Sezona V8 Supercars se o víkendu přehoupne do své druhé poloviny. Na závodníky australského šampionátu čeká osmý podnik roku, jenž čítá dva po sobě jd
Sezona V8 Supercars se o víkendu přehoupne do své druhé poloviny. Na závodníky australského šampionátu čeká osmý podnik roku, jenž čítá dva po sobě jdoucí sprinty na šedesát kilometrů a jeden stokilometrový sprint. Papírovým favoritem je Craig Lowndes, který na okruhu Queensland Raceway vyhrál posledních pět závodů.
Craig Lowndes v současné chvíli drží druhé místo v šampionátu za týmovým kolegou Jamie Whincupem. Dvojice z týmu Red Bull Racing Austrália má pohodlný náskok před nejbližší konkurencí a proto není pochyb, že jeden z Australanů získá na konci roku titul šampióna.
Ačkoliv dvojice vyšla v předchozím podniku pohárově na prázdno, není to důvod k panice. Whincup a Lowndes moc dobře vědí, jak sbírat trofeje, a to rovnou ty největší. Rozhodujícím faktorem budou měkké pneumatiky, které evidentně hrají významnou roli nejen ve formuli 1.
Měkká směs se musí šetřit. V krátkých sprintech nebude s pneumatikami Dunlop problém. V delším závodě na 100 kilometrů vstupuje do hry neoblíbený faktor šetření gum. Závodníci a inženýři to nebudou mít v Queenslandu jednoduché. Ačkoliv mapa okruhu vypadá prostě, zdání klame. Mix rychlých a pomalých zatáček a hrbolatý povrch zamotává inženýrům hlavu stejně jako hypermoderní autodromy Hermanna Tilkeho. V krátkých sprintech se proto zvolí agresivnější nastavení s větší zátěží na pneumatiky, v tom delším už budou muset jezdci závodit s chladnou hlavou a neodrovnat gumy hned v prvních kolech.
Závodní víkend Coates Hire Ipswich začíná pátečními tréninky, v sobotu je na pořadí delší stokilometrový závod, v neděli se V8 Supercars rozloučí s fanoušky Queenslandu dvěmi šedesátikilometrovými sprinty.
Aleš Sirný
Foto: V8 Supercars
COMMENTS