Zlomový Lausitzring pro Stránského tým William art RS

Zlomový Lausitzring pro Stránského tým William art RS

Tým William art RS a jeho závodní divize Wars PilotTeam se vrátila z úspěšného podniku na Lausitzringu. Pátá zastávka z celkových sedmi v letošní sezo

Mičánek Motorsport vyráží na Hungaroring k prvnímu podniku FIA CEZ
Mičánek Motorsport zakončí okruhovou sezónu na domácím Masarykově Automotodromu
Wars Pilot Team zakončí sezonu Carbonia Cupu v Mostě

Tým William art RS a jeho závodní divize Wars PilotTeam se vrátila z úspěšného podniku na Lausitzringu. Pátá zastávka z celkových sedmi v letošní sezoně mezinárodního okruhového závodění Carbonia Cup znamenala pro mosteckou stáj velký úspěch. Petr Morávek se po triumfu ve skupině A2 stal s předstihem vítězem ve své třídě a Vít Smejkal se druhým místem vyhoupl na čelo kategorie A8.

Petra Morávka ve Škodě Octávii DTM opět čekalo seznamování s novou tratí, se kterou dosud ještě neměl zkušenosti, s další výzvou v letošní sezoně se však popasoval bez problémů.

„Trénink odstartoval na mokru, ale už po nějakých třech kolech jsem usoudil, že podmínky vyžadují pneumatiky do sucha, takže jsem zajel do depa na přezutí. Od té doby se jezdilo na suchu. Po celou dobu jsme však sledovali oblohu a předpověď, protože hrozby deště přetrvávaly, ale nakonec počasí nepozlobilo. Seznamování s tratí tak probíhalo dobře a následná kvalifikace vyšla, vyjel jsem první místo ve skupině,“ popsal začátek dne Morávek.

Vedoucí jezdec skupiny A2 si po startu první příčku pohlídal, ale hned v první zatáčce mohly veškeré naděje Petra Morávka pohasnout. Jeden ze soupeřů se při brzdění na vnitřní části tratě roztočil a jen o kousek minul Petrovu Octavii.

„Abych řekl pravdu, já jsem nic nepostřehl. Soupeř byl v tom momentě v bodě, ve kterém jsem ho již neviděl, až následně z videa se ukázalo, jak těsné to bylo. Ano, na startovní a cílové rovince jsem o něm věděl, jel na vnitřku a možná se lekl, že mu prostor na vnitřku zavřu, ale po celou dobu jsem si držel vnější stopu,“ popsal Morávek.

Ani po zbytek závodu nepotkaly Petra Morávka žádné komplikace a ve své divizi A2 do 2000 ccm zvítězil. Mostecký jezdec si tak dva podniky před koncem s předstihem zajistil prvenství ve třídě, i nadále se však bude soustředit na boj o celkový triumf v Carbonia Cupu.

„Celkového vítězství v divizi si velice vážím, znamená to pro mě velký úspěch, který si asi naplno uvědomím až po skončení sezony, ale rovněž to znamená, že se má koncentrace naplno přesune k souboji o absolutní prvenství, o které bojujeme na dálku hned tři jezdci. Určitě nebudu polevovat ani nadále a nenechám nic náhodě,“ shrnuje Petr Morávek.

Petr Morávek předčasně ovládl divizi A2

Úspěšné vystoupení má za sebou také druhý závodník týmu Wars PilotTeam Vít Smejkal s vozem Škoda Octavia Kit Car v divizi A8 do 3500 ccm. Litvínovský jezdec projel cílem na druhém místě ve své skupině a tím i převzal vedení, do té doby prvního Milana Valáška přeskočil o dva body a tak se Vítek těší na zajímavé vyvrcholení sezony.

„Jelo se dobře, až na to, že před začátkem prvního tréninku bylo mokro, jenže trať rychle oschla a protože jsme zvolili mokré gumy a nechtěli je zničit, moc jsme toho nenajezdili. Třetí trénink nám zrušili, čekala nás rovnou kvalifikace, a proto byla situace lehce hektická. Druhé místo v cíli je parádní výsledek a jsme s ním maximálně spokojeni. Sice to od tréninků vypadalo na souboj o první pozici, ale v kvalifikaci a na začátku závodu se ukázalo, že bych jen zbytečně riskoval. Raději jsem si jel svoje a nikam se nehnal, především jsem nechtěl dát prostor zbytečnému kontaktu, abychom mohli do budoucna jen ladit a ne znovu opravovat,“ vysvětlil Smejkal.

„Ujal jsem se vedení, protože Valášek v Německu chyběl, já sám však zase budu muset z pracovních důvodů nejspíše vynechat následující Hungaroring, takže průběh bude ještě zajímavý. Kluci mechanici odvedli na mém voze perfektní práci při jeho přípravě na Lausitzring, to bych rád vyzdvihl a poděkoval jim. Na příště chceme auto vylepšit, ale zatím nechci spekulovat. Nyní si musíme sednout, zkontrolovat techniku a probrat co dál,“ uzavírá podnik na Lausitzringu Vít Smejkal.

Vít Smejkal se Škodou Octavií Kit Car

Další podnik čeká na tým William art RS a jeho divizi Wars PilotTeam šéfa Jiřího Stránského na Maďarském Hungaroringu 7. září.

Foto: William art RS

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0