Tomáš Pekař po testu s LMP3: Totálně mě to vyždímalo!

Tomáš Pekař po testu s LMP3: Totálně mě to vyždímalo!

Tomáš Pekař absolvoval na španělském okruhu Motorland Aragón test s prototypem Ligier JSP3-Nissan týmu Inter Europol Competition jako odměnu za titul

Prototypy ARC Bratislava v kvalifikácii v Zhuhai na 4. a 8. mieste
Adess AG má dalšího zákazníka prototypu LMP3
ELMS: Debut prototypu Riley-Ave LMP3 se odkládá

Tomáš Pekař absolvoval na španělském okruhu Motorland Aragón test s prototypem Ligier JSP3-Nissan týmu Inter Europol Competition jako odměnu za titul ve značkovém seriálu Clio Cup Central Europe.

„Jednalo se o celodenní test s dopolední a odpolední jízdou. Celý tým byl maximálně profesionální, posadili nás do výborně připraveného vozu a často nám měnili předehřáté pneumatiky, takže jsme na to mohli začít velice rychle tlačit. Na Motorlandu ale panovalo chladné počasí, ráno kolem 5 °C a odpoledne se teplota vyšplhala na 13 °C, takže jsem měl problém udržet v provozní teplotě především přední gumy a potýkal se s nedotáčivostí v pomalých zatáčkách,“ popisuje Pekař.

„Nejvíce mě překvapila míra aerodynamického přítlaku, která v rychlých pasážích přisaje vůz k zemi a stačí jen lehce zatočit volantem a auto na to ihned reaguje. Taková míra přítlaku dohromady s rychlostí v zatáčkách vytváří velké přetížení, na které jsem nebyl dostatečně připravený, protože jsem do té doby s žádným prototypem ani formulí nejel. Naprosto mě to vyždímalo. Mám namožený krk a protože se okruh jede proti směru hodinových ručiček a většina zatáček je na levou ruku, mám modřiny a otlačenou pravou část těla,“ líčí pocity po premiéře v prototypu šampión středoevropského Clio Cupu.

„Pětilitrový osmiválcový atmosferický motor o výkonu 420 koní je úžasný, protože okamžitě reaguje na plyn. S tím jak je prototyp lehký a má neuvěřitelnou sílu, musel jsem si hlídat dávkování plynu v pomalých zatáčkách, protože auto se velmi snadno začalo přetáčet. Všechno šlo ráz na ráz a bylo velice málo času na reakci, jinak ale byl vůz krásně řiditelný a podvozek předvídatelný,“ pochvaluje si Pekař.

„Nicméně abych byl schopný předvádět výkon jako špička jezdců LMP3, musel bych hodně trénovat a pracovat na své fyzičce. Prakticky bych musel veškerý svůj čas věnovat pouze tomuto programu. Třeba dvouhodinový stint bych si za aktuálního stavu nedokázal vůbec představit,“ krotí nadšení mělnický závodník.

„Zajetými časy jsem tým překvapil a dostal jsem od nich nabídku, nicméně abych se vrhnul do závodění s tímto vozem, to není pouze o financích potřebných k absolvování jednotlivých podniků, ale jedná se zároveň i o velkou spoluúčast. Pro představu, pokud vám kamínek zničí kryt světla, vyjde to na 2500 eur, čelní sklo stojí 6000 eur a špička vozu pak 40 000 eur. S tímto vědomím bych stejně nebyl schopný jet s autem na hraně možností,“ ukončuje hodnocení testu Tomáš Pekař.

O tom, jak se Tomášovi Pekařovi test v prototypu LMP3 povedl, se můžete přesvědčit zde:

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0