloužit nejrychlejší vůz z každé technologické třídy. Ty budou hned tři, kromě hybridních jednotek Toyoty budou na roštu také klasické atmosférické a přeplňované motory.

Regulovat se bude pouze výkonnost nehybridních motorů, což bylo údajně také podmínkou Toyoty pro setrvání ve WEC. Referenční čas se pro každou třídu sestaví z průměru nejrychlejších kol z 20% délky každého závodu.

První z regulací nastane dle předpokladů ještě před prvním závodem ve Spa-Francorchamps a vycházet se bude z takzvaného předsezónního Prologu. Avšak pro vozy s nejpomalejší technologií nastane minimálně po dvou kompletně odjetých závodech, aby bylo k dispozici co nejvíce dat.

Týmy a automobilky budou muset odevzdat FIA a ACO všechna potřebná data. Nepředání dat či maskování skutečné výkonnosti pak vyústí v minimálně pět minut dlouhý trest stop-and-go, přičemž komisaři budou mít možnost udělit penalizaci i zpětně po závodě.

Na startovní rošt budou dodávat motory AER, Nissan či Mecachrome. Trochu raritou bude případ Gibsonu, který využije své upravené motory z LMP2 o objemu 4.5 litru.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0