Vítěz závodu WTCC v Macau Rob Huff vyzval organizátory světového šampionátu, že převzít technické předpisy TCR je jediný a možný čin, který šampionát
Vítěz závodu WTCC v Macau Rob Huff vyzval organizátory světového šampionátu, že převzít technické předpisy TCR je jediný a možný čin, který šampionát udrží při životě i v příštím roce.
Dle pravidel ale FIA WTCC ztratí status světového šampionátu, protože v šampionátu nebude startovat oficiální tovární tým, který je pro získání světového titulu jednou z podmínek, jako třeba účast šampionátu na třech kontinentech. S tím souvisí i nový název, pracovně prozatím WTCR.
„Auta specifikace TCR mají velkou budoucnost. Hned několik národních šampionátů převzalo jejich technické regule, a to je dobré i pro týmy. S jedním autem mohou závodit třeba dva různí piloti ve dvou seriálech. Techniku TCR má ve svém portfoliu více jak deset automobilek a všichni mohou vyhrávat. Myslím, že je třeba doladit jen detaily a s téměř stoprocentní jistotou nahradí vozy TC1 technikou TCR. Jiná možnost tu defacto není,“ řekl jezdec týmu Münnich Motorsport Rob Huff.
Otázkou zůstává, zda vedl sebe mohou fungovat šampionáty TCR International Series a staronový WTCR. To je zřejmě trnem oku současného promotéra TCR International společnosti World Sporting Consulting Marcella Lottiho, bývalého šéfa WTCC.
COMMENTS
Upřímně nevím nic o tom, že by start oficiálního továrního týmu byl podmínkou pro statut MS. V minulosti bývaly etapy, kdy ve formuli 1 žádné tovární týmy nestartovaly, a přesto to MS bylo. Nakonec pokud se z vytrvalostního MS stáhne Toyota, taky tam nebude žádný tovární tým… Každopádně mezinárodní scéna cestovních aut je v řiti a WTCC ve stávající podobě letos končí, to je jasný jako facka. Co bude pak, jsem hodně zvědav.
Tím, jak WTCC mizí pod vodou, za sebou nechává vír. Turbulentní situace v kategorii cestovních vozů se však dříve či později uklidní. Potenciál ke kvalitnímu okruhovému závodění cestovních vozů zde díky kategorii TCR je. Avšak může trvat celou jednu sezónu, než se situace uklidní a ujednotí. Místo jednoho světového šampionátu cestovních vozů budeme mít během sezóny 2018 pravděpodobně dva šampionáty “skorosvětové” (TCR International Series + WTCR).