Náročné Spa jezdce RTR Project nadchlo: Nebyli jsme tu naposledy!

Náročné Spa jezdce RTR Project nadchlo: Nebyli jsme tu naposledy!

Brněnský tým RTR Projects má za sebou dvanáctihodinový závod vytrvalostních podniků Creventic 24H Series na belgickém Spa-Francorchamps. Přestože vůz

Tři pódiová umístění pro RTR Projects z Pannoniaringu
Buggyra oslaví padesáté narozeniny a chce titul
Abraham poslední den ukončil testy dřív, prioritou je doléčení zraněného ramene

Brněnský tým RTR Projects má za sebou dvanáctihodinový závod vytrvalostních podniků Creventic 24H Series na belgickém Spa-Francorchamps. Přestože vůz šampiónů závod vedl, kvůli technickým problémům se pro toužený výsledek nepodařilo dojet. I tak zanechal tým RTR Projects velký dojem a naopak legendární Spa-Francorchamps nadchlo všechny zúčastněné.

„Jak už jsme avizovali před startem, chtěli jsme si hlavně zajezdit. Pro většinu z nás bylo Spa úplně novým okruhem a všichni jsme se těšili. Určitě to naplnilo očekávání a musím přiznat, že do Spa se chci jednou vrátit. Co se stalo, stalo a s tím nic nenaděláme. Bylo ale hezké jít v sobotu spát s tím, že jsme ve vedení,“ uvedl po vytrvalostní dvanáctihodinovce Tomáš Miniberger.

Jak už majitel a jezdec v jedné osobě naznačil, tým RTR Projects po prvních třech hodinách závodu vedl. Zasloužili se o to jezdecky Erik Janiš a Eike Angemayr a také po strategické stránce Jarek Janiš. Problém však nastal při restartu závodu. „Hodinu před startem závodu nám techničtí komisaři oznámili, že bychom byli příliš rychlí a musíme snížit o desetinu tlak na turbu. Ovšem my nemáme přístup do řídících jednotek, a tak jsme museli nasadit jiné, u kterých jsme věděli, že může nastat problém. Ani jedno auto po nedělním restartu neodjelo. V záloze jsme již měli nové jednotky, ale ty jsme mohli nasadit, až když auta přivezli maršálové do boxu. Hodně jsme tím samozřejmě ztratili na vedoucí Mercedesy,“ uvedl manažer týmu Tomáš Mašek, která tak narazil na fakt, že speciály KTM GT4 byly rychlejší než tovární Mercedesy.

Celé tři dny na okruhu Spa-Francorchamps propršely a teplota vzduchu se nevyšplhala nad dvanáct stupňů Celsia. Jezdci tak nepoznali Spa za sucha. „Mokrá a suchá stopa se hodně liší. Museli jsme si dávat opravdu velký pozor, hlavně na přívalový déšť. Na rovince po Eau Rouge jsem musel raději ubírat plyn. Před sebou vidíte jen bílou stěnu a netušíte kde jste. Cedule s odpočtem do zatáčky ani soupeři nejsou vidět,“ popisoval trnitou cestu závodem za konečným šestým místem Sergej Pavlovec, který tvořil posádku s Erikem Janišem, Danem Skalickým a Rakušanem Eike Angermayrem.

Start závodu absolvoval právě Erik Janiš, který odstartoval pátý a sedmy kolech se dostal s typicky černo-oranžovým KTM do vedení. „Cítil jsem se hodně dobře a zajížděl jedno rychlé kolo za druhým. Rychle se jelo také v neděli a o nejrychlejší kolo závodu jsem přišel jen díky asi desetiminutovému suchu, na které Mercedesy vyjeli na hladkých pneumatikách. Nám se ale podařilo ušetřit zastávku a přiblížit se čelu,“ popisuje strategii Erik Janiš.

Daniel Skalický usedl do vozu po pátečních trénincích až v nedělní části závodu. „První kola byla hodně o rozkoukání. Technický problém zamrzí, to je jasné, ale jeli jsme si zajezdit, a to se nám také podařilo. Já si s KTM ještě stále úplně nerozumím, a navíc tu bylo opravdu hodně vody, takže těžký závod. Poznal jsem ale legendární Spa-Francorchamps, které je úžasné,“ uvedl Dan.
Velmi silnou postavou byl v sestavě také rakouský jezdec a letošní vítěz X-BOW Battle GT4 Sprint šestnáctiletý Eike Angermayr. „Všichni členové týmu udělali skvělou práci. Měli jsme technické problémy, kterým se nešlo vyhnout, a to rozhodlo. Nicméně jsme ukázali, že máme skvělou rychlost,“ uvedl rakouský jezdec.

Gentlemanská posádka ve složení Tomáš Miniberger a Karel Bednář, které doplnili Erik Janiš a Sergej Pavlovec, cíl nakonec nespatřila, když odstoupila na následky havárie. „Pro Karla to byl první vytrvalostní závod, poprvé jel na belgickém Spa a poprvé na tak mokré trati. Bohužel nezvládl řízení a skončil mimo trať. Nebyla to velká havárie, ale dvě hodiny před koncem závodu již nemělo cenu auto na místě opravovat. I tak předvedl Karel skvělý výkon a postupně se zlepšoval,“ uvedl k situaci Tomáš Miniberger.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0