Šampionát WTCR bude levnější než WTCC, a to razantně

Šampionát WTCR bude levnější než WTCC, a to razantně

Nově vzniklý šampionát cestovních vozů FIA World Touring Car Cup již odhalil finanční podmínky pro zájemce o sezónu 2018 a také kalendář, který počítá

Preteky TCR Europe sa na Hockenheimringu zmenili na destruction derby
TCR Eastern Europe letos čekají změny pravidel
Juncadella chce zůstat v DTM

Nově vzniklý šampionát cestovních vozů FIA World Touring Car Cup již odhalil finanční podmínky pro zájemce o sezónu 2018 a také kalendář, který počítá s deseti termíny.

Na zasedání Světové rady motorsportu FIA bylo rozhodnuto o minimu dvou vozů na jeden tým. Vstupní poplatek pak bude činit 75 000 Eur na vůz za sezónu, což v přepočtu vychází na necelé 2 miliony korun. Cena vozu specifikace TCR pak nemůže vyšplhat na více jak 129 000 Eur. To je razantní snížená nákladů, porovnáme-li tyto náklady s WTCC, kde Tom Coronel prozradil, že jej auto a poplatky za startovné v roce 2017 stály jeden milión Eur.

„Všem týmům a automobilkám z TCR International jsem řekl, že seriál WTCR bude určitě o něco dražší, než na co byli zvyklí. Budeme jezdit tři závody (za víkend – pozn. red.), vstupní poplatek FIA bude vyšší, stejně tak i personál a zajištění vyváženosti a férovosti sportovní i technické stránky bude rovněž dražší. Na druhou stranu to však přidá na profesionalitě a šampionát bude na zcela jiné úrovni, což uvidí i sponzoři,“ řekl Francois Ribeiro, promotér WTCR.

Kromě finanční stránky se rovněž řešila i velikost startovního pole. V německé TCR sérii je běžné, že se na startu objeví i více než 40 vozů a spekulovalo se, zda tomu bude tak i u nové WTCR série. Nakonec však byl zaveden limit 26 vozů na startu a dvě divoké karty na závodní víkend.

„Chceme kvalitu, nikoli kvantitu. V TCR jsme viděli některé závody s velkým startovním polem, které vyústily ve velké množství incidentů, červených vlajek a také byly znát velké rozdíly v jezdeckých standardech. Nemyslíme si, že to by měl být případ WTCR a sám jsem chtěl hlavně kvalitu, mít na startu silné týmy, kvalitní jezdce a pracovat s nimi na dvouleté bázi a neotevírat dveře každému,“ vysvětlil Ribeiro.

Zveřejněn byl také předběžný kalendář závodů, který je hodně podobný předchozím kalendářům FIA WTCC. V kalendáři jsou i dva nepotvrzené termíny, z čehož bude vybrán jen jeden. Francois Ribeiro prozradil, že společnost Europsort Events s těmito okruhy nikdy předtím nekomunikovala. Šampionát WTCR tak nezamíří do Brna ani na Slovakia Ring.

 

WTCR 2018

08.04 – Marrakech, Maroko
29.04 – Hungaroring, Maďarsko
13.05 – Nürburgring, Německo
21.05 – Zandvoort, Nizozemí
24.06 – Vila Real, Portugalsko
22.07 – TBC (Option 1)
05.08 – Termas de Río Hondo, Argentina
30.09 – Ningbo, Čína
07.10 – TBC (Option 2)
21.10 – Suzuka, Japonsko
18.11 – Macau, Čína

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0