Semerád v Brně dvakrát stříbrný, Nimč vybojoval bronz v Clio Cupu

Semerád v Brně dvakrát stříbrný, Nimč vybojoval bronz v Clio Cupu

Uplynulý víkend učinil závěrečnou tečku za letošním ročníkem ESET Mezinárodního mistrovství Slovenské republiky. Stalo se tak v Brně na Masarykově aut

První start s AUDI TT-1.8Turbo a první „bedna“!
Martin Matzke se na Epilogu rozloučil s letošní okruhovou sezónou
Informace o vstupenkách, parkování a tribunách na Grand Prix České republiky

Uplynulý víkend učinil závěrečnou tečku za letošním ročníkem ESET Mezinárodního mistrovství Slovenské republiky. Stalo se tak v Brně na Masarykově autodromu, kde se uskutečnil víkend nazvaný Masaryk Racing Days.

V rámci tohoto podniku se diváků představili i dva jezdci pražského týmu Křenek Motorsport Petr Semerád a Václav Nimč.

Zatímco Petr Semerád nastoupil do dvou závodů seriálu Remus Formula, tak Václav Nimč vyměnil svůj letošní tradiční vůz Renault Twingo, za silnější a rychlejší vůz Renault Clio čtvrté generace, za jehož volant usedl poprvé při testu jen pár dnů před závodem.

Jeho největším konkurentem byl leader kategorie ESET TWC, Mattias Lodi, který rovněž pro brněnský podnik vyměnil Twingo za Clio aktuální specifikace. Oba jezdci, pak ve dvou závodech svedli dvě dramatické a vyrovnané bitvy, z nichž si každý odnesl první a druhé místo.

To mise Petra Semeráda nesla mnohem dramatičtější náboj. Po diskvalifikaci na Slovakia Ringu se jeho náskok na druhého Václava Šafáře v hodnocení pořadí Formule 4 ztenčil na pouhopouhé dva body a v Brně tak šlo nejen o pořadí v rámci závěrečného víkendu, ale také o celkové vítězství v letošním ročníku.

Z toho se nakonec radoval Václav Šafář, který dokázal vyhrát oba závody a v konečném zúčtování tak na jeho kontě bylo o šest bodů více. Petr Semerád tak svou premiérovou sezónu za volantem monopostu Formula 4 uzavřel ziskem druhého místa a s vědomím, že jeho souboje s Václavem Šafářem v průběhu sobotního závodu zvedly ze sedačky nejednoho z přítomných diváků.

Slova jezdců:

Petr Semerád:

“Brno nám určitě přineslo nějaké nové zkušenosti. Bohužel jsme zde prohráli vítězství ve třídě F4. Se svým výkonem jsem spokojený z části. V Kvalifikacích jsem odváděl dobrou práci a to samé se dá říct o sobotním závodě, v kterém jsem měl skvělé tempo a to i přes to, že jsem tento závod prohrál při soubouji v poslední zatáčce před šachovnicovou vlajkou. Naopak v neděli moje tempo bylo evidentně nedostačující na to Vaškovo.”

Václav Nimč:

“Trať v Brně se mi velice líbila kvůli její náročnosti na stopu. Nikdy předním jsem na takto široké trati nejel a byla to pro mě zajímavá zkušenost. Další nová zkušenost pro mne byla i technika, se kterou jsem jel. Rozdíl mezi twingem a cliem byl neuvěřitelný. Na začátku víkendu jsem měl problém se s autem plně sžít, ale každé další kolo jsem měl z auta lepší a lepší pocit takže v prvním závodě jsem na něj byl už celkem zvyklý. Ani mě nenapadlo, že bych mohl vyhrát a to navíc s autem, ve kterém jsem před tím nikdy nezávodil. Druhý závod dopadl o něco hůře, než jsem čekal. Kvůli nepodařené kvalifikaci jsem startoval ze 3. Místa, ale povedl se mi start a dostal jsem se na druhou pozici, na které jsem se držel. Bohužel v půlce závodu jsem měl kontakt s Andy Studeničem a skončil v kačírku, ze kterého jsem se naštěstí dokázal dostat. Ve finále z toho bylo krásné druhé místo. Takže se svými výkony jsem spokojený, ale vždy muže být i lépe. Pro mne zatím sezóna neskončila, protože mne v Twingo cupu čeká ještě jeden poslední závod a to v Mostě, při finále FIA ETCC.”

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0